اتصال كشورهای اروپای شرقی و شمالی به خلیج فارس
معاون وزير راه و شهرسازی يكی از حلقههای اصلی كريدور شمال – جنوب را مسير قزوين – رشت – آستارا اعلام كرد كه نقش مهمی در ترانزيت كالا به كشورهای اروپايی خواهد داشت.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، محسن پور سید آقایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شركت راه آهن با اشاره به كریدور شمال به جنوب و نقش راه آهن در این كریدور، گفت: همزمان با سفر روحانی رییس جمهور كشورمان به باكو، تفاهمنامه همكاری ایران و كشور آذربایجان به منظور همكاری های تجاری و ریلی به امضا خواهد رسید.
وی با اشاره به نقش راه آهن در جهت احیای كریدور شمال – جنوب اظهار كرد: كریدور شمال– جنوب مسیری است كه از سمت كره، چین، سنگاپور و هند، كالاها را به سمت اروپا و روسیه انتقال می دهد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه مسیر ایران میانبری برای انتقال بارهای ترانزیتی از خلیج فارس و بندرعباس به آستارا و از آنجا به كشور آذربایجان و در نهایت به مسكو و كشورهای اروپایی محسوب می شود، عنوان كرد: این كریدور مسیر بسیار مهم ترانزیتی خواهد بود كه مجموع كشورها را به یكدیگر پیوند خواهد داد.
پور سید آقایی اظهار كرد: یكی از حلقه های واسط كریدور شمال – جنوب، مسیر آستارا – آستارا است كه به طول ۱۰ كیلومتر آستارای ایران را از طریق پل به آستارای كشور آذربایجان وصل می كند. این پل در حال ساخت است كه تا ۵ ماه آینده به بهره برداری می رسد.
مدیر عامل شركت راه آهن خاطر نشان كرد: راه آهن قزوین – رشت و آستارا نیز درحال ساخت است كه تا پایان امسال محور قزوین به رشت تكمیل و محور رشت به آستارا با سرمایه گذاری كشور آذربایجان ساخته می شود.
وی افزود: با امضای تفاهم نامه همكاری بین راه آهن ایران و آذربایجان؛ این محور احداث خواهد شد و تا تكمیل مسیر فوق، كالاها از بندرعباس تا قزوین به وسیله راه آهن جابجا و از رشت تا آستارا با كامیون و از آستارا از طریق پل به كشور اذربایجان منتقل می شود.
وی با اشاره به نقش راه آهن در جهت احیای كریدور شمال – جنوب اظهار كرد: كریدور شمال– جنوب مسیری است كه از سمت كره، چین، سنگاپور و هند، كالاها را به سمت اروپا و روسیه انتقال می دهد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه مسیر ایران میانبری برای انتقال بارهای ترانزیتی از خلیج فارس و بندرعباس به آستارا و از آنجا به كشور آذربایجان و در نهایت به مسكو و كشورهای اروپایی محسوب می شود، عنوان كرد: این كریدور مسیر بسیار مهم ترانزیتی خواهد بود كه مجموع كشورها را به یكدیگر پیوند خواهد داد.
پور سید آقایی اظهار كرد: یكی از حلقه های واسط كریدور شمال – جنوب، مسیر آستارا – آستارا است كه به طول ۱۰ كیلومتر آستارای ایران را از طریق پل به آستارای كشور آذربایجان وصل می كند. این پل در حال ساخت است كه تا ۵ ماه آینده به بهره برداری می رسد.
مدیر عامل شركت راه آهن خاطر نشان كرد: راه آهن قزوین – رشت و آستارا نیز درحال ساخت است كه تا پایان امسال محور قزوین به رشت تكمیل و محور رشت به آستارا با سرمایه گذاری كشور آذربایجان ساخته می شود.
وی افزود: با امضای تفاهم نامه همكاری بین راه آهن ایران و آذربایجان؛ این محور احداث خواهد شد و تا تكمیل مسیر فوق، كالاها از بندرعباس تا قزوین به وسیله راه آهن جابجا و از رشت تا آستارا با كامیون و از آستارا از طریق پل به كشور اذربایجان منتقل می شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *