ضرورت گسترش آموزشهای رشد مدار به منظور پیشگیری از بزهكاری/ ایجاد نظام شناسايی دانشآموزان آسيب پذير در دستور کار
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی با تاکید بر ایجاد نظام شناسايی دانشآموزان آسيب پذير و آسیب دیده گفت: گسترش آموزشهای رشد مدار به منظور پیشگیری از بزهكاری یکی از اولویت های مورد توجه است.
مسعودی فر معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی در گفتوگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، با اشاره به نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان «طرح نماد» اظهار کرد: هدف کلی طرح نماد تأمین و ارتقای مراقبتهای اجتماعی از دانشآموزان مدارس با رویکرد توانمندسازی مدرسه محور است.
وی ادامه داد: در طرح نماد مجموعهای نظام یافته از خدمات و برنامهها، شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت های روانی– اجتماعی، به منظور مراقبت دانشآموزان در برابر رفتارهاي پرخطر، آسیبهای اجتماعی و جرائم از طريق مداخله بموقع و موثر، اجرا می شود.
مسعودی فر تصریح کرد: استقرار نظام جامع مراقبت اجتماعی براي دانش آموزان (مدرسه محور، خانواده محور، محله محور) از طریق مشارکت بین بخشی مبتني بر مدل بومي و سبك زندگي اسلامي – ايراني، گسترش آموزشهای رشد مدار در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر، آسیب های اجتماعی و بزهكاري، ایجاد نظام شناسايي دانشآموزان آسيب پذير و آسيب ديده از طريق چكليستهاي علمي، از مواردی است که در دستور کار قرار دارد.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: طراحی و توسعه مداخلات موثر حمایتی و توانمندسازي برای دانش آموزان، استقرار نظام ارجاع مناسب ارائه خدمات و حمایتها به دانش آموزان، ظرفيت سازي جهت افزايش عوامل محافظت كننده و کاهش عوامل مخاطرهآمیز دانشآموزان در مدرسه ، خانواده و محله و هم افزايي منابع و برنامه هاي دستگاه ها و نهادها و بسيج ظرفيت مشاركت مردمي و خيريه براي نظام مراقبت هاي اجتماعي از اهداف اختصاصی ائتلاف نماد است.
انتهای پیام/
وی ادامه داد: در طرح نماد مجموعهای نظام یافته از خدمات و برنامهها، شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت های روانی– اجتماعی، به منظور مراقبت دانشآموزان در برابر رفتارهاي پرخطر، آسیبهای اجتماعی و جرائم از طريق مداخله بموقع و موثر، اجرا می شود.
مسعودی فر تصریح کرد: استقرار نظام جامع مراقبت اجتماعی براي دانش آموزان (مدرسه محور، خانواده محور، محله محور) از طریق مشارکت بین بخشی مبتني بر مدل بومي و سبك زندگي اسلامي – ايراني، گسترش آموزشهای رشد مدار در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر، آسیب های اجتماعی و بزهكاري، ایجاد نظام شناسايي دانشآموزان آسيب پذير و آسيب ديده از طريق چكليستهاي علمي، از مواردی است که در دستور کار قرار دارد.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: طراحی و توسعه مداخلات موثر حمایتی و توانمندسازي برای دانش آموزان، استقرار نظام ارجاع مناسب ارائه خدمات و حمایتها به دانش آموزان، ظرفيت سازي جهت افزايش عوامل محافظت كننده و کاهش عوامل مخاطرهآمیز دانشآموزان در مدرسه ، خانواده و محله و هم افزايي منابع و برنامه هاي دستگاه ها و نهادها و بسيج ظرفيت مشاركت مردمي و خيريه براي نظام مراقبت هاي اجتماعي از اهداف اختصاصی ائتلاف نماد است.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *