سامانه توزین و آمار پسماند خطای آماری را به زیر ۵ درصد میرساند
معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: تمامی ۱۰ ایستگاه میانی خدمات شهری و مراکز پردازش و دفن آرادکوه مجهز به «سامانه توزین و آمار پسماند» است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه جامعه ،مجتبی یزدانی آمار صحیح و به هنگام مهمترین ابزار برای مدیریت و نظارت بر عملکرد است، گفت: یکی از مهمترین فرایندهای کاری سازمان مدیریت پسماند، توزین دقیق و صحیح پسماندهای جمع آوری شده از سطح شهر برای دستیابی به داده های موثق و آمارهای کاربردی و تحلیلی برای کنترل بهینه فرایند مدیریت پسماند و استفاده مدیریت ارشد شهری در برنامه ریزی های راهبردی و کلان شهری است.
یزدانی در ادامه افزود: فرآیند توزین و ثبت آمارهای تولید و مدیریت پسماند از سالیان گذشته به صورت سیستمی و تحت شبکه شهرداری در حال انجام است و با توجه به شتاب روزافزون فناوری های نوین و کاربرد آنها در سطوح مختلف مدیریتی و همچنین احساس نیاز در بهینه سازی ساختارهای توزین، سازمان مدیریت پسماند از چندین ماه گذشته پروژه تعویض و جایگزینی سیستم توزین پسماند را با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در دستور کار قرار داد.
وی در ادامه افزود: سامانه جامع توزین آمار پسماند» شهر تهران، نسل دوم سامانه توزین پسماندها است که به دلیل افزودن قابلیت های جدید و همچنین برطرف کردن باگ ها و اشکالات سامانه توزین قدیم، در دستور این سازمان قرار گرفت.
یزدانی در ادامه به ذکر ویژگی های اصلی و ارتقاء سامانه جدید توزین و آمار پسماند اشاره کرد و گفت: قابلیت آنلاین بودن و امکان مشاهده، کنترل و تحلیل داده ها در هر زمان، استفاده از سامانه شناسایی و ثبت مشخصات خودرو مبتنی بر VINپلیس راهور برای بالا بردن امنیت و صحت اطلاعات، استفاده از دوربین پلاک خوان برای شناسایی خودروهای حامل پسماند در محل باسکول و جلوگیری از خطای عامل انسانی در ثبت داده ها، صدور بارنامه الکترونیک برای سمی تریلرها و خودروهای حمل زباله با رعایت اصول کدینگ، قابلیت ردگیری و رصد ثبت اطلاعات در کلیه سطوح، قابلیت ارتباط و تبادل اطلاعات با سامانه هایی همچون AVLS ، سامانه قراردادها و... از جمله ویژگی های استفاده از این سامانه می باشد.
وی در ادامه افزود: هدف این سامانه،دستیابی به اطلاعات دقیق تر، صحیح تر و قابل اتکا از فرایند جمع آوری پسماندهای سطح مناطق و مراکز طرف قرارداد جهت کنترل مبادی ورودی و برنامه ریزی های راهبردی و کاربردی است.
یزدانی در ادامه خاطرنشان کرد: در سیستم جدید قابلیت برای نظارت بر کلیه بخش های تصمیم گیرنده در فرایند مدیریت پسماند اعم از شهرداری، دستگاه های نظارتی و شورای شهر فراهم شده است.
وی با بیان این که این سامانه با ساختار و معماری جدید برنامه ریزی و در تمامی ایستگاه های میانی نصب و راه اندازی شده است، اظهار داشت: در حال حاضر در مرکز دفن و پردازش آرادکوه نیز مشغول نصب و راه اندازی است.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص تاثیرات توزین زباله ها در ارائه آماری صحیح از میزان زباله ها اذعان کرد: با استفاده از این سامانه خطای آماری به زیر ۵ درصد خواهد رسید.
وی در ادامه با بیان این که رفت و روب، نظافت شهری، شستشو و جمع آوری زباله های سطح شهر تهران توسط ۲۷۰۰ دستگاه ماشین آلات صورت می گیرد، گفت:توزین الکترونیکی زباله ها در ایستگاه ها با سامانه تحت وب و برخط، باسکول های الکترونیکی و مجهز به لودسل ها و نشانگرهای دیجیتال صورت می گیرد.
انتهای پیام/
یزدانی در ادامه افزود: فرآیند توزین و ثبت آمارهای تولید و مدیریت پسماند از سالیان گذشته به صورت سیستمی و تحت شبکه شهرداری در حال انجام است و با توجه به شتاب روزافزون فناوری های نوین و کاربرد آنها در سطوح مختلف مدیریتی و همچنین احساس نیاز در بهینه سازی ساختارهای توزین، سازمان مدیریت پسماند از چندین ماه گذشته پروژه تعویض و جایگزینی سیستم توزین پسماند را با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در دستور کار قرار داد.
وی در ادامه افزود: سامانه جامع توزین آمار پسماند» شهر تهران، نسل دوم سامانه توزین پسماندها است که به دلیل افزودن قابلیت های جدید و همچنین برطرف کردن باگ ها و اشکالات سامانه توزین قدیم، در دستور این سازمان قرار گرفت.
یزدانی در ادامه به ذکر ویژگی های اصلی و ارتقاء سامانه جدید توزین و آمار پسماند اشاره کرد و گفت: قابلیت آنلاین بودن و امکان مشاهده، کنترل و تحلیل داده ها در هر زمان، استفاده از سامانه شناسایی و ثبت مشخصات خودرو مبتنی بر VINپلیس راهور برای بالا بردن امنیت و صحت اطلاعات، استفاده از دوربین پلاک خوان برای شناسایی خودروهای حامل پسماند در محل باسکول و جلوگیری از خطای عامل انسانی در ثبت داده ها، صدور بارنامه الکترونیک برای سمی تریلرها و خودروهای حمل زباله با رعایت اصول کدینگ، قابلیت ردگیری و رصد ثبت اطلاعات در کلیه سطوح، قابلیت ارتباط و تبادل اطلاعات با سامانه هایی همچون AVLS ، سامانه قراردادها و... از جمله ویژگی های استفاده از این سامانه می باشد.
وی در ادامه افزود: هدف این سامانه،دستیابی به اطلاعات دقیق تر، صحیح تر و قابل اتکا از فرایند جمع آوری پسماندهای سطح مناطق و مراکز طرف قرارداد جهت کنترل مبادی ورودی و برنامه ریزی های راهبردی و کاربردی است.
یزدانی در ادامه خاطرنشان کرد: در سیستم جدید قابلیت برای نظارت بر کلیه بخش های تصمیم گیرنده در فرایند مدیریت پسماند اعم از شهرداری، دستگاه های نظارتی و شورای شهر فراهم شده است.
وی با بیان این که این سامانه با ساختار و معماری جدید برنامه ریزی و در تمامی ایستگاه های میانی نصب و راه اندازی شده است، اظهار داشت: در حال حاضر در مرکز دفن و پردازش آرادکوه نیز مشغول نصب و راه اندازی است.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص تاثیرات توزین زباله ها در ارائه آماری صحیح از میزان زباله ها اذعان کرد: با استفاده از این سامانه خطای آماری به زیر ۵ درصد خواهد رسید.
وی در ادامه با بیان این که رفت و روب، نظافت شهری، شستشو و جمع آوری زباله های سطح شهر تهران توسط ۲۷۰۰ دستگاه ماشین آلات صورت می گیرد، گفت:توزین الکترونیکی زباله ها در ایستگاه ها با سامانه تحت وب و برخط، باسکول های الکترونیکی و مجهز به لودسل ها و نشانگرهای دیجیتال صورت می گیرد.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *