محدودتر شدن مکالمات رادیویی در مسابقات فرمول یک
مسئولان برگزاری مسابقات فرمول یک اخیرا در بازنگری قوانین مکالمات رادیویی رانندهها و تیمهای مهندسی، تصمیم بر اعمال محدودیتهای بیشتری جهت جلوگیری از هرگونه کمک به رانندهها در طول مسابقه، گرفته است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از زومیت، فدراسیون بینالمللی مسابقات اتومبیلرانی اخیراً خبر از بازنگری قوانین و محدودیتهای مکالمات رادیویی رانندگان و مهندسان تیمهای فرمول یک را داد. قوانین جدید از امروز و گرندپری مجارستان اجرا میشوند. برخلاف اعتراضهای گسترده رانندگان و تیمها در خصوص این دسته از محدودیتها، FIA نه تنها از میزان آنها نکاهید، بلکه در بازنگری خود قوانین سختگیرانهتری برای تیمها هنگام گفتگو با راننده خود، وضع کرده است.
در گرندپری انگلستان هنگامی که نیکو رزبرگ در جایگاه دوم قرار داشت ناگهان با مشکل گیربکس مواجه شد و تیم مهندسی مرسدس بنز نیز بلافاصله مشکل و نحوه حل آن را به راننده خود اعلام کرد. این موضوع منجر به جریمه ۱۰ ثانیهای رزبرگ و از دست دادن جایگاه دوم شد.
در قوانین جدید که از فردا اجرا میشوند، تیمها تنها مجاز به اعلام مشکل به راننده هستند؛ مهندسان حتی اجازه شرح مشکل را نیز ندارند و تنها میتوانند به راننده برای مراجعه به پیتاستاپ دستور بدهند. اما نکته جالب قوانین جدید در اینجاست که در صورتی که خودروها برای تغییر تنظیمات مجبور به مراجعه به پیتاستاپ شوند، حداقل ۲۰ ثانیه زمان از دست خواهند داد؛ این در حالی است که در صورت اعلام مشکل و راهحل آن به راننده، با جریمه ۱۰ ثانیهای روبرو میشوند.
اما رانندگان فرمول یک که پیش از این نیز با این دسته از قوانین شدیداً مخالف بودند، از موضع جدید FIA نیز به هیچ وجه راضی نبوده و عصبانیت خود را اعلام کردند. سباستین فتل در پاسخ به محدودیتهای جدید مکالمات رادیویی، آن را کاملا مزخرف نامید. وی در ادامه گفت: من مجدد فیلم گرندپری انگلستان را دیدم و به عنوان تماشاگر از مکالمات در جریان بین نیکو و مرسدس بنز که هر دو با وحشت و استرس زیادی همراه بودند، لذت بردم. این بخشی از مسابقات است و هیجان را به آن میافزاید. فرمول یک راه بدی را در پیش گرفته و باید سریعتر به گذشته بازگردد.
محدودیتهای جدید فرمول یک برای رانندگان در حالی اعمال شده است که پیشتر نیز فرناندو آلونسو از شرایط فعلی مسابقات ابراز ناراحتی کرده بود.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
در گرندپری انگلستان هنگامی که نیکو رزبرگ در جایگاه دوم قرار داشت ناگهان با مشکل گیربکس مواجه شد و تیم مهندسی مرسدس بنز نیز بلافاصله مشکل و نحوه حل آن را به راننده خود اعلام کرد. این موضوع منجر به جریمه ۱۰ ثانیهای رزبرگ و از دست دادن جایگاه دوم شد.
در قوانین جدید که از فردا اجرا میشوند، تیمها تنها مجاز به اعلام مشکل به راننده هستند؛ مهندسان حتی اجازه شرح مشکل را نیز ندارند و تنها میتوانند به راننده برای مراجعه به پیتاستاپ دستور بدهند. اما نکته جالب قوانین جدید در اینجاست که در صورتی که خودروها برای تغییر تنظیمات مجبور به مراجعه به پیتاستاپ شوند، حداقل ۲۰ ثانیه زمان از دست خواهند داد؛ این در حالی است که در صورت اعلام مشکل و راهحل آن به راننده، با جریمه ۱۰ ثانیهای روبرو میشوند.
اما رانندگان فرمول یک که پیش از این نیز با این دسته از قوانین شدیداً مخالف بودند، از موضع جدید FIA نیز به هیچ وجه راضی نبوده و عصبانیت خود را اعلام کردند. سباستین فتل در پاسخ به محدودیتهای جدید مکالمات رادیویی، آن را کاملا مزخرف نامید. وی در ادامه گفت: من مجدد فیلم گرندپری انگلستان را دیدم و به عنوان تماشاگر از مکالمات در جریان بین نیکو و مرسدس بنز که هر دو با وحشت و استرس زیادی همراه بودند، لذت بردم. این بخشی از مسابقات است و هیجان را به آن میافزاید. فرمول یک راه بدی را در پیش گرفته و باید سریعتر به گذشته بازگردد.
محدودیتهای جدید فرمول یک برای رانندگان در حالی اعمال شده است که پیشتر نیز فرناندو آلونسو از شرایط فعلی مسابقات ابراز ناراحتی کرده بود.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *