استفاده از فناوری‌های نوین در ارائه خدمات بیمه‌ای

0:10 - 22 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۹۶۵۵
معاون فنی و درآمد تامین اجتماعی گفت: استفاده از فناوری های نوین در ارائه خدمات بیمه ای مورد تاکید این سازمان است و برای افزایش رضایتمندی ذینفعان، دریافت غیرحضوری خدمات با جدیت پیگیری می شود.
به گزارش گروه جامعه ، محمدحسن زدا گفت: ارائه لیست صورت مزد و حقوق از طریق اینترنت، دریافت و پرداخت بطور غیرحضوری، ایجاد سامانه متمرکز بیمه بیکاری و سامانه اینترنتی نمایش سوابق پرداخت حق بیمه و رسیدگی و پاسخگویی به اظهارات و اعتراضات مخاطبین از نمونه خدمات با کمک فناوری های نوین است.
 
وی، طراحی سیستم استعلام سابقه از طریق تلفن همراه (SMS)، راه اندازی سامانه نامنویسی متمرکز مخاطبان و تخصیص شماره تأمین اجتماعی (SSN) وگسترش ارائه خدمات الکترونیکی از طریق امکان مشاهده و اخذ فیش پرداخت مستمری و احکام افزایش سالانه اینترنتی را از دیگر اقدامات سازمان تامین اجتماعی در این حوزه در سال های اخیر برشمرد.
 
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، خدمات غیرحضوری این سازمان را متنوع ارزیابی کرد و افزود: صدور برگ پرداخت حق بیمه بیمه شدگان اختیاری و حرف و مشاغل (خاص) به صورت الکترونیکی ارسال پیامک اطلاع رسانی دعوتنامه و همچنین نتیجه جلسات هیات به کارفرما، اجرای طرح مربوط به محاسبه و پرداخت متمرکز مستمری ها (مقرری مستمری بگیران) و اجرای طرح مربوط به امکان مشاهده احکام و فیش حقوقی مستمری بگیران از دیگر فعالیت های این سازمان در راستای افزایش رضایتمندی ذینفعان است.
 
زدا با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی خدمات غیرحضوری ویژه کارفرمایان را نیز مورد توجه قرار داده است، اظهار داشت: اجرای طرح مربوط به دریافت لیست، اجرای طرح مشاهده احکام مطالباتی و ریز محاسبات بدهی کارفرمایان از طریق پورتال ایجادشده در سایت سازمان، اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی واجرای طرح مربوط به بازرسی الکترونیکی از کارگاه های مشمول قانون تأمین اجتماعی از این گروه خدمات است.
 
وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به سوی اصلاح فرآیندها و بهبود روشها در ارائه خدمات حرکت می کند، گفت: حرکت به سمت دولت الکترونیک با تشکیل آرشیو الکترونیکی جاری پرونده های فنی بیمه شدگان، مستمری و درآمد حق بیمه هم زمان با نامنویسی و ورود اطلاعات اولیه (تمامی شعب سراسر کشور) از اقدامات مهم این سازمان در راستای بهبود روش ها است.
 
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، طرح ساختار نوین ارائه خدمات در شعب، حذف معاینات بابت درمان بیمه شدگان غیر اجباری و خانواده آنان و تسهیل در این امور، پیاده سازی سیستم بیمه ای با رویکرد مالی و نظام تعهدی، روانسازی فرآیندهای جاری شعب و اصلاح و بهبود روش های ارائه سرویس به مخاطبان (پایلوت شعبه ٢٥ تهران)، اجرای طرح مربوط به صدور متمرکز دفترچه های درمانی در تمامی شعب سازمان و کاهش مدت رسیدگی به اعتراض کارفرمایان در هیئت های تشخیص مطالبات بدوی و تجدید نظر را از دیگرفعالیت های عمده این سازمان برای ایجاد رضایتمندی در میان ذینفعان اعلام کرد.
 
وی توسعه و گسترش پوشش بیمه ای را از برنامه های اصولی این سازمان برشمرد و گفت: پوشش بیمه ای نخبگان و استعدادهای برتر، اعضا و کارکنان افتخاری شوراهای حل اختلاف و گسترش پوشش بیمه ایرانیان خارج کشور از جمله اقداماتی است که برای گسترش پوشش بیمه ای در دستور کار قرار گرفته است.
 
زدا اظهار داشت: رفع همپوشانی ها و دسترسی به اطلاعات برای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی های درست را از اولویتهای سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: به منظور ایجاد پایگاه های اطلاعاتی مناسب انعقاد تفاهم نامه و تبادل اطلاعات با سازمان ها و نهادهای مختلف و همچنین طراحی ماتریس همپوشانی های محتمل در سازمان تأمین اجتماعی و تبیین راهکارهای قانونی مربوطه با جدیت دنبال می‌شود.
 
وی با بیان اینکه بازنگری و اصلاح بخشنامه ها و دستورالعمل ها در راستای تسهیل و روانسازی امور در سازمان تامین اجتماعی به جدیت دنبال می شود، اظهار داشت: در این بخش بخشنامه ها و دستورالعمل های مختلفی مورد تنقیح و تجمیع قرار گرفتند.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *