«مدرسه» سرمایه انسانی کشور را تربیت می کند/ باید کاری کنیم توطئه های دشمنان علیه منافع ملی خنثی شود

18:19 - 20 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۸۲۵۱
دسته بندی: سیاست ، عمومی
رئیس جمهور با اشاره به جایگاه مدرسه در جامعه بیان داشت: مدرسه جایی است که فرزندان جامعه را برای توسعه آماده می کند و به تربیت سرمایه عظیم انسانی می پردازد.
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ؛ حجت الاسلام حسن روحانی در مراسم پایانی اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور در محل سالن اجلاس سران ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام هشتم گفت: شهدای آموزش و پرورش از جایگاه بالایی برخوردارند از جمله دکتر شهید محمد حسین بهشتی که با تحول در حوزه علمیه قم و ایجاد مدارسی با شرایط جدید همچون دبیرستان دین و دانش به تربیت نسل جدید همت گمارد.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به جایگاه مدرسه در جامعه بیان داشت: مدرسه جایی است که فرزندان جامعه را برای توسعه آماده می کند و به تربیت سرمایه عظیم انسانی می پردازد.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال فازغ التحصیلان در جامعه فردا بیان داشت: آموزش و پرورش باید در حوزه مباحث آموزشی خود نیازها و شرایط جامعه را نیز لحاظ کند؛ چرا که برخی از آموزش ها، مهارت ها و... باید متناسب با وضعیت روز جامعه باشند.

روحانی تاکید کرد: در روزگار کنونی هر چه صنعتی تر می شویم به نوعی از شرایط طبیعی خارج می شویم و باید به مباحث محیط زیست هم توجه داشته باشیم؛ امروز خوشحال شدم که شنیدم،  وزیر آموزش و پرورش خبر از ورود مبحث محیط زیست به دروس تحصیلی را داد زیرا یکی از تلاش های ما از ابتدا بحث سلامت و محیط زیست بوده است.

رئیس جمهور با اشاره به تاثیر نیروگاه ها و نوع سوخت آنها در وضعیت محیط زیست گفت: ما در گذشته طی ماه های گرم تابستان روزانه صدها میلیون مترمکعب گاز اضافه و بلا استفاده داشتیم که به همین میزان در زمستان ها کسری آن وجود داشت اما از سال 93 به بعد توانستیم روزانه 140 میلیون متر مکعب به تولید گاز کشور بیافزایم که این امر کمک زیادی به حفظ سلامت محیط زیست کشور خواهد کرد.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه آموزش باید متناسب با وضعیت جامعه باشد، اظهار داشت: معلم با سبک زندگی خود و سبک آموزش، دانش آموز و حتی خانواده را با سبک زندگی اسلامی-ایرانی با محوریت فرهنگ دینی و ملی ما که همان بخش پرورشی است آشنا کند.

وی افزود: از سوی دیگر باید خودمان را با شرایط جهانی تطبیق دهیم؛ نمی توانیم از دنیا جدا باشیم چرا که انزوا بی معنا است.

روحانی بیان داشت: با ایستادگی ملت، رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش های هنرمندانه دیپلمات های کشورمان در مذاکرات هسته ای راه برای احقاق حقوق ملت ما باز شد به گونه ای که اکنون می توانیم از حق فروش آب سنگین، حق فروش اورانیوم غنی شده و.. در بازارهای جهانی صحبت کنیم.

رئیس جمهور  تصریح کرد: در همین مذاکرات شاهد آن بودیم که برخی از کشورهای منطقه که با ملت ایران و عظمت جمهوری اسلامی مشکل دارند، توطئه هایی کردند تا مذاکرات موفق نشود اما به فضل پروردگار کارساز نشد؛ ما باید کاری کنیم  که توطئه های دشمنان علیه منافع ملی خنثی شود.

روحانی در بخش دیگر از سخنانش ضمن بیان اینکه هزینه ما در آموزش و پرورش جاری نیست بلکه سرمایه است، گفت: امروز شرایط نسبت به سال گذشته که در این همایش بودیم متفاوت تر شده و اگر زنده باشیم سال بعد نیز شرایط متفاوت تر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه صرف فیلتر کردن سایت ها و شبکه های اجتماعی و ایجاد برخی از ممنوعیت ها همچون جمع آوری فیش های ماهواره ای همه مشکلات و معضلات را حل نمی کند، تاکید کرد: باید نسل جوان را آماده کنیم چرا که صرفا قرار دادن تلفن همراه و یا رایانه متصل به اینترنت برای یک نوجوان می تواند مشکلاتی را ایجاد کند باید در مدارس جوانان را محیا و تربیت کنیم تا از این ابزارها و وسایل های دنیای نو به درستی استفاده کنند و خدا نکرده بهره برداری سویی نشود.

رئیس جمهور با بیان اینکه امر آموزش و پرورش و تربیت فرزندان جامعه امری دو سویه است، خطاب مدیران و روسای آموزش و پرورش گفت: شما و والدین دانش آموزان در دو طرف این معادله قرار دارید؛ باید با دعوت از آنها به مشورت و هم فکری مشارکت فعال برای تربیت نسل نوجوان و جوان کشور ایجاد کنید. زیرا این عزیزان ساعتی را پیش شما و ساعاتی را با خانواده های خود می گذراند.

روحانی با بیان اینکه کشور دارای مفاخر بسیاری از همچون شهدا، انقلابیون، ایثارگران و ...برای خودمان و جهانیان است گفت: باید تلاش کنیم تا افتخارات ما روز به روز نسبت به گذشته افزون تر شود. دولت هم همه تلاش خود را برای کمک به آموزش و پرورش گذاشته است و با وجود اینکه سال گذشته، سال سخت اقتصادی را داشتیم که هم برای ما و هم برای تولید کننده های نفتی بود اما شاهد هستیم که از سال 92 تاکنون بودجه آموزش و پرورش نه تنها کاهش نیافته بلکه هر ساله به میزان زیادی نیز رشد داشته است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *