اعتبارات اسنادی راه آهن تهران-قم-اصفهان گشایش یافت
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اعتبارات اسنادی راه آهن تهران-قم-اصفهان گشایش یافته است، گفت: در بخش قم تا اصفهان زیرسازی ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، علی نورزاد با اشاره به گشایش اعتبارات اسنادی راه آهن تهران-قم-اصفهان اظهار کرد: اعتبارات اسنادی راهآهن تهران- قم- اصفهان گشایش یافته و هماکنون این پروژه در ۲ فاز تهران - قم - اصفهان فعال است.
وی با بیان اینکه این پروژه اولین پروژه قطار سریعالسیر در کشور است و پیمانکار در محل اجرا مستقر شده است، گفت: قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) به عنوان پیمانکار این پروژه با مشارکت یک شرکت چینی که اعتبار اسنادی LC را آورده در این پروژه فعال هستند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اعلام اینکه در بخش قم تا اصفهان زیرسازی ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: در بخش تهران تا قم در مرحله فاز صفر مطالعاتی است.
وی با اشاره به اینکه شرکت آزمایشگاهها در این پروژه مستقر شده است، اظهار داشت: برنامهریزی میکنیم که در فرودگاه امام خمینی (ره) ایستگاه قطار وجود داشته باشد تا مسافران بتوانند برای تردد به این فرودگاه از آن استفاده کنند.
نورزاد به وجود معارض در بخشی از زمین های این پروژه اشاره کرد و افزود: در بخشی از این مسیر از کیلومتر ۲۰۹ به بعد در ۳۵ کیلومتر مشکل تملک اراضی در منطقه اصفهان وجود دارد که ۹ کیلومتر آن منابع طبیعی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص جانمایی ایستگاه های قطار در این پروژه، گفت: برای تعیین موقعیت ایستگاه اصفهان و عبور به سمت شیراز مطالعاتی قبلاً در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل انجام شده بود.
وی با بیان اینکه این پروژه اولین پروژه قطار سریعالسیر در کشور است و پیمانکار در محل اجرا مستقر شده است، گفت: قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) به عنوان پیمانکار این پروژه با مشارکت یک شرکت چینی که اعتبار اسنادی LC را آورده در این پروژه فعال هستند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اعلام اینکه در بخش قم تا اصفهان زیرسازی ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: در بخش تهران تا قم در مرحله فاز صفر مطالعاتی است.
وی با اشاره به اینکه شرکت آزمایشگاهها در این پروژه مستقر شده است، اظهار داشت: برنامهریزی میکنیم که در فرودگاه امام خمینی (ره) ایستگاه قطار وجود داشته باشد تا مسافران بتوانند برای تردد به این فرودگاه از آن استفاده کنند.
نورزاد به وجود معارض در بخشی از زمین های این پروژه اشاره کرد و افزود: در بخشی از این مسیر از کیلومتر ۲۰۹ به بعد در ۳۵ کیلومتر مشکل تملک اراضی در منطقه اصفهان وجود دارد که ۹ کیلومتر آن منابع طبیعی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص جانمایی ایستگاه های قطار در این پروژه، گفت: برای تعیین موقعیت ایستگاه اصفهان و عبور به سمت شیراز مطالعاتی قبلاً در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل انجام شده بود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *