آموزش پژوهش محور از افتخارات حوزههای علمیه است
معاون آموزش و امور حوزههای علمیه کشور گفت: باید با ارائه رویکردهای نو در پژوهش بار دیگر سابقه دیرینه پژوهش در حوزه را احیاء کرد و برای تحقق این مهم لازم است روشهای آموزشی و پژوهشی در حوزه نظاممندتر شود.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه سیاسی ، به نقل از مرکز خبر حوزه، حجتالاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی با بیان اینکه یکی از سنتهای دیرینه حوزههای علمیه توأم بودن آموزش و پژوهش در ابعاد عمیق بوده است، بیان داشت: قدمت تحقیق و پژوهش در حوزههای علمیه به مباحثه مربوط میشود و این سنت دیرینه هم اکنون نیز با عنوان پژوهش و تحقیق در حوزهها انجام میگیرد.
وی با بیان اینکه طلاب حوزههای علمیه در کنار درس، مباحثه را برگزار میکنند تصریح کرد: قبل از انجام مباحثه، طلاب ملزم به مطالعه و تحقیق پیرامون موضوع مباحثه خواهند شد و همین عامل خود طلاب را وادار به تحقیق و پژوهش خواهد کرد.
معاون آموزش و امور حوزههای علمیه کشور با اشاره به اینکه از قدیم الایام در روال آموزشی حوزه آموزش توأم با پژوهش در برنامه طلاب بوده است، خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات حوزههای علمیه همین توأم بودن آموزش و پژوهش در تحصیل بوده است.
وی با بیان اینکه پژوهش از قدیم به شکلی جدا و انتزاعی در سیستم آموزشی حوزه به شکل امروزی رواج نداشته است، اظهار کرد: شیوه آموزشی به نوعی طرفینی با عنوان تحقیق و پژوهش به شاگردان حوزه ارائه میشده است و همین شیوه نیز قدمت تحقیق و پژوهش را در حوزه میرساند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه پژوهش و تحقیقات کاربردی باید به صورت عمیق و کاربردی در حوزه و بین طلاب نهادینه شود گفت:باید با ارائه رویکردهای نو در پژوهش بار دیگر سابقه دیرینه پژوهش در حوزه را احیاء کرد و برای تحقق این مهم لازم است روشهای آموزشی و پژوهشی در حوزه نظاممندتر شود.
فرحانی بر ضرورت انجام تحقیقات و پژوهش کاربردی در حوزههای علمیه تأکید کرد و افزود:با انجام تحقیق و پژوهش در بین طلاب شاهد حوزههایی پویا و با نشاط از لحاظ علمی خواهیم بود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *