نیاز شرکتهای ایرانی تا هشت سال آینده به 500 فرود هواپیمای جدید
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل گفت: برای نوسازی ناوگان هوایی، شرکت های ایرانی در هفت تا هشت سال آینده به 500فروند هواپیمای نو نیاز دارند.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، اصغر فخریه کاشان با اشاره به نیاز ایران برای خرید هواپیمای جدید گفت: در حال حاضر تنها 150 فروند هواپیما از مجموع 250 هواپیمای موجود در کشور فعال است و 100 هواپیما باید اوراق شود.
وی با بیان اینکه مذاکرات با دو قطب هواپیماسازی جهان یعنی بوئینگ و ایرباس برای خرید ناوگان هوایی همچنان ادامه دارد، گفت: اقدام به خرید 20 فروند هواپیمای جدید از ژاپن به معنی پایان مذاکرات با دیگر شرکت های هواپیما سازی نیست، چرا که ما به بیش از 500 فروند هواپیما نیاز داریم.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی به تشریح جزییات مذاکرات برای خرید هواپیما از ژاپن پرداخت و گفت: برخلاف ادعای منتقدان دولت که معتقدند مذاکرات با شرکت های بوئینگ و ایرباس منتفی شده است و ما به همین خاطر اکنون دست به دامان ژاپن شده ایم، درست نیست بلکه این مذاکرات، بخشی از راهکارهای نوسازی ناوگان هوایی ایران است.
فخریه کاشان با تاکید بر این که برای نوسازی ناوگان هوایی به 500 فروند هواپیمای نو نیاز داریم ، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده این تعداد هواپیما 7 تا 8 سال آینده وارد ناوگان هوایی کشور خواهد شد.
وی گفت: شرکت میتسوبیشی در طول سال های گذشته بخشی از بال های هواپیماهای بوئینگ را تامین می کرد و با افزایش توان تکنولوژی خود به ساخت هواپیمای مسافرتی (جت میتسوبیشی) دست یافته است.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت به دنبال تقویت بخش خصوصی است، گفت: به همین منظور این 20 فروند هواپیمای ژاپنی به شرکت آسمان واگذار می شود که یکی از بخش های خصوصی صنعت هواپیمایی کشور است.
فخریه کاشان با بیان اینکه ما به عنوان دولت مذاکرات را انجام می دهیم تا روند خرید هواپیما سریع تر انجام شود، گفت: مطمئن هستیم با نتیجه مثبت مذاکرات با ایتالیا، فرانسه، امریکا و ژاپن در مجموع 270 هواپیمای نوساز به صنعت هوایی کشور وارد خواهد شد.
براین اساس امضای پیش قرارداد خرید هواپیما قرار است ایران 118فروند از ایرباس به قیمت 10 میلیارد و 500 میلیون دلار ، از شرکت بو.یینگ بیش از 100 فروند هواپیما به مبلغ 17 میلیارد دلار و 20 فروند هواپیمای کوچک 70 نفره از ای تی ار یکی از شرکت های زیر مجموعه ایرباس درایتالیا به روش اجاره به شرط تملیک خریداری کند.
انتهای پیام /
وی با بیان اینکه مذاکرات با دو قطب هواپیماسازی جهان یعنی بوئینگ و ایرباس برای خرید ناوگان هوایی همچنان ادامه دارد، گفت: اقدام به خرید 20 فروند هواپیمای جدید از ژاپن به معنی پایان مذاکرات با دیگر شرکت های هواپیما سازی نیست، چرا که ما به بیش از 500 فروند هواپیما نیاز داریم.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی به تشریح جزییات مذاکرات برای خرید هواپیما از ژاپن پرداخت و گفت: برخلاف ادعای منتقدان دولت که معتقدند مذاکرات با شرکت های بوئینگ و ایرباس منتفی شده است و ما به همین خاطر اکنون دست به دامان ژاپن شده ایم، درست نیست بلکه این مذاکرات، بخشی از راهکارهای نوسازی ناوگان هوایی ایران است.
فخریه کاشان با تاکید بر این که برای نوسازی ناوگان هوایی به 500 فروند هواپیمای نو نیاز داریم ، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده این تعداد هواپیما 7 تا 8 سال آینده وارد ناوگان هوایی کشور خواهد شد.
وی گفت: شرکت میتسوبیشی در طول سال های گذشته بخشی از بال های هواپیماهای بوئینگ را تامین می کرد و با افزایش توان تکنولوژی خود به ساخت هواپیمای مسافرتی (جت میتسوبیشی) دست یافته است.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت به دنبال تقویت بخش خصوصی است، گفت: به همین منظور این 20 فروند هواپیمای ژاپنی به شرکت آسمان واگذار می شود که یکی از بخش های خصوصی صنعت هواپیمایی کشور است.
فخریه کاشان با بیان اینکه ما به عنوان دولت مذاکرات را انجام می دهیم تا روند خرید هواپیما سریع تر انجام شود، گفت: مطمئن هستیم با نتیجه مثبت مذاکرات با ایتالیا، فرانسه، امریکا و ژاپن در مجموع 270 هواپیمای نوساز به صنعت هوایی کشور وارد خواهد شد.
براین اساس امضای پیش قرارداد خرید هواپیما قرار است ایران 118فروند از ایرباس به قیمت 10 میلیارد و 500 میلیون دلار ، از شرکت بو.یینگ بیش از 100 فروند هواپیما به مبلغ 17 میلیارد دلار و 20 فروند هواپیمای کوچک 70 نفره از ای تی ار یکی از شرکت های زیر مجموعه ایرباس درایتالیا به روش اجاره به شرط تملیک خریداری کند.
انتهای پیام /
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *