با راه اندازیLRT توسعه BRT متوقف نمی شود
به گزارش گروه جامعه ، مازیار حسینی گفت: در دنیا برای حمل ونقل عمومی سه مد در نظرگرفته می شود. مد اول حمل ونقل عمومی اتوبوس های تندرو است،مد بعدی حمل و نقل ریلی سبک است که ال . آر .تی نام دارد و مد دیگر حمل ونقل ریلی سنگین در شهرهاست که به عنوان مترو از آن نام می بریم. به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، هر کدام از این وسایل حمل و نقلی کاربرد وكارایی مخصوص به خود را دارا هستند.
حسینی افزود: ال .آر.تی در حقیقت مد حمل نقلی بین بی آر تی و مترو به شمار می آید .معاون حمل ونقل ترافیک تاکید کرد: قاعدتا در شبکه حمل و نقل تهران جای ال .آر.تی خالی بود که با پیشنهاد شهرداری تهران این موضوع در شورای اسلامی شهر تهران نیز مطرح شد و با استقبال رو به رو شد.
وی با اشاره به مطالعات صورت گرفته درباره ال .ار.تی گفت: ورود یک مد جدید حمل نقلی دارای معایب و مزایایی است و میزان وابستگی ما به مد حمل ونقلی نیز مسئله اثر گذاری به شمار می آید .حسینی با بیان اینکه عوامل بسیاری در ساخت ال .آر.تی تاثیر گذار است، خاطرنشان کرد: بنابراین بحث سرمایه گذاری، ساخت و نگهداشت همگی بر تصمیم گیری برای راه اندازی ال .آر.تی تاثیر گذار هستند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه هیچکدام از این وسایل حمل و نقلی جایگزین یکدیگر نبوده و مکمل یکدیگر به شمار می آیند گفت: بنا به میزان تقاضای سفرها مدهای حمل و نقلی در شهر در نظر گرفته می شود و بحث برتری یكی از وسایل بر دیگری مطرح نیست.
انتهای پیام/