دستورالعمل اجرایی «باز تأسیس ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم» ابلاغ شد
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در نامهای به رؤسای کل دادگستریهای سراسر کشور، دستورالعمل اجرایی باز تأسیس ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم در دادگستریهای کل استانها و لزوم به کارگیری آحاد جامعه به عنوان دیدهبانان پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضایی را ابلاغ کرد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، محمدباقر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در نامهای به رؤسای کل دادگستریهای استانهای سراسر کشور، دستورالعمل اجرایی باز تأسیس ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم در دادگستریهای کل استانها و لزوم به کارگیری آحاد جامعه به عنوان دیدهبانان پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضایی را ابلاغ کرد.
وی در خصوص نکات ضروری که میبایست مورد توجه "ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استانها" قرارگیرد، اظهار کرد: دستورالعمل مذکور با توجه به ترسیم فرآیند فعالیت ستاد با رویکرد جدید، طراحی و تبیین گردیده است؛ لذا، ملاک عمل و فعالیت اعضاء ستادهای مردمی پیشگیری از وقوع جرم، این دستورالعمل است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ضمن اشاره به اینکه، مسئولیت اجرای امور این ستاد با دبیران اجرایی است، تأکید کرد: انتخاب این افراد نیازمند دقت نظر و توجه به حسن عملکرد و مدیریت آنان دارد و دبیران اجرای ستادهای استانی می بایست قبل از پیشنهاد شدن توسط معاون محترم اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان و انتصاب توسط رؤسای کل دادگستری ها، برای مصاحبه به این معاونت معرفی شوند.
بر اساس این ابلاغیه ملاکهای مورد نظر برای انتخاب دبیران اجرایی ستاد استانها شامل:
الف) کارمند دادگستری کل استان؛
ب) حداقل ۳۵ سال سن و ۱۰ سال سابقه مفید اداری؛
ج) مدرک تحصیلی حداقل لیسانس و یا سطح ۲ حوزوی، است.
همچنین به منظور جذب و سازماندهی اعضا، علاوه بر فراخوانی و پالایش نیروهای سابق، از آحاد جامعه نیز دعوت به عمل آید.
الفت در پایان تأکید کرد: اجرای مطلوب برنامه سجام در نیمسال دوم ۱۳۹۵ و ارائه گزارش عملکرد شش ماهه مورد انتظار خواهد بود.
وی در خصوص نکات ضروری که میبایست مورد توجه "ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استانها" قرارگیرد، اظهار کرد: دستورالعمل مذکور با توجه به ترسیم فرآیند فعالیت ستاد با رویکرد جدید، طراحی و تبیین گردیده است؛ لذا، ملاک عمل و فعالیت اعضاء ستادهای مردمی پیشگیری از وقوع جرم، این دستورالعمل است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ضمن اشاره به اینکه، مسئولیت اجرای امور این ستاد با دبیران اجرایی است، تأکید کرد: انتخاب این افراد نیازمند دقت نظر و توجه به حسن عملکرد و مدیریت آنان دارد و دبیران اجرای ستادهای استانی می بایست قبل از پیشنهاد شدن توسط معاون محترم اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان و انتصاب توسط رؤسای کل دادگستری ها، برای مصاحبه به این معاونت معرفی شوند.
بر اساس این ابلاغیه ملاکهای مورد نظر برای انتخاب دبیران اجرایی ستاد استانها شامل:
الف) کارمند دادگستری کل استان؛
ب) حداقل ۳۵ سال سن و ۱۰ سال سابقه مفید اداری؛
ج) مدرک تحصیلی حداقل لیسانس و یا سطح ۲ حوزوی، است.
همچنین به منظور جذب و سازماندهی اعضا، علاوه بر فراخوانی و پالایش نیروهای سابق، از آحاد جامعه نیز دعوت به عمل آید.
الفت در پایان تأکید کرد: اجرای مطلوب برنامه سجام در نیمسال دوم ۱۳۹۵ و ارائه گزارش عملکرد شش ماهه مورد انتظار خواهد بود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *