مرز چیلات برای ایام اربعین بازگشایی می شود

12:37 - 30 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۱۸۱۵
استاندار ایلام گفت: مرز چیلات برای تردد زائران اربعین امسال بازگشایی می شود.
مرز چیلات برای ایام اربعین بازگشایی می شودبه گزارش گروه جامعه ، محمدرضا مروارید در نشست ستاد اربعین استان ،اظهار کرد: مراحل تصویب مرز چیلات در کمیسیون های مختلف انجام شده و در حال حاضر این مسئله در انتظار طرح در هیئت دولت است.
 
وی افزود: مسئولان عراقی نیز تمایل خود را برای بازگشایی این مرز اعلام کرده اند و با توجه به رایزنی های انجام شده در این خصوص با کشور عراق، طرف مقابل نیز کارهای مربوط به باز شدن این مرز را در دست اقدام دارد و در حال پیگیری امور است.
 
استاندار ایلام بر ضرورت تامین زیرساخت های این مرز در ایام باقیمانده تا اربعین تاکید کرد و یادآور شد: باید هرچه سریعتر زیرساخت های لازم از جمله جاده دسترسی، آب، برق و تاسیسات مورد نیاز جهت گشایش این مرز در این منطقه فراهم شود.
 
وی ادامه داد: این مرز علاوه بر تسهیل در تردد زائران در خصوص مسئله پدافند غیر عامل در این ایام نیز بسیار حائز اهمیت است.
 
مروارید در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به اینکه استان های اصفهان، همدان و لرستان به عنوان معین استان ایلام در اربعین95 تعیین شده اند لذا می طلبد با توجه به فرصت باقیمانده (92 روز) تا اربعین، هر چه زودتر در استان حضور یافته و در بحث خدمات امور زیربنایی همکاری های لازم را به عمل آورند.
 
وی گفت: این استان ها می توانند در زمینه رفع کمبودها و نیازمندی های استان در بحث زیرساخت های اربعین در این استان بسیار کمک کننده باشند و لذا ضروری است که هر چه زودتر در استان حضور یابند و از ظرفیت آنها نهایت استفاده به عمل آید.
 
استاندار ایلام خواستار کمک سایر استان ها در حوزه های مختلف در ایام اربعین شد و گفت: در خصوص دیوار های بتنی حائل (نیوجرسی) نیز استان هایی مانند کرمانشاه می تواند همکاری لازم را در این خصوص داشته باشد.
 
مروارید با اشاره به وضعیت راه های منتهی به مرز (ایلام - مهران) گفت: تلاش ها و اقدامات موثر و گسترده ای تا کنون در خصوص وضعیت راه های منتهی به مرز انجام شده اما با توجه به وضعیت محدود اعتبارات باید تلاش شود تا از وضعیت موجود نهایت استفاده صورت گیرد و در این زمینه از کمک و همکاری سایر استان ها نیز استفاده شود.
 
وی بر ضرورت ساماندهی پارکینگ ها و سرویس های بهداشتی شهر مهران و داخل پایانه مرزی اشاره کرد و افزود: ناهماهنگی ها و مشکلات اربعین سال گذشته در زمینه خدمات رسانی به زائران شناسایی شده است و امسال به طور قطع انسجام و هماهنگی میان همه دستگاه ها بیشتر است و ناهماهنگی های سال گذشته پیش نخواهد آمد.
 
در ایام منتهی به اربعین حسینی سال گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از طریق مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری ایلام تردد کردند که انتظار افزونی این شمار در سال جاری می رود.
انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *