احتمال خطای انسانی در مجموعه سه شیفته 20 هزار نفری وجود دارد
معاون شهردار تهران گفت: در مجموعه ای که 20 هزار نفر به صورت سه شیفته فعالیت می کنند،احتمال خطای انسانی وجود دارد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه جامعه ،مازیار حسینی در حاشیه دیدار از كارخانه واگن سازی متروی تهران ، هدف از بازدید خود را آشنایی نزدیك با همت بلند و تلاش مهندسان و كارگران كارخانه واگن سازی متروی تهران اعلام كرد و گفت: این مجموعه، مسیر خود را به خوبی دارد طی می كند و نوع نگاه رو به جلوی حاكم بر آن، نشان دهنده موفقیت مسیر انتخاب شده و متضمن افقی روشن و آینده ای موفق برای این واحد بزرگ صنعتی است.
وی با اعلام این كه شیوه كار در كارخانه واگن سازی متروی تهران، نشان دهنده هدف گذاری درستی است كه در آن پیش بینی شده، تأكید كرد: البته این مجموعه، ظرفیت بالایی دارد كه با یك برنامه هدفمند، می توانیم آن را همزمان با ارتقای كیفیت، به بالاترین میزان ممكن افزایش دهیم و آن را به یك واحد صنعتی نمونه در سطوح ملی و حتی بین المللی تبدیل كنیم.
متروی تهران 104 ایستگاه در حال فعالیت و 100 کیلومتر خط و 70 ایستگاه در دست ساخت دارد
معاون شهردار تهران با اشاره به این كه كارخانه واگن سازی متروی تهران در برنامه 5 ساله خود باید به تولید 490 دستگاه واگن و به عبارتی 70 رام قطار در سال برسد، اظهار كرد: با توجه به وجود استعداد و ظرفیت كافی در این مجموعه، با حمایت جدی و باور قلبی می توانیم به اهدافمان نائل شویم.
مازیار حسینی با بیان این كه گردش نقدینگی مجموعه واگن سازی متروی تهران از طریق فروش واگن و ارائه خدمات تعمیر و پشتیبانی به متروی پایتخت و متروهای سایر كلان شهرهای كشور، موضوع مهمی است كه باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح كرد: خود را موظف می دانیم كه منابع مورد نیازمان را تأمین كنیم تا این مجموعه با دلگرمی هر چه بیشتر، كار خود را انجام داده و كیفیت و ایمنی در تولیدات و خدمات خویش را تا جای ممكن بالا ببرد.
وی با تأكید بر این كه برخی فراموش کرده اند که در حال حاضر در ناوگان گسترده متروی تهران با 180 كیلومتر طول و 104 ایستگاه، بیش از 1200 واگن مترو مشغول فعالیت هستند، اضافه كرد: امروز به منظور توسعه شبكه متروی تهران، حدود 100 كیلومتر خط و 70 ایستگاه در دست ساخت داریم که بالغ بر20 هزار نفر به صورت شبانه روزی در آن مشغول به كار هستند.
احتمال خطای انسانی در مجموعه ای که 20 هزار نفر سه شیفته در آن کار می کنند وجود دارد
معاون شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به احتمال بروز خطای انسانی و وقوع اتفاق در مجموعه بزرگی از ایستگاه ها و خطوط در دست بهره برداری و در حال ساخت مترو كه بالغ بر 20 هزار نفر، سه شیفته در آن در حال فعالیت هستند، اظهار كرد: البته باید احتمالات را به حداقل میزان ممكن كاهش داده و جلوی تكرار هر گونه اتفاقی را بگیریم.
حسینی با بیان این كه مترو، كیفی ترین مجموعه شهری تهران است و از ساخت و ساز تا بهره برداری مترو و از تولید واگن تا حفاری تونل های مترو، بخش هایی اند كه باید از بالاترین استاندارد و بیشترین ایمنی برخوردار باشند، تصریح كرد: در این بخش، باید دو مؤلفه ایمنی و كیفیت را به بالاترین اندازه و مدیریت و نظارت را به بیشترین میزان ممكن برسانیم.
وی با تأكید بر این كه خیلی از مقامات و گردشگران خارجی، در تصویر ذهنی که قبل از ورود به پایتخت كشورمان برای خودشان ساخته اند، تفاوت چندانی بین تهران با كابل قائل نیستند، اضافه كرد: این در حالی است که میهمانان خارجی وقتی پیشرفت های تهران و انبوه پروژه هایی كه در دهه اخیر در این کلان شهر اجرا شده را از نزدیک می بینند، پایتخت كشورمان را با پایتخت های اروپایی همچون رُم مقایسه می كنند.
معاون شهردار تهران با اشاره به این كه تهران امروز، حرف های زیادی برای گفتن دارد و انصافاً در این چند سال، كارهای خوبی در این كلان شهر انجام شده، اظهار كرد: همدلی هر چه بیشتر و حس دندانه ای از چرخ دنده ای بودن كه فرآیند توسعه شهری را به پیش می برد، احساس خوشآیندی است كه از طریق آن می توانیم خود را در پیشرفت شهرمان، سهیم و شریک بدانیم.
حسینی با بیان این كه برنامه ریزی مان برای شهر با نگاه به آینده است و بر این اساس، انصافاً اگر حضور شهردار محترم تهران و حمایت های ایشان نبود، نمی توانستیم بسیاری از پروژه های بزرگی كه طی دهه اخیر در حوزه عمران شهری به اتمام رسیده را حتی آغاز كنیم چه برسد به این که به سرانجام برسانیم، تصریح كرد: بسیاری از مدیران ما نگاه به آینده ندارند و دید مدیریتی آنها بسیار محدود است و نوع نگاه حاكم بر مدیریت شهری تهران، ظرفیت بزرگی است كه باید قدر دانسته شود.
وی در پایان با تأكید بر این كه مجموعه واگن سازی متروی تهران به عنوان سرمایه ای ملی، مصداق «اقتصاد مقاومتی» مورد تأکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) است، خاطرنشان كرد: این مجموعه با ارائه محصولاتی با كیفیت بالا و قیمت پایین با لحاظ استاندادهای روز اروپا، قادر است نه تنها پاسخگوی نیازهای سراسر كشور، بلكه جوابگوی بازارهای منطقه نیز باشد.
اعلام آمادگی مدیرعامل واگن سازی تهران برای تولید انواع قطارهای مترو
قبل از سخنان معاون شهردار تهران، مدیرعامل شركت واگن سازی تهران با اشاره به این كه در این مجموعه، انتقال تكنولوژی را به عنوان راه حلی اجرایی در دستور كار قرار داده ایم و در 5 نوع محصولی كه در واگن سازی متروی تولید می كنیم، تكنولوژی روز اروپا را مورد استفاده قرار می دهیم، اظهار كرد: نمونه قطارهای مورد استفاده در متروی شهرهای مختلف از مشهد و قم گرفته تا اهواز و شیراز را ساخته ایم و آمادگی تولید تمامی نمونه های موجود قطارهای مترو را داریم.
علی محمد قلی ها با بیان این كه واگن سازی تهران آمادگی تجهیز پایانه های مترو را نیز داراست، از ورود این مجموعه به بحث نگهداری و تعمیرات دوره ای و اساسی ناوگان ریلی خبر داد و تصریح كرد: مدت تعمیرات اساسی یا اورهال هر قطار مترو را از 4 ماه به 3 ماه كاهش داده ایم و امروز قادر به بازسازی كامل 8 قطار مترو در سال هستیم.
وی با تأكید بر این كه در حال حاضر، هر ماه 14 دستگاه واگن مترو معادل دو رام قطار در كارخانه واگن سازی متروی تهران ساخته می شود و به دستور معاون شهردار تهران، ظرفیت این مجموعه را به تولید ماهانه 21 دستگاه واگن مترو معادل سه رام قطار افزایش خواهیم داد، خاطرنشان كرد: البته هدف گذاری مان در برنامه 5 ساله مجموعه و با استفاده از حداكثر ظرفیت ممکن، تولید 42 دستگاه واگن مترو معادل شش رام قطار در ماه است.
همچنین در این جلسه هابیل درویشی مدیرعامل شركت متروی تهران، مهم ترین برنامه شركت واگن سازی تهران در حوزه ساخت داخل را بومی سازی کامل در تولید قطار مترو اعلام و تأكید كرد: به این منظور، سهم داخلی سازی قطعات تولید قطار مترو را به حدود 60 درصد افزایش داده ایم که با برنامه ریزی به عمل آمده می توانیم این سهم را به 85 درصد برسانیم.
وی با اعلام این كه شیوه كار در كارخانه واگن سازی متروی تهران، نشان دهنده هدف گذاری درستی است كه در آن پیش بینی شده، تأكید كرد: البته این مجموعه، ظرفیت بالایی دارد كه با یك برنامه هدفمند، می توانیم آن را همزمان با ارتقای كیفیت، به بالاترین میزان ممكن افزایش دهیم و آن را به یك واحد صنعتی نمونه در سطوح ملی و حتی بین المللی تبدیل كنیم.
متروی تهران 104 ایستگاه در حال فعالیت و 100 کیلومتر خط و 70 ایستگاه در دست ساخت دارد
معاون شهردار تهران با اشاره به این كه كارخانه واگن سازی متروی تهران در برنامه 5 ساله خود باید به تولید 490 دستگاه واگن و به عبارتی 70 رام قطار در سال برسد، اظهار كرد: با توجه به وجود استعداد و ظرفیت كافی در این مجموعه، با حمایت جدی و باور قلبی می توانیم به اهدافمان نائل شویم.
مازیار حسینی با بیان این كه گردش نقدینگی مجموعه واگن سازی متروی تهران از طریق فروش واگن و ارائه خدمات تعمیر و پشتیبانی به متروی پایتخت و متروهای سایر كلان شهرهای كشور، موضوع مهمی است كه باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح كرد: خود را موظف می دانیم كه منابع مورد نیازمان را تأمین كنیم تا این مجموعه با دلگرمی هر چه بیشتر، كار خود را انجام داده و كیفیت و ایمنی در تولیدات و خدمات خویش را تا جای ممكن بالا ببرد.
وی با تأكید بر این كه برخی فراموش کرده اند که در حال حاضر در ناوگان گسترده متروی تهران با 180 كیلومتر طول و 104 ایستگاه، بیش از 1200 واگن مترو مشغول فعالیت هستند، اضافه كرد: امروز به منظور توسعه شبكه متروی تهران، حدود 100 كیلومتر خط و 70 ایستگاه در دست ساخت داریم که بالغ بر20 هزار نفر به صورت شبانه روزی در آن مشغول به كار هستند.
احتمال خطای انسانی در مجموعه ای که 20 هزار نفر سه شیفته در آن کار می کنند وجود دارد
معاون شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به احتمال بروز خطای انسانی و وقوع اتفاق در مجموعه بزرگی از ایستگاه ها و خطوط در دست بهره برداری و در حال ساخت مترو كه بالغ بر 20 هزار نفر، سه شیفته در آن در حال فعالیت هستند، اظهار كرد: البته باید احتمالات را به حداقل میزان ممكن كاهش داده و جلوی تكرار هر گونه اتفاقی را بگیریم.
حسینی با بیان این كه مترو، كیفی ترین مجموعه شهری تهران است و از ساخت و ساز تا بهره برداری مترو و از تولید واگن تا حفاری تونل های مترو، بخش هایی اند كه باید از بالاترین استاندارد و بیشترین ایمنی برخوردار باشند، تصریح كرد: در این بخش، باید دو مؤلفه ایمنی و كیفیت را به بالاترین اندازه و مدیریت و نظارت را به بیشترین میزان ممكن برسانیم.
وی با تأكید بر این كه خیلی از مقامات و گردشگران خارجی، در تصویر ذهنی که قبل از ورود به پایتخت كشورمان برای خودشان ساخته اند، تفاوت چندانی بین تهران با كابل قائل نیستند، اضافه كرد: این در حالی است که میهمانان خارجی وقتی پیشرفت های تهران و انبوه پروژه هایی كه در دهه اخیر در این کلان شهر اجرا شده را از نزدیک می بینند، پایتخت كشورمان را با پایتخت های اروپایی همچون رُم مقایسه می كنند.
معاون شهردار تهران با اشاره به این كه تهران امروز، حرف های زیادی برای گفتن دارد و انصافاً در این چند سال، كارهای خوبی در این كلان شهر انجام شده، اظهار كرد: همدلی هر چه بیشتر و حس دندانه ای از چرخ دنده ای بودن كه فرآیند توسعه شهری را به پیش می برد، احساس خوشآیندی است كه از طریق آن می توانیم خود را در پیشرفت شهرمان، سهیم و شریک بدانیم.
حسینی با بیان این كه برنامه ریزی مان برای شهر با نگاه به آینده است و بر این اساس، انصافاً اگر حضور شهردار محترم تهران و حمایت های ایشان نبود، نمی توانستیم بسیاری از پروژه های بزرگی كه طی دهه اخیر در حوزه عمران شهری به اتمام رسیده را حتی آغاز كنیم چه برسد به این که به سرانجام برسانیم، تصریح كرد: بسیاری از مدیران ما نگاه به آینده ندارند و دید مدیریتی آنها بسیار محدود است و نوع نگاه حاكم بر مدیریت شهری تهران، ظرفیت بزرگی است كه باید قدر دانسته شود.
وی در پایان با تأكید بر این كه مجموعه واگن سازی متروی تهران به عنوان سرمایه ای ملی، مصداق «اقتصاد مقاومتی» مورد تأکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) است، خاطرنشان كرد: این مجموعه با ارائه محصولاتی با كیفیت بالا و قیمت پایین با لحاظ استاندادهای روز اروپا، قادر است نه تنها پاسخگوی نیازهای سراسر كشور، بلكه جوابگوی بازارهای منطقه نیز باشد.
اعلام آمادگی مدیرعامل واگن سازی تهران برای تولید انواع قطارهای مترو
قبل از سخنان معاون شهردار تهران، مدیرعامل شركت واگن سازی تهران با اشاره به این كه در این مجموعه، انتقال تكنولوژی را به عنوان راه حلی اجرایی در دستور كار قرار داده ایم و در 5 نوع محصولی كه در واگن سازی متروی تولید می كنیم، تكنولوژی روز اروپا را مورد استفاده قرار می دهیم، اظهار كرد: نمونه قطارهای مورد استفاده در متروی شهرهای مختلف از مشهد و قم گرفته تا اهواز و شیراز را ساخته ایم و آمادگی تولید تمامی نمونه های موجود قطارهای مترو را داریم.
علی محمد قلی ها با بیان این كه واگن سازی تهران آمادگی تجهیز پایانه های مترو را نیز داراست، از ورود این مجموعه به بحث نگهداری و تعمیرات دوره ای و اساسی ناوگان ریلی خبر داد و تصریح كرد: مدت تعمیرات اساسی یا اورهال هر قطار مترو را از 4 ماه به 3 ماه كاهش داده ایم و امروز قادر به بازسازی كامل 8 قطار مترو در سال هستیم.
وی با تأكید بر این كه در حال حاضر، هر ماه 14 دستگاه واگن مترو معادل دو رام قطار در كارخانه واگن سازی متروی تهران ساخته می شود و به دستور معاون شهردار تهران، ظرفیت این مجموعه را به تولید ماهانه 21 دستگاه واگن مترو معادل سه رام قطار افزایش خواهیم داد، خاطرنشان كرد: البته هدف گذاری مان در برنامه 5 ساله مجموعه و با استفاده از حداكثر ظرفیت ممکن، تولید 42 دستگاه واگن مترو معادل شش رام قطار در ماه است.
همچنین در این جلسه هابیل درویشی مدیرعامل شركت متروی تهران، مهم ترین برنامه شركت واگن سازی تهران در حوزه ساخت داخل را بومی سازی کامل در تولید قطار مترو اعلام و تأكید كرد: به این منظور، سهم داخلی سازی قطعات تولید قطار مترو را به حدود 60 درصد افزایش داده ایم که با برنامه ریزی به عمل آمده می توانیم این سهم را به 85 درصد برسانیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *