ضرورت توسعه ایستگاه ها، بروزرسانی تجهیزات و آموزش نیروهای آتش نشان
به گزارش گروه جامعه ، مجتبی یزدانی در جریان بازدید از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: به لطف خداوند و در طول مدیریت قالیباف شهردار تهران این سازمان به لحاظ نیرو و تجهیزات، رشد و پیشرفت های بسیار خوبی داشته است و اکنون ایستگاه های آتش نشانی با همت و تلاش مدیریت شهری از ۵۳ ایستگاه به ۱۲۳ ایستگاه رسیده است، به گونه ای که تعداد ایستگاه های ما نسبت به یک دهه گذشته افزایش دو برابری داشته است.
یزدانی در ادامه با اشاره به تجهیزات و امکانات خوب این سازمان اعم از ماشین آلات سبک و سنگین و... در راستای خدمات رسانی بهینه به شهروندان، گفت: با برقراری تعاملات با برخی کشورها در راستای کسب آموزش ها و متد جدید و بدنبال آن ارتقاء سطح ایمنی شهر تهران و نیز خرید تجهیزات مورد نیاز؛ خدمات خود را با استانداردهای روز دنیا هم ردیف کنیم.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود بر توسعه ایستگاه های آتش نشانی متناسب با نیاز هر منطقه و محدوده جغرافیایی و میزان خطرپذیری و ناایمن بودن آن نقطه و براساس برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران، برش دوساله و در جهت تحقق اهداف مدیریت شهری، بازسازی ایستگاه های قدیمی و بروزرسانی تجهیزات آتش نشانی تاکید کرد و گفت: ایستگاه های جدید باید براساس نیاز و ضرورت و با مکان یابی درست در جهت تامین ایمنی و ارائه خدمات به شهروندان در حداقل زمان ممکن؛ در نقاط مورد نظر احداث شوند.
یزدانی در ادامه با اشاره به این که آموزش به پرسنل سازمان آتش نشانی و آتش نشانان داوطلب در جهت ارتقای سطح دانش و بهره برداری از علوم و فنون جدید در بالابردن کیفیت خدمات رسانی به شهروندان بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: با توجه به این که تنوع در توسعه شهری با سرعت در حال حرکت است، آموزش نیروهای آتش نشان و برگزاری دوره های آموزشی در رده ها و مدارج مختلف دانشگاهی از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید نگاه ویژه ای به این موضوع داشته باشید.
وی در ادامه با تاکید بر رفع مسائل و مشکلات مرتبط با موضوعات رفاهی کارکنان این سازمان اذعان داشت: منابع انسانی هر سازمانی سرمایه اصلی آن سازمان است،بنابراین باید به خواسته های کارکنان در موضوعات رفاهی و تعاونی مسکن کارکنان این سازمان توجه ویژه ای شود.
شریف زاده: رضایتمندی ۹۹ درصدی شهروندان از خدمات رسانی سازمان آتش نشانی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز در ادامه این جلسه گفت: با کمک و تلاش نیروهای متعهد؛ این سازمان در طول سنوات گذشته توانسته به نیازمندی های شهر تهران در حریق ها و حوادث به نحو احسن پاسخ دهد و به طور میانگین رسیدن به منطقه حریق و حادثه، زمان ۴ دقیقه و ۹ ثانیه در کارنامه این سازمان به ثبت رسیده است و این افتخاری برای سازمان آتش نشانی محسوب می شود.
شریف زاده در ادامه با اشاره به این که ۱۲۳ ایستگاه عملیاتی در سطح شهر تهران فعال است،گفت: مجموعه ستاد فرماندهی،مرکز آموزش بین المللی سازمان آتش نشانی به همراه دانشکده علمی و کاربردی تمام استعداد خود را در جهت خدمات رسانی و تامین ایمنی شهر تهران به انجام می رسانند.
وی افزود:با سازماندهی بسیار مناسب و ایده آلی که انجام داده ایم توانستیم به صورت شبانه روز در خدمت شهروندان باشیم و این افتخاری برای سازمان آتش نشانی است که بالاترین درصد رضایتمندی مردم را در سال ۹۴به خود اختصاص داده است و برابر اعلام نظر و تایید سامانه نظارت همگانی ۱۸۸۸ میزان رضایتمندی شهروندان از این سازمان ۹۹ درصد است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بر توسعه سازمان آتش نشانی به موازات توسعه شهری تاکید کرد و گفت: این سازمان همیشه و در همه حال آماده ارائه خدمات به شهروندان در حوادث، حریق و ... است و ایمنی شهر و شهروندان از اهمیت بسیار بالایی برای این سازمان برخوردار است و هر فردی در حوزه ماموریتی خود به صورت شبانه روز در تلاش است که کارها و اقدامات به نحو مطلوب صورت گیرد.
گفتنی است، در جریان
این بازدید مهندس یزدانی از بخش های مختلف ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شهرداری
تهران (سامانه ۱۲۵)، ایستگاه ۵۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، ادوات، تجهیزات و ماشین آلات آتش نشانی،
کارگاه های آتش نشانی، مرکز آموزش بین المللی سازمان آتش نشانی و کارگاه های آموزشی
در این مرکز، دانشگاه علمی کاربردی سازمان آتش نشانی و... بازدید و در جریان کامل ماموریت
های سازمان آتش نشانی قرار گرفت و دستورات لازم را در خصوص مباحث مختلف صادر کرد.
انتهای پیام/