خرید خدمات اتوبوسهای خصوصی بر اساس میزان پیمایش
به گزارش گروه جامعه ، مازیار حسینی گفت: برای به کارگیری ظرفیت و امکان سرمایه گذاری بخش خصوصی در ناوگان اتوبوسرانی، خرید اتوبوس و بهره برداری از اتوبوس های خریداری شده توسط این بخش انجام می شود، اما سیاست گذاری و نظارت بر عملکرد اتوبوسرانی توسط شرکت واحد صورت می پذیرد و در واقع خدمات بخش خصوصی به وسیله مدیریت شهری خریداری می شود.
وی اظهار کرد: انتظار می رود با اجرای روش جدید پیمایش که به تدریج جایگزین روش قدیمی مسافر شمار (per-passenger) بر اساس تعداد مسافر هر دستگاه اتوبوس می شود، از طریق افزایش بهره وری، ایجاد نظم و انضباط، حرکت اتوبوس بر اساس برنامه زمان بندی و توقف اتوبوس در همه ایستگاه ها، شاهد رضایت مندی مسافران باشیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر لزوم خروج 10 هزار و 500 دستگاه تاکسی فرسوده از جمله 6300 دستگاه تاکسی پیکان بسیار فرسوده از ناوگان تاکسیرانی تهران تا آخر امسال، اعلام کرد: در صدد هستیم تا دو هزار دستگاه مینی بوس بسیار فرسوده از جمله مینی بوس های فیات که با موتور تراکتور کار می کنند را نیز تا پایان سال جاری از چرخه حمل و نقل شهری خارج کنیم.
وی با اشاره به این که مُدهای جدید حمل و نقلی در تهران به موازات توسعه این کلان شهر باید توسعه پیدا کند و «ال آر تی» به عنوان وسیله ای دوستدار محیط زیست، یکی از مُدهایی است که اجرای آن در محدوده مرکزی تهران در دست مطالعه است، اظهار کرد: موضوع کمبود پارکینگ و فضای پارک، یکی از مشکلات مهم تهران در حوزه حمل و نقل است.
حسینی با بیان این که امکان استفاده از کارت بلیت در تاکسی را در دست مطالعه داریم تا با اجرای آن ارتباط مالی بین راننده تاکسی و مسافران حذف شود، تصریح کرد: این اقدام در امتداد طرح انضباط ترافیکی، می تواند در کاهش مسائل و مشکلات ناشی از رابطه مستقیم پولی بین تاکسیران و مسافران تاکسی کمک کند.
انتهای پیام/