تعداد مسافر ناوگان هوایی 28 درصد رشد کرد
فرودگاه مهرآباد هواپيما عملکرد سه ساله وزارت راه و شهرسازی در حوزه هوایی حکایت از احداث و بهسازی پایانههای فرودگاهی به میزان ۵۴ هزارمترمربع و افزایش ۹۱ درصدی پروازهای ترانزیتی از فراز كشور و همچنین افزایش ۲۸ درصدی تعداد ناوگان مسافر هوایی فعال دارد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، مهمترین اقدامات دولت یازدهم طی ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۲ و سالهای ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ در زمینه هوایی حاکی از کاهش ۱۲ درصدی عمر متوسط ناوگان هوایی دارد که نویدبخش بهبود ایمنی پروازها است. هم چنین افزایش ۹۱ درصدی پروازهای ترانزیتی از فراز كشور نیز آمار قابل توجهی است که امید است با انجام نهایی قرارداد خرید هواپیما از ایرباس و بویینگ به صد درصد سهم هوایی خود در منطقه برسیم.
بر اساس این گزارش، وزارت راه و شهرسازی با هدف توسعه زیرساخت و ظرفیتسازی در فرودگاههای کشور، احداث و بهسازی پایانههای فرودگاهی به میزان ۵۴ هزارمترمربع و هم چنین احداث و بهسازی برجهای مراقبت پرواز به میزان ۸۵۰۰ مترمربع را در دستور کار قرار داد و موفق به انجام آن شد.
برنامههای دولت برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل اما بیش از همه رسانهای شد و در صدر اخبار بود و در همین راستا وزارت راه و شهرسازی به عنوان سازمان متولی این مهم از همان ابتدا سعی کرد با رایزنی و مذاکرات بینالمللی این هدف مهم را به مرحله اجرا برساند.
در همین راستا در جدیدترین آمار ارایه شده شاهد كاهش عمر متوسط ناوگان هوایی به میزان ۲ سال و ۶ ماه (با ۱۲ درصد كاهش) و افزایش ۲۸ درصدی تعداد ناوگان مسافرهوایی فعال هستیم.
همزمان با اجرای طرحهای توسعهای در فرودگاههای کشور با هدف بهبود شاخصهای هوایی، افزایش توان جابجایی مسافر فرودگاهی به میزان ۸۷ میلیون نفر که حاکی از افزایش ۴ درصدی داشت و هم چنین افزایش ۹۱ درصدی پروازهای ترانزیتی از فراز كشور (از ۱۶۵ هزار پرواز به ۳۱۵ هزار پرواز) خبر خوشی بود که نوید بازگشت رونق و فعال شدن فرودگاههای کشور را میدهد.
در شرایطی که تخصیص اعتبارات دولتی برای انجام پروژهها کاری نشدنی به نظر میرسید، از طریق مشارکت بخش خصوصی، تکمیل طرحهای توسعهای دنبال شد. بر همین اساس علاوه بر اقدام برای فرآیند تامین مالی به روش BOT برای ۱۲ پروژه آزادراهی به طول ۱۵۶۰ كیلومتر و ارزش تقریبی ۱۹۳ هزار میلیارد، پروژه فرودگاه امام خمینی (ره) به ارزش ۶۰ هزار میلیارد ریال شامل انتخاب سرمایه گذار، مذاكره با سرمایه گذار، عقد تفاهمنامه همكاری مشترك، اخذ مصوبه هیأت وزیران و مذاكره برای عقد قرارداد مشاركت انجام گرفت.
بر اساس این گزارش، وزارت راه و شهرسازی با هدف توسعه زیرساخت و ظرفیتسازی در فرودگاههای کشور، احداث و بهسازی پایانههای فرودگاهی به میزان ۵۴ هزارمترمربع و هم چنین احداث و بهسازی برجهای مراقبت پرواز به میزان ۸۵۰۰ مترمربع را در دستور کار قرار داد و موفق به انجام آن شد.
برنامههای دولت برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل اما بیش از همه رسانهای شد و در صدر اخبار بود و در همین راستا وزارت راه و شهرسازی به عنوان سازمان متولی این مهم از همان ابتدا سعی کرد با رایزنی و مذاکرات بینالمللی این هدف مهم را به مرحله اجرا برساند.
در همین راستا در جدیدترین آمار ارایه شده شاهد كاهش عمر متوسط ناوگان هوایی به میزان ۲ سال و ۶ ماه (با ۱۲ درصد كاهش) و افزایش ۲۸ درصدی تعداد ناوگان مسافرهوایی فعال هستیم.
همزمان با اجرای طرحهای توسعهای در فرودگاههای کشور با هدف بهبود شاخصهای هوایی، افزایش توان جابجایی مسافر فرودگاهی به میزان ۸۷ میلیون نفر که حاکی از افزایش ۴ درصدی داشت و هم چنین افزایش ۹۱ درصدی پروازهای ترانزیتی از فراز كشور (از ۱۶۵ هزار پرواز به ۳۱۵ هزار پرواز) خبر خوشی بود که نوید بازگشت رونق و فعال شدن فرودگاههای کشور را میدهد.
در شرایطی که تخصیص اعتبارات دولتی برای انجام پروژهها کاری نشدنی به نظر میرسید، از طریق مشارکت بخش خصوصی، تکمیل طرحهای توسعهای دنبال شد. بر همین اساس علاوه بر اقدام برای فرآیند تامین مالی به روش BOT برای ۱۲ پروژه آزادراهی به طول ۱۵۶۰ كیلومتر و ارزش تقریبی ۱۹۳ هزار میلیارد، پروژه فرودگاه امام خمینی (ره) به ارزش ۶۰ هزار میلیارد ریال شامل انتخاب سرمایه گذار، مذاكره با سرمایه گذار، عقد تفاهمنامه همكاری مشترك، اخذ مصوبه هیأت وزیران و مذاكره برای عقد قرارداد مشاركت انجام گرفت.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *