تسلا اتوبوس و مینیبوس برقی میسازد+تصاویر
تسلا یک شرکت خودروساز آمریکایی است که به ساخت خودروهای الکتریکی میپردازد و اخیراً خبری مبنی بر ساخت اتوبوس برقی منتشر کرده است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از زومیت، ایلان ماسک مدیر عامل تسلا به تعدادی از محصولاتی که توسط این شرکت در آیندهای نه چندان دور به بازار عرضه خواهند شد، اشاره کرد؛ این تولیدات مربوط به طرح دومین طرح جامع تسلا است.
از این محصولات میتوان به کامیون، کراساوور کوچک، وانت و اتوبوسی که توان حرکت خودران را دارند، اشاره کرد. هدف تسلا از ساخت این وسایل نقلیهی جدید وارد شدن به بازار خودروهای تجاری است.
ماسک متعاقباً از طریق شبکه اجتماعی محبوب خود، توییتر اقدام به انتشار برخی جزییات در مورد یکی از این مدلها کرد و به وجود یک پروژه جدید دیگر نیز اشاره کرد. یکی از اهداف تسلا از این اقدامات، حمایت از سیستم رانندگی خودکار است که در نظر دارد از آن در محصولات جدید خود اعم از اتوبوس، وانت و شاسیبلند استفاده کند.
ماسک در پاسخ به مقالهی نشریه Road and Track بیان کرد که کراساوور مورد نظر بر مبنای سری سوم ساخته میشود که آن را سری Y خواهند نامید. وی همچنین پس از انتشار مقالهای با موضوع نظریهپردازی در ارتباط با وسایلنقلیه مدرن و خودران توسط نشریه Jalopnik، خبر ساخت مینیبوس (که در کلاس X خودروهای این شرکت قرار میگیرد) را تایید کرد. این مینیبوس بر روی شاسی مدل X ساخته خواهد شد. ماسک در گفتوگو با Jalopnik گفت: ظرفیت این خودرو از نظر تعداد سرنشین شما را حیرتزده خواهد کرد.
ایلان ماسک همچنین به توسعه مینیبوس و اتوبوس برقی اشاره کرد. در حقیقت او نمیخواهد این وسیله یک مینیون نامیده شود زیرا تسلا در کمال خونسردی، هدف توصیف دقیق آن را دارد.
بخش طبقهبندی خودروها در این شرکت، این مینیبوس کلاس X را با اتوبوس کلاس Y شرکت فولکسواگن در یک کلاس قرار میدهند که از نظر نشریه Jalopnik، محصولات ذکرشده این دو شرکت با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. شایعات متعددی مبنی بر تولید اتوبوس الکتریکی توسط شرکت فولکسواگن وجود دارد. در نمایشگاه CES که در اوایل امسال برگزار شد، فولکسواگن از ون کانسپت الکتریکی خود با نام Budd-e رونمایی کرد.
Budd-e بر روی پلتفرم یکی از خودروهای کانسپت الکتریکی نسبتا کوچک این شرکت به نام MEB قرار گرفته بود که با توجه به این نکته، احتمالا محصول جدید این شرکت کوچکتر از مدل X تسلا خواهد بود.
برنامهای که تسلا توسط مینیبوس جدید خود آن را پشتیبانی میکند، سهیم شدن در بازار فروش این کلاس از خودروها است.
در پروژه جامع دوم تسلا موسوم به Master Plan و در مطلبی که ماسک در وبلاگ تسلا به آن اشاره داشت، یکی دیگر از اهداف این شرکت تولید خودروهای است که توسط ارتباط شبکهای با یکدیگر در ارتباط باشند و بدون نیاز به راننده و در امنیت کامل و بدون هیچگونه تصادفی حرکت کنند (در این طرح باید هر دو خودرو دارای سیستم شبکهای باشند).
بر اساس این پیشنهاد، دارندگان این خودرو زمانی که نیاز به تردد با آنها را نداشته باشند، میتوانند خودروهای خود را به تسلا اجاره دهند تا این شرکت از آنها بهصورت رانندگی خودکار و اشتراک با افراد فاقد خودرو، بهره ببرد.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
از این محصولات میتوان به کامیون، کراساوور کوچک، وانت و اتوبوسی که توان حرکت خودران را دارند، اشاره کرد. هدف تسلا از ساخت این وسایل نقلیهی جدید وارد شدن به بازار خودروهای تجاری است.
ماسک متعاقباً از طریق شبکه اجتماعی محبوب خود، توییتر اقدام به انتشار برخی جزییات در مورد یکی از این مدلها کرد و به وجود یک پروژه جدید دیگر نیز اشاره کرد. یکی از اهداف تسلا از این اقدامات، حمایت از سیستم رانندگی خودکار است که در نظر دارد از آن در محصولات جدید خود اعم از اتوبوس، وانت و شاسیبلند استفاده کند.
#carousel9751, #thumbs9751 , #carousel_desc9751 { overflow: hidden; } #carousel-wrapper9751 .caroufredsel_wrapper img{ /*border-radius: 10px;*/ border : 2px solid #ddd } #carousel-wrapper29751 .caroufredsel_wrapper img{ /*border-radius: 10px;*/ border : 2px solid #ddd } #carousel9751 span, #carousel9751 img, #thumbs9751 a, #thumbs9751 img { display: block; float: left; } #carousel_desc9751 span { width: 100%; /* height: 100%; */ display: block; float: left; position: relative; padding: 9px; } #carousel9751 span, #carousel9751 a, #thumbs9751 span, #thumbs9751 a { position: relative; display: block; height: 100%; } #carousel9751 img, #thumbs9751 img { border: none; width: 100%; height: 100%; position: absolute; top: 0; left: 0; } #carousel9751 span { width: 554px; height: 313px; } #carousel_desc9751 span { width: 554px; height: auto; } #thumbs-wrapper9751 { padding: 20px 40px; position: relative; } #thumbs9751 a { border: 1px solid #ddd; width: 150px; height: 100px; margin: 0 10px; overflow: hidden; -webkit-transition: border-color .5s; -moz-transition: border-color .5s; -ms-transition: border-color .5s; transition: border-color .5s; } #thumbs9751 a:hover, #thumbs9751 a.selected { border-color: #566; } .fluid_container_album img#shadow { width: 100%; position: absolute; bottom: 0; } .next_thumbnail9751 { background-position: -19px 0; right: 10px; } .next_thumbnail9751:hover { background-position: -19px -20px; } .prev_thumbnail9751 { background-position: 0 0; left: 10px; } .prev_thumbnail9751:hover { background-position: 0 -20px; } .next_thumbnail9751, .prev_thumbnail9751 { background-image: url("/client/themes/fa/main/img/carousel_nav.png"); display: block; height: 20px; margin-top: -10px; position: absolute; top: 50%; width: 19px; } $(function() { $('#carousel9751').carouFredSel({ responsive: true, circular: false, auto: false, items: { visible: 1, width: 200, height: '56%' }, scroll: { fx: 'directscroll' } }); /* $('#carousel_desc9751').carouFredSel({ responsive: true, circular: false, auto: false, items: { visible: 1, width: 200, height: '30%' }, scroll: { fx: 'directscroll' } }); */ $('#thumbs9751').carouFredSel({ responsive: true, circular: false, auto: false, prev: '.next_thumbnail9751', next: '.prev_thumbnail9751', items: { visible: { min: 2, max: 6 }, width: 150, height: '66%' } }); $('#thumbs9751 a').click(function() { $('#carousel9751').trigger('slideTo', '#' + this.href.split('#').pop() ); /* $('#carousel_desc9751').trigger('slideTo', '#' + this.href.split('#').pop() ); */ $('#thumbs9751 a').removeClass('selected'); $(this).addClass('selected'); return false; }); });
ماسک در پاسخ به مقالهی نشریه Road and Track بیان کرد که کراساوور مورد نظر بر مبنای سری سوم ساخته میشود که آن را سری Y خواهند نامید. وی همچنین پس از انتشار مقالهای با موضوع نظریهپردازی در ارتباط با وسایلنقلیه مدرن و خودران توسط نشریه Jalopnik، خبر ساخت مینیبوس (که در کلاس X خودروهای این شرکت قرار میگیرد) را تایید کرد. این مینیبوس بر روی شاسی مدل X ساخته خواهد شد. ماسک در گفتوگو با Jalopnik گفت: ظرفیت این خودرو از نظر تعداد سرنشین شما را حیرتزده خواهد کرد.
ایلان ماسک همچنین به توسعه مینیبوس و اتوبوس برقی اشاره کرد. در حقیقت او نمیخواهد این وسیله یک مینیون نامیده شود زیرا تسلا در کمال خونسردی، هدف توصیف دقیق آن را دارد.
بخش طبقهبندی خودروها در این شرکت، این مینیبوس کلاس X را با اتوبوس کلاس Y شرکت فولکسواگن در یک کلاس قرار میدهند که از نظر نشریه Jalopnik، محصولات ذکرشده این دو شرکت با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. شایعات متعددی مبنی بر تولید اتوبوس الکتریکی توسط شرکت فولکسواگن وجود دارد. در نمایشگاه CES که در اوایل امسال برگزار شد، فولکسواگن از ون کانسپت الکتریکی خود با نام Budd-e رونمایی کرد.
Budd-e بر روی پلتفرم یکی از خودروهای کانسپت الکتریکی نسبتا کوچک این شرکت به نام MEB قرار گرفته بود که با توجه به این نکته، احتمالا محصول جدید این شرکت کوچکتر از مدل X تسلا خواهد بود.
برنامهای که تسلا توسط مینیبوس جدید خود آن را پشتیبانی میکند، سهیم شدن در بازار فروش این کلاس از خودروها است.
در پروژه جامع دوم تسلا موسوم به Master Plan و در مطلبی که ماسک در وبلاگ تسلا به آن اشاره داشت، یکی دیگر از اهداف این شرکت تولید خودروهای است که توسط ارتباط شبکهای با یکدیگر در ارتباط باشند و بدون نیاز به راننده و در امنیت کامل و بدون هیچگونه تصادفی حرکت کنند (در این طرح باید هر دو خودرو دارای سیستم شبکهای باشند).
بر اساس این پیشنهاد، دارندگان این خودرو زمانی که نیاز به تردد با آنها را نداشته باشند، میتوانند خودروهای خود را به تسلا اجاره دهند تا این شرکت از آنها بهصورت رانندگی خودکار و اشتراک با افراد فاقد خودرو، بهره ببرد.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *