اجرای طرح تحول آموزش پزشکی با جدیت دنبال میشود
معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: تحول در نظام سلامت و رسیدن به توسعه پایدار در گرو توجه ویژه و اساسی به بحث آموزش است. طرح تحول آموزش پزشکی با جدیت دنبال می شود.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه جامعه ،باقر لاریجانی روز سهشنبه در نشست رؤسا و معاونین آموزشی مناطق 10 گانه آمایشی کشور، طرح تحول آموزش پزشکی را از برنامههای مهم وزارت بهداشت در حوزه آموزش عنوان کرد و افزود: تحول در نظام سلامت بدون شک یکی از بزرگترین و اثرگذارترین اقداماتی است که در هر کشوری میتواند ضامن رشد و پایدار در آن جامعه باشد تا آنجا که آثار این تحول در شئونات زندگی مردم نمایان شده و رضایتمندی جامعه را فراهم خواهد کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: تحقق اهداف در گرو اعتلای نظام آموزش عالی سلامت است که وظیفه تربیت و تامین منابع انسانی کارآمد را برای اجرای این برنامه برعهده دارد؛ بنابراین نقش حوزه آموزش وزارت بهداشت در کنار حوزههای بهداشت و درمان نقشی پررنگ و اثرگذار خواهد بود.
لاریجانی همچنین خاطرنشان کرد: هرچند تا به امروز نیز نظام آموزش عالی سلامت در کشور با بهرهمندی از وجود 18 هزار عضو هیات علمی در بستر دانشگاههای علوم پزشکی، موفق به تربیت بیش از 180 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی شده است، اما این مهم در میان کشورهای منطقه کمنظیر است.
معاون آموزشی وزیر بهداشت ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی کشور در زمینه بار بیماریها، تغییرات هرم جمعیتی، مسائل اجتماعی و فرهنگی و غیره ضرورت تحول در آموزش علوم پزشکی بیش از پیش محسوس بوده و در همین راستا بستههای تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی تدوین شده و نقشه راه روشنی را پیشروی نهادهای مرتبط قرار داده است.
وی در ادامه تاکید کرد: برنامه تحول در آموزش پزشکی در قالب 11 بسته تحولی و یک برنامه پایش تدوین شده است که در مجموع 46 محور مختلف را برای طراحی، پیادهسازی و رصد برنامه تحول در آموزش علوم پزشکی دربر میگیرد.
به گفته وی، از ویژگیهای عمده این بستهها رصد نظرات بسیاری از دستاندرکاران حوزه آموزش علوم پزشکی کشور در جلسات مختلف است که تدوین نسخه اولیه توسط گروهی از صاحبنظران، ارائه در شورای مدیران حوزه معاونت و بررسی بستهها در چهار جلسه، ارائه بستهها در اجلاس رؤسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور، ارائه بستهها در جمع هیاتهای ممتحنه و ارزشیابی رشتههای تخصصی و فوقتخصصی بالینی، هماندیشی اعضای فرهنگستان علوم پزشکی درخصوص بستههای تحول و نوآوری آموزش و غیره از جمله مراحل طی شده در تدوین این بستهها به شمار میآید.
معاون آموزشی وزیر بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: بدیهی است تحقق اهداف بستههای تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی مستلزم استمرار همکاری تمامی افراد ذیربط از جمله رؤسا، معاونین، مدیران، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاهها، دانشکدههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور است.
وی در ادامه تصریح کرد: تحقق اهداف در گرو اعتلای نظام آموزش عالی سلامت است که وظیفه تربیت و تامین منابع انسانی کارآمد را برای اجرای این برنامه برعهده دارد؛ بنابراین نقش حوزه آموزش وزارت بهداشت در کنار حوزههای بهداشت و درمان نقشی پررنگ و اثرگذار خواهد بود.
لاریجانی همچنین خاطرنشان کرد: هرچند تا به امروز نیز نظام آموزش عالی سلامت در کشور با بهرهمندی از وجود 18 هزار عضو هیات علمی در بستر دانشگاههای علوم پزشکی، موفق به تربیت بیش از 180 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی شده است، اما این مهم در میان کشورهای منطقه کمنظیر است.
معاون آموزشی وزیر بهداشت ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی کشور در زمینه بار بیماریها، تغییرات هرم جمعیتی، مسائل اجتماعی و فرهنگی و غیره ضرورت تحول در آموزش علوم پزشکی بیش از پیش محسوس بوده و در همین راستا بستههای تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی تدوین شده و نقشه راه روشنی را پیشروی نهادهای مرتبط قرار داده است.
وی در ادامه تاکید کرد: برنامه تحول در آموزش پزشکی در قالب 11 بسته تحولی و یک برنامه پایش تدوین شده است که در مجموع 46 محور مختلف را برای طراحی، پیادهسازی و رصد برنامه تحول در آموزش علوم پزشکی دربر میگیرد.
به گفته وی، از ویژگیهای عمده این بستهها رصد نظرات بسیاری از دستاندرکاران حوزه آموزش علوم پزشکی کشور در جلسات مختلف است که تدوین نسخه اولیه توسط گروهی از صاحبنظران، ارائه در شورای مدیران حوزه معاونت و بررسی بستهها در چهار جلسه، ارائه بستهها در اجلاس رؤسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور، ارائه بستهها در جمع هیاتهای ممتحنه و ارزشیابی رشتههای تخصصی و فوقتخصصی بالینی، هماندیشی اعضای فرهنگستان علوم پزشکی درخصوص بستههای تحول و نوآوری آموزش و غیره از جمله مراحل طی شده در تدوین این بستهها به شمار میآید.
معاون آموزشی وزیر بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: بدیهی است تحقق اهداف بستههای تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی مستلزم استمرار همکاری تمامی افراد ذیربط از جمله رؤسا، معاونین، مدیران، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاهها، دانشکدههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *