نوسازی تاكسی های پیكان/ تعویض 2 هزار تاكسی فرسوده در 10 روز
مازیار حسینی گفت: بر اساس هماهنگی های به عمل آمده، از هفته گذشته بلافاصله بعد از تحویل تاكسی های فرسوده به مركز اسقاط، شماره پلاك جدید بر روی تاكسی های نو نصب می شود.
وی افزود: پیش از این، پس از تحویل تاكسی های فرسوده به مركز اسقاط، یك ماه طول می كشید تا نسبت به نصب پلاك جدید بر روی تاكسی های نو اقدام شود كه این فرآیند یك ماهه با همكاری صمیمانه پلیس راهور و شركت سازنده، تقریباً به صورت همزمان انجام می شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: در 10 روز گذشته بیش از دو هزار دستگاه تاكسی، نوسازی و تحویل شده و در مجموع 3 هزار و 132 دستگاه تاکسی فرسوده از جمله 2 هزار 182 دستگاه پیکان بسیار فرسوده که 35 درصد از کل تاکسی های پیکان تهران را شامل می شود با تاكسی های نو تعویض شده اند و ظرف چند روز آینده نیز 718 دستگاه تاكسی فرسوده دیگر نوسازی می شوند.
وی با تأكید بر این كه بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده در سال جاری، 10 هزار و 500 دستگاه تاكسی نو جایگزین تاكسی های فرسوده تهران از جمله 6 هزار و 300 دستگاه تاكسی بسیار فرسوده خواهند شد، اعلام كرد: در شرایطی بیش از 3 هزار دستگاه تاكسی فرسوده در تهران در مدت كوتاهی نوسازی شده اند كه طی این مدت، 2 هزار دستگاه تاكسی در کل کشور نوسازی شده اند و به عبارتی، سهم تهران به تنهایی 60 درصد از كل تاكسی های نوسازی شده در سراسر كشور است.
تهران شاگرد اول نوسازی ناوگان تاکسیرانی در کل کشور است
معاون شهردار تهران با اشاره به این كه قفل نوسازی ناوگان تاكسیرانی تهران شكسته شده و روند جایگزینی تاكسی های فرسوده سرعت گرفته، اظهار كرد: با شتاب گرفتن نوسازی ناوگان تاكسیرانی، انتظار داریم شاهد جهش كم نظیر در فرآیند تاكسی های فرسوده باشیم كه علاوه بر رانندگان تاكسی های نو، مسافران این تاكسی ها نیز با آرامش و ایمنی بیشتری از این تاكسی ها استفاده می كنند، ضمن این كه نوسازی ناوگان تاكسیرانی بر كاهش آلودگی هوای تهران نیز مؤثر است.
حسینی با بیان این كه علاوه بر این اقدامات که تهران را به شاگرد اول نوسازی ناوگان تاکسیرانی در کل کشور تبدیل نموده، حدود یك هزار دستگاه خودروی مدرن مطابق با استانداردهای روز دنیا با سرمایه گذاری بخش خصوصی وارد ناوگان تاكسیرانی شده اند كه از سوخت پاك استفاده می كنند، تصریح كرد: تاكسی های پاك در حال حاضر در دفاتر تاكسیرانی در فرودگاه حضرت امام (ره)، فرودگاه مهرآباد، ایستگاه راه آهن و پایانه بیهقی به كار گرفته شده و مشغول خدمات رسانی اند.
وی با تأكید بر این كه برای نوسازی تاكسی های پیكان، نمایندگان تاكسیرانی در مناطق 22 گانه با در دست داشتن نشانی منازل رانندگان تاكسی پیكان، به صورت حضوری به دَرِ منزل ایشان مراجعه می نمایند، اضافه كرد: نمایندگان اعزامی با ارائه توضیحات لازم و توجیه دارندگان تاكسی های پیكان، ایشان را ترغیب و تشویق می کنند تا با استفاده از تسهیلات در نظر گرفته به منظور تعویض تاكسی های فرسوده خود با تاكسی های نو، از فرصت پیش آمده استفاده كنند.
تاكسی های پیكان به برگی از «كتاب تاریخ حمل و نقل» تبدیل می شود
معاون شهردار تهران با اشاره به این كه علاوه بر این، واحدهای گشت و نظارت تاكسیرانی نیز در سطح شهر، تاكسی های پیكان را متوقف نموده و ضمن ارائه توضیحات لازم به رانندگان آنها، از ایشان می خواهند تا هر چه سریع تر نسبت به نوسازی تاكسی های فرسوده خود اقدام كنند، اظهار كرد: همین پیگیری «خانه به خانه» و «خودرو به خودرو» باعث شده تا میزان تعویض تاكسی های فرسوده به ویژه تاكسی های پیكان در 10 روز اخیر به میزان بی سابقه ای افزایش پیدا کند.
حسینی با بیان این كه تهران به تنهایی و با اختلاف بسیار زیاد در صدر جدول نوسازی خودروهای فرسوده قرار دارد، تصریح كرد: اراده و عزم مدیریت شهری، همراهی و همكاری رانندگان خدوم و شریف تاكسی، هماهنگی سایر دستگاه های دست اندر كار و اصلاح فرآیند نوسازی، از جمله عواملی محسوب می شوند كه دست به دست هم داده اند تا شاهد جهشی تاریخی در نوسازی ناوگان تاكسیرانی تهران باشیم.
وی در پایان با تأكید بر این كه با اسقاط 6300 دستگاه تاكسی پیكان فرسوده، تاكسی های پیكان به برگی از «كتاب تاریخ حمل و نقل شهری تهران» تبدیل خواهند شد و البته همزمان، فصل نوینی از كار و تلاش با خودروهای نو برای رانندگان آنها رقم خواهد خورد، خاطرنشان كرد: ناوگان تاكسیرانی سهم بالایی در جا به جایی های شهر تهران دارد و از اهمیت ویژه ای نزد مدیریت شهری برخوردار است.
انتهای پیام/