قیمت لوازم التحریر ثابت ماند/ برندهای خارجی همچنان در صدر توجه مشتریان
با وجود کسادی بازار لوازمالتحریر و پایین آمدن قدرت خرید مردم حتی در فصل مدارس شاهد ثبات قیمتها در بازار هستیم و استقبال مردم از برندهای خارجی بیشتر از برندهای داخلی و اسلامی است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش ، لوازم التحریر یکی ازملزوماتی است که در ایام مختلف سال اقشار مختلفی از آن استفاده میکنند ولی بازار آن بیشتر در شهریور ماه با شروع فصل مدارس و دانشگاه داغتر از قبل میشود.
بازاری که درآن برندهای خارجی بیشتر از برندهای جدید ایرانی و اسلامی جای خود را در بین مردم باز کرده و بازار بهتری از برندهای ایرانی دارند.
این در حالی است که بسیاری از برندهای خارجی بخاطر داشتن بازار بهتر در میان مشتریان در داخل کشور تولید میشوند و به دست مصرف کنندگان میرسند.
در رابطه با شرایط بازار لوازم التحریر، موسی فرزانیان رئیس اتحادیه لوازم التحریر در گفتوگو با میزان، گفت: برندهای ایرانی و خارجی بسیاری در بازار وجود دارد ولی بازار برندهای خارجی داغتر از برندهای داخلی است.
وی با اشاره به اینکه حجم اعظم خرید لوازم التحریر مربوط به برندهای خارجی است، افزود: بسیاری از برندهای خارجی که در بازار وجود دارند در داخل کشور تولید میشوند و علت آن استقبال بیشتر خریدران برای تهیه لوازم التحریر خارجی است.
رئیس اتحادیه لوازم التحریر تصریح کرد: برندهای خارجی متفاوتی وارد کشور میشود که در ابتدا تنها چند مورد انحصاری بود، که با گذشت زمان این برندها به چند صد نوع افزایش یافته و اکثر آنها نیز از کیفیت خوبی برخوردار هستند.
فرزانیان در خصوص استقبال از برندهای ایرانی در بازار گفت: عرضه برندهای داخلی در بازار چشمگیر نبوده و استقبال کمی نیز از آن صورت گرفته و علت آن استقبال مشتریان به خرید برند های خارجی است.
وی اظهار کرد: با توجه به پایین بودن تعرفه واردات لوازم التحریر در گمرک این کالا از مبادی قانونی وارد میشود و قاچاق بسیار کم است.
رئیس اتحادیه لوازم التحریر در رابطه با قیمت لوزام التحریر در بازار گفت: قیمت مصوبی در میان فروشندگان لوازم التحریر وجود ندارد و علت آن ثبات قیمتها در بازار است.
فرزانیان خاطر نشان کرد: کمبودی در عرضه لوازم التحریر در بازار وجود ندارد و با توجه به رکود موجود و پایین آمدن قدرت خرید مردم بازار این کالا آرام است.
بر اساس گزارش میزان، با وجود عرضه لوازم التحریر با برندهای ایرانی و اسلامی در بازار استقبال چندانی از سوی مشتریان صورت نگرفت و مشتریان بیشتر تمایل به خرید برندهای خارجی موجود در بازار دارند که در این راستا بهبود بازار برندهای داخلی و فرهنگ سازی لازم در کنار بهبود کیفیت میتواند بازارداخلی ایرانی را رونق بخشد.
بازاری که درآن برندهای خارجی بیشتر از برندهای جدید ایرانی و اسلامی جای خود را در بین مردم باز کرده و بازار بهتری از برندهای ایرانی دارند.
این در حالی است که بسیاری از برندهای خارجی بخاطر داشتن بازار بهتر در میان مشتریان در داخل کشور تولید میشوند و به دست مصرف کنندگان میرسند.
در رابطه با شرایط بازار لوازم التحریر، موسی فرزانیان رئیس اتحادیه لوازم التحریر در گفتوگو با میزان، گفت: برندهای ایرانی و خارجی بسیاری در بازار وجود دارد ولی بازار برندهای خارجی داغتر از برندهای داخلی است.
وی با اشاره به اینکه حجم اعظم خرید لوازم التحریر مربوط به برندهای خارجی است، افزود: بسیاری از برندهای خارجی که در بازار وجود دارند در داخل کشور تولید میشوند و علت آن استقبال بیشتر خریدران برای تهیه لوازم التحریر خارجی است.
رئیس اتحادیه لوازم التحریر تصریح کرد: برندهای خارجی متفاوتی وارد کشور میشود که در ابتدا تنها چند مورد انحصاری بود، که با گذشت زمان این برندها به چند صد نوع افزایش یافته و اکثر آنها نیز از کیفیت خوبی برخوردار هستند.
فرزانیان در خصوص استقبال از برندهای ایرانی در بازار گفت: عرضه برندهای داخلی در بازار چشمگیر نبوده و استقبال کمی نیز از آن صورت گرفته و علت آن استقبال مشتریان به خرید برند های خارجی است.
وی اظهار کرد: با توجه به پایین بودن تعرفه واردات لوازم التحریر در گمرک این کالا از مبادی قانونی وارد میشود و قاچاق بسیار کم است.
رئیس اتحادیه لوازم التحریر در رابطه با قیمت لوزام التحریر در بازار گفت: قیمت مصوبی در میان فروشندگان لوازم التحریر وجود ندارد و علت آن ثبات قیمتها در بازار است.
فرزانیان خاطر نشان کرد: کمبودی در عرضه لوازم التحریر در بازار وجود ندارد و با توجه به رکود موجود و پایین آمدن قدرت خرید مردم بازار این کالا آرام است.
بر اساس گزارش میزان، با وجود عرضه لوازم التحریر با برندهای ایرانی و اسلامی در بازار استقبال چندانی از سوی مشتریان صورت نگرفت و مشتریان بیشتر تمایل به خرید برندهای خارجی موجود در بازار دارند که در این راستا بهبود بازار برندهای داخلی و فرهنگ سازی لازم در کنار بهبود کیفیت میتواند بازارداخلی ایرانی را رونق بخشد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *