فیسبوک از قابلیت جستجو در این شبکه اجتماعی درآمدزایی می کند
مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک در جریان برگزاری کنفرانس ارائه گزارش مالی این کمپانی از برنامههای جدید فیسبوک برای اضافه کردن کانالهای جدید درآمدزایی پرده برداشت. درآمدزایی از طریق جستجو یکی از این موارد است که باید در آینده شاهد آن باشیم.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از زومیت، مارک زاکربرگ، موسس و مدیرعامل فیسبوک در جریان برگزاری کنفرانس ارائه گزارش مالی این کمپانی اعلام کرد که فیسبوک درصدد راهاندازی روش جدیدی از درآمدزایی است. این روش تبلیغات از طریق جستجو را هدف قرار داده است.
فیسبوک از سالها پیش دارای قابلیت جستجو بود، اما این کمپانی هیچگاه تلاشی را در راستای استفاده از این قابلیت برای درآمدزایی به کار نبست، هرچند گوگل در مبنای درآمدزایی خود را روی تبلیغات از طریق جستجو استوار کرده است.
در جریان برگزاری کنفرانس مربوط به ارائه گزارش مالی فصل دوم، زاکربرگ اعلام کرد که فیسبوک برای کسب درآمد از طریق تبلیغات جستجو برنامهریزی کرده است، البته وی جزئیاتی را از نحوه پیادهسازی این روش ارائه نکرده است.
وی به این موضوع اشاره کرده که تبلیغات از طریق جستجو و و درآمدزایی به این روش را همچون سایر محصولات فیسبوک با عبور از چند مرحله قابل بهرهبرداری شده است. مرحله اول معرفی این محصول به کاربران است. در مرحله دوم نشان داده میشود که جستجو کردن به نفع کسب و کارهاست و در نتیجه مرحله سوم شامل دریافت هزینه از کسب و کارها برای استفاده از ویژگیهای سرویس جستجو است.
وی به این موضوع اشاره کرده که در حال حاضر محصول جستجو در مرحله دوم قرار دارد.
همانطور که اشاره کردیم، زاکربرگ جزئیاتی از آنچه که این کمپانی در ازای ارائه آن به دریافت هزینه خواهد پرداخت، اشاره نکرده است، اما به نظر میرسد خدمات فیسبوک شامل پیشنهاداتی در لا به لای نتایج جستجو خواهد بود.
به طور حتم اضافه شدن چنین قابلیتی به فیسبوک رقابت میان گوگل و فیسبوک را بیش از پیش افزایش خواهد داد. همانطور که اشاره کردیم، موتور جستجوی گوگل بر مبنای تبلیغات از طریق جستجو بنیان نهاده شده و بخش اعظمی از درآمد این کمپانی نیز از همین روش بدست میآید.
/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
فیسبوک از سالها پیش دارای قابلیت جستجو بود، اما این کمپانی هیچگاه تلاشی را در راستای استفاده از این قابلیت برای درآمدزایی به کار نبست، هرچند گوگل در مبنای درآمدزایی خود را روی تبلیغات از طریق جستجو استوار کرده است.
در جریان برگزاری کنفرانس مربوط به ارائه گزارش مالی فصل دوم، زاکربرگ اعلام کرد که فیسبوک برای کسب درآمد از طریق تبلیغات جستجو برنامهریزی کرده است، البته وی جزئیاتی را از نحوه پیادهسازی این روش ارائه نکرده است.
وی به این موضوع اشاره کرده که تبلیغات از طریق جستجو و و درآمدزایی به این روش را همچون سایر محصولات فیسبوک با عبور از چند مرحله قابل بهرهبرداری شده است. مرحله اول معرفی این محصول به کاربران است. در مرحله دوم نشان داده میشود که جستجو کردن به نفع کسب و کارهاست و در نتیجه مرحله سوم شامل دریافت هزینه از کسب و کارها برای استفاده از ویژگیهای سرویس جستجو است.
وی به این موضوع اشاره کرده که در حال حاضر محصول جستجو در مرحله دوم قرار دارد.
همانطور که اشاره کردیم، زاکربرگ جزئیاتی از آنچه که این کمپانی در ازای ارائه آن به دریافت هزینه خواهد پرداخت، اشاره نکرده است، اما به نظر میرسد خدمات فیسبوک شامل پیشنهاداتی در لا به لای نتایج جستجو خواهد بود.
به طور حتم اضافه شدن چنین قابلیتی به فیسبوک رقابت میان گوگل و فیسبوک را بیش از پیش افزایش خواهد داد. همانطور که اشاره کردیم، موتور جستجوی گوگل بر مبنای تبلیغات از طریق جستجو بنیان نهاده شده و بخش اعظمی از درآمد این کمپانی نیز از همین روش بدست میآید.
/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *