صفر تا ۱۰۰ استپ وی/ از پیروزی در سر پیچها تا شکست در شتاب
استپ وی را می توان برادر قد بلند تر ساندرو عنوان کرد که به عنوان یک کراس اور خانوادگی می تواند گزینه مناسبی برای انتخاب در بازار فعلی ایران باشد.
به گزارش ، خودروی نسبتا قدیمی استپ وی که جدیدا در ایران رونمایی شد در نگاه اول زیباتر از تندر ۹۰ است. هم ارتفاع اتاق خودرو بیشتر است و هم طراحی بدنه، چراغها، دستگیرههای در و آینهها زیباتر از تندر ۹۰ و حتی ساندرو هاچ بک است.
اما وقتی درب خودرو را باز می کنی و پشت فرمانش مینشینی همان اتاق تندر ۹۰ و ساندرو را می بینی که کمی لطافت و ظرافت بیشتری در آن مشاهده می کنید.
در گام اول با روشن کردن خودرو و بالا بردن شیشهها احساس می کنید که صدای اضافه وارد اتاق نمی شود، صدای موتور هم کمتر به داخل راه پیدا می کند و کولر هم حتی در صلات ظهر جوابگوی اتاق و نیاز سرنشینان این خودرو هست.
بعد از حرکت با فرمانی نسبتا مناسب اما کمی از حد تصور سفت تر مواجه میشوید ولی دید خودرو در آینه ها و شیشههای روبرو و جانبی مناسب است.
خودرو شتاب کمی دارد و تعویض دنده از ۲ به ۳ بسیار با تاخیر انجام می گیرد اما این ضعف شاید در سر پیچ ها آن هم هنگامی که با سرعت حدود ۸۰ کیلومتر میپیچید جبران شود.
چرا که این خودرو مانند برادران و حتی اجداد خود در خانواده رنو، هم نرم و راحت هست و هم سر پیچها تعادل خود را حفظ می کند و بسیار استوار به مسیرش ادامه می دهد، گرچه طراحی ضعیف داخل اتاق و امکانات محدود رفاهی را هم از اجداد خود به ارث برده است.
خودرو در جادههای خاکی و سر بالایی های تند هم خوب از پس جاده حتی با ۴ نفر سرنشین بر می آید.
صندلیهای عقب هم فاصله مناسبی با صندلی های جلو دارد و سرنشین های عقب خیلی احساس کم جایی و خستگی نمی کنند.
صندلیها نرم و راحت هست و صندوق خودرو هم جا برای ۲ چمدان بزرگ دارد که یک خانواده برای مسافرت نیاز به باربند پیدا نکنند.
از طرفی دیگر اگر قصد مسافرت به شهرهای پر باران را دارید و یا ساکن شهرهای شمالی کشور هستید باید این را هم بدانید که برف پاک کن ها، شیشیه جلو را کامل تمیز نمی کنند و تقریبا زور برف پاکن به نصف شیشه جلو سمت راست راننده نمی رسد و اون قسمت از لمس دستهای برف پاکن بی نصیب می ماند.
روشنایی چراغها کافی و زخامت ستونهای جلو هم دید راننده را کاهش نمی دهد، سیستم صوتی خودرو هم مناسب مدل و قیمت آن هست و شما می توانید ترانههای مورد علاقه فلش خود را در خودرو گوش کنید.
تنظیم صندلیها دستی و دسترسی به زاپاس خودرو هم از زیر صندوق عقب امکان پذیر است، البته قفل محکمی برای آن طراحی شده تا سارقان به راحتی نتوانند شما را از نعمت زاپاس محروم کنند.
در کل خودروی ساندرو استپ وی را می توان یک خودروی کراس اوور خانوادگی تعریف کرد که اگر شتاب اولیه خودرو خیلی برایتان اهمیت ندارد می تواند انتخاب مناسبی البته در بین گزینههای هم قیمتش در بازار فعلی کشور باشد.
انتهای پیام/
اما وقتی درب خودرو را باز می کنی و پشت فرمانش مینشینی همان اتاق تندر ۹۰ و ساندرو را می بینی که کمی لطافت و ظرافت بیشتری در آن مشاهده می کنید.
در گام اول با روشن کردن خودرو و بالا بردن شیشهها احساس می کنید که صدای اضافه وارد اتاق نمی شود، صدای موتور هم کمتر به داخل راه پیدا می کند و کولر هم حتی در صلات ظهر جوابگوی اتاق و نیاز سرنشینان این خودرو هست.
بعد از حرکت با فرمانی نسبتا مناسب اما کمی از حد تصور سفت تر مواجه میشوید ولی دید خودرو در آینه ها و شیشههای روبرو و جانبی مناسب است.
خودرو شتاب کمی دارد و تعویض دنده از ۲ به ۳ بسیار با تاخیر انجام می گیرد اما این ضعف شاید در سر پیچ ها آن هم هنگامی که با سرعت حدود ۸۰ کیلومتر میپیچید جبران شود.
چرا که این خودرو مانند برادران و حتی اجداد خود در خانواده رنو، هم نرم و راحت هست و هم سر پیچها تعادل خود را حفظ می کند و بسیار استوار به مسیرش ادامه می دهد، گرچه طراحی ضعیف داخل اتاق و امکانات محدود رفاهی را هم از اجداد خود به ارث برده است.
خودرو در جادههای خاکی و سر بالایی های تند هم خوب از پس جاده حتی با ۴ نفر سرنشین بر می آید.
صندلیهای عقب هم فاصله مناسبی با صندلی های جلو دارد و سرنشین های عقب خیلی احساس کم جایی و خستگی نمی کنند.
صندلیها نرم و راحت هست و صندوق خودرو هم جا برای ۲ چمدان بزرگ دارد که یک خانواده برای مسافرت نیاز به باربند پیدا نکنند.
از طرفی دیگر اگر قصد مسافرت به شهرهای پر باران را دارید و یا ساکن شهرهای شمالی کشور هستید باید این را هم بدانید که برف پاک کن ها، شیشیه جلو را کامل تمیز نمی کنند و تقریبا زور برف پاکن به نصف شیشه جلو سمت راست راننده نمی رسد و اون قسمت از لمس دستهای برف پاکن بی نصیب می ماند.
روشنایی چراغها کافی و زخامت ستونهای جلو هم دید راننده را کاهش نمی دهد، سیستم صوتی خودرو هم مناسب مدل و قیمت آن هست و شما می توانید ترانههای مورد علاقه فلش خود را در خودرو گوش کنید.
تنظیم صندلیها دستی و دسترسی به زاپاس خودرو هم از زیر صندوق عقب امکان پذیر است، البته قفل محکمی برای آن طراحی شده تا سارقان به راحتی نتوانند شما را از نعمت زاپاس محروم کنند.
در کل خودروی ساندرو استپ وی را می توان یک خودروی کراس اوور خانوادگی تعریف کرد که اگر شتاب اولیه خودرو خیلی برایتان اهمیت ندارد می تواند انتخاب مناسبی البته در بین گزینههای هم قیمتش در بازار فعلی کشور باشد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *