حقوق معلمان 85 درصد افزایش یافته است/ بررسی عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان با کمک نهادهای نظارتی
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، علی اصغر فانی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم جشن غنچه ها و شکوفه ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال 7 میلیون و700 هزار نفر در مقطع ابتدایی ثبت نام کردند که از این تعداد یک میلیون و400 هزار نفر در پایه اول دبستان بودند. این تعداد نسبت به سال گذشته 2.5 درصد رشد داشته است.
وی افزود: آموزش وپرورش از بهمن ماه 94 فعالیتهای خود را برای بازگشایی مدارس برای مهر ماه آغاز کرده است. امسال 170 میلیارد تومان سرانه دانش آموزی اختصاص داده شده است که این سرانه نسبت به سال گذشته با رشد روبرو بوده اما همچنان کم است.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: امسال قبل از ثبت نام کلاس اولی ها طرح سنجش را اجرا کردیم که بیش از یک میلیون و250 هزار دانش آموز مورد سنجش قرار گرفتند.
فانی تصریح کرد: سیاست ما این است که دانش آموزانی که در مرز استثنایی هستند بتوانند در مدارس عادی درس بخوانند در همین راستا تمهیداتی تحت عنوان طرح تلفیقی - ترکیبی ارائه داده شده است.
وی خطاب به اولیای دانش آموزان گفت: از اولیا خواستاریم در طول سال تحصیلی با مربیان مدارس در تعامل نزدیک باشند چرا که این تعامل نزدیک می تواند در فرآیند آموزشی تاثیر مثبتی داشته باشد.
وزیر آموزش و پرورش در راستای آخرین وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: با کمک نهادهای نظارتی عملکرد صندوق بررسی می شود و به محض اینکه به نتیجه ای برسیم اعلام خواهیم کرد.
فانی افزود: در دولت
تدبیر امید بودجه آموزش و پرورش افزایش دو برابری داشته است اما این بودجه کافی نیست.
وی با اشاره به اجرای رتبه بندی معلمان گفت: میانگین حقوق معلمان در سه سال دولت تدبیر و امید با افزایش 85 درصدی روبرو بوده است.
فانی بیان کرد: در تلاش هستیم تا بتوانیم معیشت، منزلت و هویت معلمان را تقویت کنیم و از آنها می خواهیم که انتظار آنها از آموزش و پرورش متناسب با امکانات دولت باشد.
وی تاکید کرد: امسال شاهد امید آفرینی ،استدلال و توانمند شدن ایران اسلامی هستیم و به آینده آموزش و پرورش امیدواریم به همین منظور دستاوردهای خوبی در این راستا داشته ایم و شاخص ما با رشد خوبی مواجه بوده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به مهاجر پذیر بودن استان البرز تلاشی می کنیم که در تخصیص اعتبارات و نیروی انسانی این استان را در اولویت قرار دهیم.