نقطه آغاز بسیاری از جرایم، درج آگهیهای تبلیغاتی است
مرتضوی گفت: نقطه آغاز بسیاری از جرایم، درج آگهی های تبلیغاتی است و مردم باید هوشیار باشند.
خبرگزاری میزان -
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، سید امیرمرتضوی معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی در نشست تبلیغاتی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم در مجتمع قضایی ولایت مشهد سخن می گفت با اشاره به تأثیرگذاری آگهی های تبلیغاتی به مخاطبان گفت: قوانین متعددی در این حوزه وجود دارد و تمامی تلاش ما باید این باشد که از ارتکاب تخلف و جرم پیشگیری شود.
وی افزود: به دنبال صدور بخشنامه ای در زمینه صدور آگهی ها هستیم که تمامی ضوابط و شرایط در خصوص درج آگهی ها مشخص شده باشد، در این صورت برای هر اقدام سهمی تعیین می شود و در صورت بروز هرگونه جرمی با متخلف برخورد خواهد شد.
مرتضوی خاطر نشان کرد: گامهای متعددی در زمینه ساماندهی آگهی های تبلیغاتی برداشته شده که شناسایی دستگاههای مؤثر و متولی و شناسایی و احصاء مفاد قانونی از این جمله است که بحمدا... نتیجه خوبی نیز دربرداشت و در این زمینه قوانین از بُعد نظارتی خوبی برخوردارند.
وی افزود: آگهی های مربوط به آرایشی و بهداشتی، وام، زمین و مسکن، بازاریابی های شبکه ای، کاریابی و استخدام و مواردی از این دست دارای بیشترین فراوانی در زمینه آگهی های تبلیغاتی هستند و متأسفانه برخاً سوء استفاده هایی نیز انجام شده که باید از آن پیشگیری شود.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی خاطر نشان کرد :شبکه های اجتماعی، رسانه های مکتوب، شبکه های ماهواره ای ، پیامک های تبلیغاتی و مانند آن از بسترهای نشر آگهی در زمینه های پیش گفته هستند که باید نظارت مؤثری بر آن صورت گیرد تا از هرگونه جرم همچنین کلاهبرداری در این فضاها پیشگیری شود.
وی تصریح کرد: در کنار نظارت بر عملکرد دستگاهها و رسانه ها به معنی عام کلمه باید آگاهی های عمومی نیز در این زمینه افزایش پیدا کند چه آنکه مجموعه این اقدامات از وقوع جرم در فضای رسانه پیشگیری می کند.
مرتضوی یادآورشد: بسیاری از آگهی ها به صورت تخصصی مربوط به یک سازمان است و این سازمانها در صورت تشخیص تخلف و جرم باید ورود کنند و علاوه بر اعلام گزارش، درخواست برخورد با متخلفان را داشته باشند.
وی افزود: به دنبال صدور بخشنامه ای در زمینه صدور آگهی ها هستیم که تمامی ضوابط و شرایط در خصوص درج آگهی ها مشخص شده باشد، در این صورت برای هر اقدام سهمی تعیین می شود و در صورت بروز هرگونه جرمی با متخلف برخورد خواهد شد.
مرتضوی خاطر نشان کرد: گامهای متعددی در زمینه ساماندهی آگهی های تبلیغاتی برداشته شده که شناسایی دستگاههای مؤثر و متولی و شناسایی و احصاء مفاد قانونی از این جمله است که بحمدا... نتیجه خوبی نیز دربرداشت و در این زمینه قوانین از بُعد نظارتی خوبی برخوردارند.
وی افزود: آگهی های مربوط به آرایشی و بهداشتی، وام، زمین و مسکن، بازاریابی های شبکه ای، کاریابی و استخدام و مواردی از این دست دارای بیشترین فراوانی در زمینه آگهی های تبلیغاتی هستند و متأسفانه برخاً سوء استفاده هایی نیز انجام شده که باید از آن پیشگیری شود.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی خاطر نشان کرد :شبکه های اجتماعی، رسانه های مکتوب، شبکه های ماهواره ای ، پیامک های تبلیغاتی و مانند آن از بسترهای نشر آگهی در زمینه های پیش گفته هستند که باید نظارت مؤثری بر آن صورت گیرد تا از هرگونه جرم همچنین کلاهبرداری در این فضاها پیشگیری شود.
وی تصریح کرد: در کنار نظارت بر عملکرد دستگاهها و رسانه ها به معنی عام کلمه باید آگاهی های عمومی نیز در این زمینه افزایش پیدا کند چه آنکه مجموعه این اقدامات از وقوع جرم در فضای رسانه پیشگیری می کند.
مرتضوی یادآورشد: بسیاری از آگهی ها به صورت تخصصی مربوط به یک سازمان است و این سازمانها در صورت تشخیص تخلف و جرم باید ورود کنند و علاوه بر اعلام گزارش، درخواست برخورد با متخلفان را داشته باشند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *