ارسال ۴ هزار پیامک تخلف از سوی مردم در سه ماهه نخست امسال
رئیس پلیس راه راهور ناجا با توضیح اینکه رانندگان اتوبوس مراقب باشند چرا که مردم آنها را رصد می کنند، درباره جزئیات تخلفات پیامک شده گفت: از ٤ هزار پیامک دریافتی، حدود ٨٠ مورد به دلیل تخلف محرز راننده اعمال قانون صورت گرفته و رانندگان متخلف جریمه شدند و در کنار آن نیز ٢٠ مورد تقدیر و تشکر از رفتار خوب رانندگان بوده است.
طبق گفته سرهنگ حمیدی حدود ٢٢٠٠ مورد از تخلفات گزارش شده نیاز به آموزش راننده داشته که این رانندگان مورد آموزش قرار گرفتند.
وی درباره تخلفاتی که آمار بیشترین برخورد را به خود اختصاص دادهاند، گفت: به ترتیب حرکات مخاطره آمیز شامل سرعت و سبقت غیرمجاز، نقص فنی وسیله نقلیه و استفاده نکردن از کمربند ایمنی، تخلفاتی بودهاند که در این سه ماه بیشترین برخورد با آنها صورت گرفته است.
حمیدی ادامه داد: سامانه 110120 اطلاعات مسافران را به صورت لحظهای دریافت میکند و اطلاعات رانندگان در سامانه ثبت میشود، مسافران میتوانند در صورت رؤیت تخلفاتی همچون صحبت کردن راننده با تلفن همراه حین رانندگی، عدم استفاده راننده یا مسافران از کمربند ایمنی، خستگی و خواب آلودگی راننده، رانندگی خطرناک، اشکالات فنی خودرو، عدم توقف برای انجام فریضه نماز و حتی برای تقدیر از راننده به دلیل رعایت مقررات و رفتار مناسب شماره پلاک اتوبوس را به سامانه 110120 ارسال کنند، همچنین مسافران میتوانند با این شیوه نظر خود را به شماره 110120 اعلام کنند: «شماره اتوبوس * محل تخلف * کد گزارش * مقصد سفر.»
وی تصریح کرد: مسافران میتوانند هنگامی که راننده در حین رانندگی با تلفن همراه مشغول به فعالیت است کد یک را به شماره 110120 پیامک کنند، همچنین برای استفاده نکردن راننده یا مسافران از کمربند ایمنی با نوشتن کد 2 به شماره اعلامی پیامک کرده و کد 3 را در صورت خستگی و خواب آلودگی راننده به 110120 پیامک کنند.
رئیس پلیس راه راهور ناجا تأکید کرد: ارسال کد 4 به شماره 110120 به منزله رانندگی خطرناک، شماره 5 به معنای اشکالات فنی خودرو و شماره 6 به منزله توقف نکردن برای انجام فریضه نماز و عدد 7 به منزله تقدیر از راننده به دلیل رعایت مقررات و رفتار مناسب است. تصویر پلاک اتوبوس در داخل خودرو نیز نصب شده است تا مسافران بتوانند از آن استفاده کنند.
انتهای پیام/