بهسازی مسیر سوسنگرد تا چزابه قبل از اربعین
معاون برنامهریزی و اقتصاد حملونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۳ کیلومتر از مسیر سوسنگرد تا چزابه تا قبل از اربعین چهارخطه میشود، به طوری که در بازه زمانی یک ساله، ۴۰ کیلومتر از این محور چهارخطه شده است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، امیرامینی درخصوص بهسازی مسیر سوسنگرد تا چزابه گفت: مسیر اهواز- حمیدیه- سوسنگرد- بستان – چزابه یکی از محورهای تردد زوار اربعین حسینی است و بهسازی این محور ضروری است.
وی افزود: تمام تلاش خود را میکنیم تا پیش از اربعین ساماندهی راههای این مسیر به اتمام برسد.
معاون برنامهریزی و اقتصاد حملونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: نسبت به سال قبل که از این محور بازدید داشتیم، کیفیت جاده بهتر شده است. بخش اعظم این پروژه در سالهای قبل دوخطه بوده و روکش آسفالت آن کیفیت مطلوب را نداشت و نیاز مبرم به بهسازی و روکش آسفالت داشت که با اقداماتی که از سال قبل انجام شد، ۲۷ کیلومتر آن چهارخطه شده است.
امینی ادامه داد: ۱۳ کیلومتر از مسیر سوسنگرد تا چزابه نیز تا قبل از اربعین چهارخطه میشود، به طوری که در بازه زمانی یک ساله، ۴۰ کیلومتر از این محور چهارخطه شده است.
وی اضافه کرد: ۲ کیلومتر دیگر از این مسیر نیز بعنوان کمربندی سوسنگرد چهارخطه میشود.
امینی گفت: از سوسنگرد به سمت هویزه نیز به طول ۱۰ کیلومتر در حال چهارخطه شدن است در حالیکه در سالهای پیش به هیچ وجه کیفیت مطلوبی نداشت. معاون برنامهریزی و اقتصاد حملونقل وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد با تامین منابع تا پایان امسال این ۱۰ کیلومتر به اتمام برسد.
امینی افزود: سعی میکنیم در کنار راهسازی و ایمنی حمل و نقل زوار اربعین حسینی، بتوانیم سرویسهای جانبی را نیز انجام دهیم که ساخت پارکینگ ۴۰ هکتاری از جمله آن است.
لزوم تکمیل کمربندی کلانشهر اهواز
وی در خصوص عملیات اجرایی کمربندی کلانشهر اهواز نیز گفت: کمربندی غرب اهواز به طول ۱۲ کیلومتر به بهره برداری رسیده و زیر بار ترافیک رفته است. ادامه کمربندی اهواز از سمت سوسنگرد به سمت خرمشهر نیز در برنامه وزارت راه و شهرسازی قرار میگیرد.
معاون برنامهریزی و اقتصاد حملونقل وزیر راه و شهرسازی افزود: کمربندی اهواز از لحاظ اهمیت یک کمربندی استراتژیک است که حتما باید چهارخطه و به اتمام برسد.
امینی ادامه داد: کمربندی جنوبی و کمربندی غربی اهواز به اتمام رسیده است، با بازدیدی که امروز داشتیم قرار شد منابع مالی تکمیل کمربندی اهواز را تامین کنیم.
وی افزود: جاده میان بر مسجدسلیمان امسال اعتبارش بسیار اندک بود، قصد داریم منابع اعتباری جدیدی اختصاص دهیم که پیمانکار توانمندی انتخاب و مطالعات احداث آن را به پایان رسانده و کار احداث آن را امسال آغاز کند.
معاون برنامهریزی و اقتصاد حملونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: احداث جاده میانبر مسجدسلیمان ۴۰ کیلومتر مسیر را کاهش میدهد و به طور طبیعی راه دسترسی به محور ایذه و پاشنه زاگرس به سمت دهدشت و لالی را نیز کوتاه میکند.
امینی تصریح کرد: این محور ارتباطی از لحاظ حمل و نقلی بسیار مهم و از اولویتهای وزارت راه و شهرسازی در استان خوزستان است.
جذب سرمایه گذار برای احداث آزاد راه اندیمشک- اهواز
امینی گفت: یکی دیگر از محورهایی که برای ما بسیار مهم است ادامه آزادراه پل زال به سمت اندیمشک و سپس اهواز است.
معاون برنامهریزی و اقتصاد حملونقل وزیر راه و شهرسازی افزود: در تلاش هستیم تا برای این پروژه سرمایه گذار مناسب جذب کنیم تا بتوانیم بحث حمل و نقل شمال به جنوب را سامان دهیم.
وی افزود: هفته آینده در وزارتخانه جلسهای تشکیل میشود تا پروژههای راهسازی خوزستان اولویت بندی شده و منابع مالی آنها تامین گردد تا بتوانیم در یک برنامه کوتاه مدت و میان مدت بخشی از بحث حمل و نقل در استان خوزستان را سامان دهیم.
وی افزود: تمام تلاش خود را میکنیم تا پیش از اربعین ساماندهی راههای این مسیر به اتمام برسد.
معاون برنامهریزی و اقتصاد حملونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: نسبت به سال قبل که از این محور بازدید داشتیم، کیفیت جاده بهتر شده است. بخش اعظم این پروژه در سالهای قبل دوخطه بوده و روکش آسفالت آن کیفیت مطلوب را نداشت و نیاز مبرم به بهسازی و روکش آسفالت داشت که با اقداماتی که از سال قبل انجام شد، ۲۷ کیلومتر آن چهارخطه شده است.
امینی ادامه داد: ۱۳ کیلومتر از مسیر سوسنگرد تا چزابه نیز تا قبل از اربعین چهارخطه میشود، به طوری که در بازه زمانی یک ساله، ۴۰ کیلومتر از این محور چهارخطه شده است.
وی اضافه کرد: ۲ کیلومتر دیگر از این مسیر نیز بعنوان کمربندی سوسنگرد چهارخطه میشود.
امینی گفت: از سوسنگرد به سمت هویزه نیز به طول ۱۰ کیلومتر در حال چهارخطه شدن است در حالیکه در سالهای پیش به هیچ وجه کیفیت مطلوبی نداشت. معاون برنامهریزی و اقتصاد حملونقل وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد با تامین منابع تا پایان امسال این ۱۰ کیلومتر به اتمام برسد.
امینی افزود: سعی میکنیم در کنار راهسازی و ایمنی حمل و نقل زوار اربعین حسینی، بتوانیم سرویسهای جانبی را نیز انجام دهیم که ساخت پارکینگ ۴۰ هکتاری از جمله آن است.
لزوم تکمیل کمربندی کلانشهر اهواز
وی در خصوص عملیات اجرایی کمربندی کلانشهر اهواز نیز گفت: کمربندی غرب اهواز به طول ۱۲ کیلومتر به بهره برداری رسیده و زیر بار ترافیک رفته است. ادامه کمربندی اهواز از سمت سوسنگرد به سمت خرمشهر نیز در برنامه وزارت راه و شهرسازی قرار میگیرد.
معاون برنامهریزی و اقتصاد حملونقل وزیر راه و شهرسازی افزود: کمربندی اهواز از لحاظ اهمیت یک کمربندی استراتژیک است که حتما باید چهارخطه و به اتمام برسد.
امینی ادامه داد: کمربندی جنوبی و کمربندی غربی اهواز به اتمام رسیده است، با بازدیدی که امروز داشتیم قرار شد منابع مالی تکمیل کمربندی اهواز را تامین کنیم.
وی افزود: جاده میان بر مسجدسلیمان امسال اعتبارش بسیار اندک بود، قصد داریم منابع اعتباری جدیدی اختصاص دهیم که پیمانکار توانمندی انتخاب و مطالعات احداث آن را به پایان رسانده و کار احداث آن را امسال آغاز کند.
معاون برنامهریزی و اقتصاد حملونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: احداث جاده میانبر مسجدسلیمان ۴۰ کیلومتر مسیر را کاهش میدهد و به طور طبیعی راه دسترسی به محور ایذه و پاشنه زاگرس به سمت دهدشت و لالی را نیز کوتاه میکند.
امینی تصریح کرد: این محور ارتباطی از لحاظ حمل و نقلی بسیار مهم و از اولویتهای وزارت راه و شهرسازی در استان خوزستان است.
جذب سرمایه گذار برای احداث آزاد راه اندیمشک- اهواز
امینی گفت: یکی دیگر از محورهایی که برای ما بسیار مهم است ادامه آزادراه پل زال به سمت اندیمشک و سپس اهواز است.
معاون برنامهریزی و اقتصاد حملونقل وزیر راه و شهرسازی افزود: در تلاش هستیم تا برای این پروژه سرمایه گذار مناسب جذب کنیم تا بتوانیم بحث حمل و نقل شمال به جنوب را سامان دهیم.
وی افزود: هفته آینده در وزارتخانه جلسهای تشکیل میشود تا پروژههای راهسازی خوزستان اولویت بندی شده و منابع مالی آنها تامین گردد تا بتوانیم در یک برنامه کوتاه مدت و میان مدت بخشی از بحث حمل و نقل در استان خوزستان را سامان دهیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *