ثبت نام نهایی زیارت اربعین در سامانه سماح آغازشد
شرایط و ضوابط ثبت نام نهایی زیارت اربعین در سامانه سماح همزمان با آغاز ثبت نام قطعی اعلام شد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه جامعه ،در متن اطلاعیه سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه ثبت نام از متقاضیان زیارت اربعین در سامانه سماح همچنان ادامه دارد، آمده است: افرادی که از تاریخ ۱۶ مردادماه سال جاری در سامانه سماح ثبت نام کرده اند از روز شنبه مورخ ۲۷ شهریور ماه به مدت ۷۲ ساعت مهلت دارند، نسبت به پرداخت هزینه های مربوطه و نهایی کردن ثبتنام خود اقدام کنند.
شایان ذکر است متقاضیان زیارت اربعین که در سماح ثبت نام کرده اند، لازم است برای تکمیل و نهایی کردن روند ثبت نام خود، با ورود به سامانه، در صفحه اول با وارد کردن کد ملی و کد رهگیری به صفحه پرداخت هزینه ها رفته و نسبت به واریز وجوه از طریق یکی از درگاه های بانکی اقدام کنند.
ضمناً هزینه های عزیمت به عتبات عالیات در ایام اربعین شامل موارد زیر است:
۱- هزینه ارزی اخذ روادید بابت هر نفر ۴۰ دلار که معادل ریالی آن روزانه به نرخ آزاد بانک مرکزی با کارمزد مربوطه بر روی سامانه محاسبه می شود.
۲- هزینه بیمه و خدمات درمانی بابت هر نفر ۲۵۹.۰۰۰ ریال
۳- حق الزحمه کارگزاری ۱۰۰.۰۰۰ ریال
شایان ذکر است قبل از پرداخت هزینه ها ، امکان ویرایش اطلاعات و حذف و اضافه اعضای گروه و نیز ثبت درخواست ویزا وجود دارد.
نکات مهم:
۱- با توجه به اینکه علاقه مندان می توانند با مراجعه به سامانه سماح ، شخصاً نسبت به ثبت نام و تشکیل گروه اقدام نمایند، چنانچه ثبت نام توسط دفاتر خدمات زیارتی تحت پوشش سازمان حج و زیارت انجام شود به ازاء هر نفر مبلغ ۲۰.۰۰۰ ریال به هزینههای فوق افزوده می شود.
۲- دریافت هرگونه وجهی به صورت دستی توسط دفاتر زیارتی ممنوع است.
۳- سرگروه باید پس از واریز هزینه های مربوطه، مدارک خود و اعضای گروه شامل اصل گذرنامه معتبر و دو قطعه عکس ۳x۲ یا ۴x۳ را به دفتر زیارتی که بهنگام ثبت نام در سامانه سماح انتخاب کرده، تحویل دهد.
۴- در صورت انصراف هریک از اعضا از عزیمت به عتبات عالیات در ایام اربعین، لازم است سرگروه به دفتر زیارتی انتخابی مراجعه و انصراف آن فرد را اعلام کند. بدیهی است در صورت انصراف ، در هر مرحله با توجه به اقدامات صورت گرفته، خسارت مربوطه کسر و مبلغ باقیمانده به عضو منصرف عودت داده خواهد شد.
انتهای پیام/
شایان ذکر است متقاضیان زیارت اربعین که در سماح ثبت نام کرده اند، لازم است برای تکمیل و نهایی کردن روند ثبت نام خود، با ورود به سامانه، در صفحه اول با وارد کردن کد ملی و کد رهگیری به صفحه پرداخت هزینه ها رفته و نسبت به واریز وجوه از طریق یکی از درگاه های بانکی اقدام کنند.
ضمناً هزینه های عزیمت به عتبات عالیات در ایام اربعین شامل موارد زیر است:
۱- هزینه ارزی اخذ روادید بابت هر نفر ۴۰ دلار که معادل ریالی آن روزانه به نرخ آزاد بانک مرکزی با کارمزد مربوطه بر روی سامانه محاسبه می شود.
۲- هزینه بیمه و خدمات درمانی بابت هر نفر ۲۵۹.۰۰۰ ریال
۳- حق الزحمه کارگزاری ۱۰۰.۰۰۰ ریال
شایان ذکر است قبل از پرداخت هزینه ها ، امکان ویرایش اطلاعات و حذف و اضافه اعضای گروه و نیز ثبت درخواست ویزا وجود دارد.
نکات مهم:
۱- با توجه به اینکه علاقه مندان می توانند با مراجعه به سامانه سماح ، شخصاً نسبت به ثبت نام و تشکیل گروه اقدام نمایند، چنانچه ثبت نام توسط دفاتر خدمات زیارتی تحت پوشش سازمان حج و زیارت انجام شود به ازاء هر نفر مبلغ ۲۰.۰۰۰ ریال به هزینههای فوق افزوده می شود.
۲- دریافت هرگونه وجهی به صورت دستی توسط دفاتر زیارتی ممنوع است.
۳- سرگروه باید پس از واریز هزینه های مربوطه، مدارک خود و اعضای گروه شامل اصل گذرنامه معتبر و دو قطعه عکس ۳x۲ یا ۴x۳ را به دفتر زیارتی که بهنگام ثبت نام در سامانه سماح انتخاب کرده، تحویل دهد.
۴- در صورت انصراف هریک از اعضا از عزیمت به عتبات عالیات در ایام اربعین، لازم است سرگروه به دفتر زیارتی انتخابی مراجعه و انصراف آن فرد را اعلام کند. بدیهی است در صورت انصراف ، در هر مرحله با توجه به اقدامات صورت گرفته، خسارت مربوطه کسر و مبلغ باقیمانده به عضو منصرف عودت داده خواهد شد.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *