مهمترین اولویت راهآهن ساخت 700 کیلومتر خط ریلی است
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران می گوید، مهمترین اولویت این مجموعه توسعه قطارهای حومه ای، ساخت 700 کیلومتر خطوط حومه ای در کشور شامل تهران و اهواز است.
به گزارش گروه اقتصاد ، محسن پورسید آقایی با بیان اینکه شهرهای تهران و اهواز اولویت ما در توسعه قطارهای حومه ای در کشور هستند، اظهار کرد: با توسعه خطوط ریلی مردم شاهد خدمات قطارهای حومه ای با فاصله زمانی هر 10 دقیقه خواهند بود.
وی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده عملیات دو خطه کردن راه آهن اهواز به سمت بندر امام خمینی (ره) به پایان رسیده و عملیات دو خطه کردن راه آهن اهواز- اندیمشک در دست اجرا است و تا پایان سال جاری تکمیل می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت قطارهای حومه ای در اطراف تهران گفت: راه آهن تهران به سمت کرج، ورامین و گرمسار در حال چهارخطه شدن است و تمام این پروژه ها تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری می رسد و مردم می توانند شاهد سرویس های حومه ای با فاصله هر 10 دقیقه برای جابجایی مسافران حد فاصل حومه و مرکز شهر از صبح تا بعد از ظهر باشند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بهره برداری از این خطوط باعث افزایش سطح زندگی و رفاه مردم می شود، تصریح کرد: کلانشهرها از نظر شاخص کیفیت زندگی در سطح پایینی قرار دارند و دلیل اصلی آن آلودگی هوا، ترافیک و ساختار غلط شهرسازی و نمود اختلاف طبقاتی است.
به گفته پورسیدآقایی، در این میان گسترش و بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی می تواند موجب بهبود وضعیت زندگی عمومی همراه با آرامش و آسایش در نزدیکی شهرهای بزرگ شود. وزارت راه و شهرسازی این مساله را وظیفه خود می داند و تا پایان دولت این طرح را به بهره برداری خواهد رساند تا اطراف تهران را با خطوط ریلی حومه ای ضربدری به هم متصل کند.
انتهای پیام /
وی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده عملیات دو خطه کردن راه آهن اهواز به سمت بندر امام خمینی (ره) به پایان رسیده و عملیات دو خطه کردن راه آهن اهواز- اندیمشک در دست اجرا است و تا پایان سال جاری تکمیل می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت قطارهای حومه ای در اطراف تهران گفت: راه آهن تهران به سمت کرج، ورامین و گرمسار در حال چهارخطه شدن است و تمام این پروژه ها تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری می رسد و مردم می توانند شاهد سرویس های حومه ای با فاصله هر 10 دقیقه برای جابجایی مسافران حد فاصل حومه و مرکز شهر از صبح تا بعد از ظهر باشند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بهره برداری از این خطوط باعث افزایش سطح زندگی و رفاه مردم می شود، تصریح کرد: کلانشهرها از نظر شاخص کیفیت زندگی در سطح پایینی قرار دارند و دلیل اصلی آن آلودگی هوا، ترافیک و ساختار غلط شهرسازی و نمود اختلاف طبقاتی است.
به گفته پورسیدآقایی، در این میان گسترش و بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی می تواند موجب بهبود وضعیت زندگی عمومی همراه با آرامش و آسایش در نزدیکی شهرهای بزرگ شود. وزارت راه و شهرسازی این مساله را وظیفه خود می داند و تا پایان دولت این طرح را به بهره برداری خواهد رساند تا اطراف تهران را با خطوط ریلی حومه ای ضربدری به هم متصل کند.
انتهای پیام /
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *