نقش روابط عمومی ها در توسعه اقتصادی و اجتماعی
روابط عمومی نوین، به مثابه آینه تمام نمای انتظارت و مطالبات برحق مردم، از سازمانها و نهادهایی است که برای خدمت به آنها، تکوین و سازمان یافته اند.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، امروزه نقش ارتباطات و روابط عمومی دراستراتژی سازمان، نقشی موثرقلمداد میشود و جایگاه روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی بر مبنای حرکتهای علمی و حرفهای از مشخصههای جدید روابط عمومی درعصر ارتباطات قلمداد می شود.
روابط عمومی صاحب سبک، به عنوان حلقه اصلی ارتباطات میان مدیران، کارکنان و جامعه، مسئولیتی خطیر به عهده دارد.
از زمانی که روابط عمومی به عنوان یکی از ارکان مدیریت و بخشی از نظام رسانه ای مطرح شده، اهمیت آن در مسئولیت ارتباطی سازمانها، بنگاه های اقتصادی و نهاد های فرهنگی اجتماعی نمود تازهای پیدا کرده است
باردیگر باید یادآورشویم، نمادهای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک جامعه در گرو ساز و کارهایی هایی همچون توزیع عادلانه اطلاعات، روشنگری افکارعمومی، مردم مداری و احترام به حقوق انسان ها به منظور افزایش سطح مشارکت مردمی است که ماموریت انجام آن به عهده مدیریت روابط عمومی سازمانها است.
رهبر معظم انقلاب نیز درباره نقش و جایگاه ارتباطات و روابط عمومی در کشور می فرمایند : روابط عموميها بايد ببينند خلايي كه وجود آنها را ضروري كرده است چيست. عشق به خدمتگاهي در برخي از افراد و دستگاهها موجب ميشود كه قلمرو وسيعتري را براي كار خود جستوجو كنند و در نتيجه تداخل بخشهاي مختلف پيش ميآيد.
بعضي معتقدند كه روابط عموميها بايستي حقيقت مطلب در مورد دستگاهها را بيان كنند زيرا مردم انتظار و توقع دارند كه همه واقعيتها را بشنوند. بعضي هم عقيده دارند علاوه بر گفتن اين حقيقت بايد نظر مردم نسبت به آن وزارتخانه نيز مشخص و منعكس شود. عدهاي ميگويند تنها چيزهاي اميدبخش را بايد به مردم گفت و مطالب يأسآفرين را نبايد ارايه داد.
روابط عموميها بايد روش خود را از بين اين سليقهها انتخاب كنند. بايد مشخص كنيد انتظار مردم و دستگاهها از شما چيست. بايد با مردم صادقانه رفتار شود.
بر این اساس ، فعالان حوزه ارتباطات و روابط عمومی با تبیین جایگاه علمی و عملیاتی خویش می توانند گام های موثری در توسعه پایدار ایران اسلامی بردارند.
امید است ، فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومی ، ضمن بکارگیری منویات مقام معظم رهبری ، اصول علمی و اخلاق حرفه ای، با نگاه مخاطب محوري و پاسخگويي، ازطريق بهكارگيري روشهاي ارتباطي مؤثر، نزد افكارعمومي و ارتقاي منزلت آن توفيق روزافزون حاصل گردد.
یادداشت از مجید طلیمی
قائم مقام مرکز اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت
روابط عمومی صاحب سبک، به عنوان حلقه اصلی ارتباطات میان مدیران، کارکنان و جامعه، مسئولیتی خطیر به عهده دارد.
از زمانی که روابط عمومی به عنوان یکی از ارکان مدیریت و بخشی از نظام رسانه ای مطرح شده، اهمیت آن در مسئولیت ارتباطی سازمانها، بنگاه های اقتصادی و نهاد های فرهنگی اجتماعی نمود تازهای پیدا کرده است
باردیگر باید یادآورشویم، نمادهای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک جامعه در گرو ساز و کارهایی هایی همچون توزیع عادلانه اطلاعات، روشنگری افکارعمومی، مردم مداری و احترام به حقوق انسان ها به منظور افزایش سطح مشارکت مردمی است که ماموریت انجام آن به عهده مدیریت روابط عمومی سازمانها است.
رهبر معظم انقلاب نیز درباره نقش و جایگاه ارتباطات و روابط عمومی در کشور می فرمایند : روابط عموميها بايد ببينند خلايي كه وجود آنها را ضروري كرده است چيست. عشق به خدمتگاهي در برخي از افراد و دستگاهها موجب ميشود كه قلمرو وسيعتري را براي كار خود جستوجو كنند و در نتيجه تداخل بخشهاي مختلف پيش ميآيد.
بعضي معتقدند كه روابط عموميها بايستي حقيقت مطلب در مورد دستگاهها را بيان كنند زيرا مردم انتظار و توقع دارند كه همه واقعيتها را بشنوند. بعضي هم عقيده دارند علاوه بر گفتن اين حقيقت بايد نظر مردم نسبت به آن وزارتخانه نيز مشخص و منعكس شود. عدهاي ميگويند تنها چيزهاي اميدبخش را بايد به مردم گفت و مطالب يأسآفرين را نبايد ارايه داد.
روابط عموميها بايد روش خود را از بين اين سليقهها انتخاب كنند. بايد مشخص كنيد انتظار مردم و دستگاهها از شما چيست. بايد با مردم صادقانه رفتار شود.
بر این اساس ، فعالان حوزه ارتباطات و روابط عمومی با تبیین جایگاه علمی و عملیاتی خویش می توانند گام های موثری در توسعه پایدار ایران اسلامی بردارند.
امید است ، فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومی ، ضمن بکارگیری منویات مقام معظم رهبری ، اصول علمی و اخلاق حرفه ای، با نگاه مخاطب محوري و پاسخگويي، ازطريق بهكارگيري روشهاي ارتباطي مؤثر، نزد افكارعمومي و ارتقاي منزلت آن توفيق روزافزون حاصل گردد.
یادداشت از مجید طلیمی
قائم مقام مرکز اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *