کنترل های بیشتری در نظام سلامت با افزایش قیمت خدمات اعمال می شود
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با افزایش قیمت خدمات، باید کنترل های بیشتری در نظام سلامت اعمال شود.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه جامعه ،محمد جواد کبیر اظهار داشت: قبل از سال ۱۳۷۴ ما در نظام بیمه ای کشور یک نظام پرداخت حقوق و دستمزد داشتیم به نحوی که می توانستیم به ازای هر مولفه خدمت، قیمت تعریف کنیم که این طرح دقیقا تا انتهای سال ۱۳۹۳ اجرا شد.
وی افزود: از سال ۱۳۹۳ تغییرات جدی در نظام سلامت ما ایجاد شد به گونه ای که ۴۴ درصد رشد تعرفه را به طور متوسط شاهد بودیم و از اول مهرماه همان سال نیز کتاب ارزش نسبی و پرداخت K۲ را اجرا نموده ایم ولیکن در کنار این موارد بایستی حتما در نظام پرداختمان تغییرات بوجود آوریم.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت همچنین تصریح کرد: وقتی قیمت خدمات سلامت در بازار سلامت افزایش می یابد خود به خود تقاضای القایی در کشور ایجاد می شود.
کبیر متذکر شد: سهم سلامت در کشور ما پایین است و شیوه پرداخت نیز در ایران به نحوی است که دریافت مبلغ در ازای ارائه خدمت صورت می پذیرد که این امر مشکلاتی را برای جامعه پزشکی کشور ایجاد کرده است. این سبک از پرداخت در خدمات سرپایی بخش خصوصی و خدمات آزمایشگاهی به کار می رود. این در حالی است که تا پیش از این در برخی از مناطق محروم، حقوق ثابت به عنوان سبک غالب برای پرداخت حقوق پزشکان و کادر درمانی و نه نظام هزینه در برابر خدمات لحاظ می شده است.
وی یادآور شد: در یکسری از مناطق محروم ما، دسترسی، بهره مندی و برخورداری مردم به شدت آسیب پذیر است در یکسری از مناطق نیز وضعیت مطلوب تری داریم؛ طبیعتا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا نظام سلامت باید یکسری سوبسیدهایی را به مناطق محروم بدهد تا بتوانند ضمن استفاده از آن، دسترسی مردم و بهره مندی آنان را افزایش دهد.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ما نمی توانیم مشکلات ۲۰ ساله نظام سلامت را در عرض ۲ سال حل کنیم. ما با افزایش قیمت خدمات، باید کنترل های بیشتری در نظام سلامت اعمال کنیم.
انتهای پیام/
وی افزود: از سال ۱۳۹۳ تغییرات جدی در نظام سلامت ما ایجاد شد به گونه ای که ۴۴ درصد رشد تعرفه را به طور متوسط شاهد بودیم و از اول مهرماه همان سال نیز کتاب ارزش نسبی و پرداخت K۲ را اجرا نموده ایم ولیکن در کنار این موارد بایستی حتما در نظام پرداختمان تغییرات بوجود آوریم.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت همچنین تصریح کرد: وقتی قیمت خدمات سلامت در بازار سلامت افزایش می یابد خود به خود تقاضای القایی در کشور ایجاد می شود.
کبیر متذکر شد: سهم سلامت در کشور ما پایین است و شیوه پرداخت نیز در ایران به نحوی است که دریافت مبلغ در ازای ارائه خدمت صورت می پذیرد که این امر مشکلاتی را برای جامعه پزشکی کشور ایجاد کرده است. این سبک از پرداخت در خدمات سرپایی بخش خصوصی و خدمات آزمایشگاهی به کار می رود. این در حالی است که تا پیش از این در برخی از مناطق محروم، حقوق ثابت به عنوان سبک غالب برای پرداخت حقوق پزشکان و کادر درمانی و نه نظام هزینه در برابر خدمات لحاظ می شده است.
وی یادآور شد: در یکسری از مناطق محروم ما، دسترسی، بهره مندی و برخورداری مردم به شدت آسیب پذیر است در یکسری از مناطق نیز وضعیت مطلوب تری داریم؛ طبیعتا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا نظام سلامت باید یکسری سوبسیدهایی را به مناطق محروم بدهد تا بتوانند ضمن استفاده از آن، دسترسی مردم و بهره مندی آنان را افزایش دهد.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ما نمی توانیم مشکلات ۲۰ ساله نظام سلامت را در عرض ۲ سال حل کنیم. ما با افزایش قیمت خدمات، باید کنترل های بیشتری در نظام سلامت اعمال کنیم.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *