آشنایی با خودروی استون مارتین V12 ونتیج S Spitfire 80 + تصاویر
استون مارتین به تازگی نسخه جدیدی از مدل V12 ونتیج را با نام اسپیت فایر ۸۰ معرفی کرد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از زومیت، استون مارتین مدل V8 ونتیج را نخستین بار در سال ۲۰۰۵ به بازار فرستاد، تنها دو سال پس از آن این شرکت اقدام به تولید مدل ۱۲ سیلندر این خودرو با نام V12 ونتیج نمود که تولید آن تا به امروز ادامه دارد. سپس در سال ۲۰۱۳ مدلی از ونتیج با نام V12 ونتیج S به تولید رسید که به عنوان نسخه بروزرسانی شده این خودرو شناخته میشود، این مدل نه تنها از قدرت بیشتر و جعبهدنده سریعتر از قبل برخوردار است، بلکه ظاهر آن نیز نسبت دستخوش تغییراتی شده است. برای سال ۲۰۱۷ استون مارتین حتی تغییرات بیشتری را در این مدل انجام داده است که شامل تغییرات ظاهری و استفاده از جعبهدنده دستی برای اولین بار در این مدل میشود. اگر چه پلتفرم مورد استفاده در این خودرو دیگر کمی قدیمی شده و عمر آن به یک دهه میرسد، اما باید گفت که ونتیج همچنان یکی از بهترین خودروهای گران قیمت کلاس جیتی است که میتوان خریداری کرد.
همانند سایر مدلهای استون مارتین، از ونتیج نیز طی سالهای گذشته چندین نسخه خاص و تولید محدود، نیز به تولید رسیده است. مشهورترین این مدل های خاص عبارت بودند از مدل مسابقهای GT12 و GT8. اما بریتانیاییها به همین اکتفا نکردند و بخش Q شرکت استون مارتین نسخههای دیگری را نیز با رنگ و طراحی داخلی سفارشی به صورت تولید محدود به تولید رساند که بارزترین مثال آنها مدل اسپیتفایر۸۰ است؛ این مدل به مناسبت هشتادمین سالگرد پرواز اسپیتفایر، هواپیمای جنگنده مشهور بریتانیایی، ساخته شده است.
به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای فنی مهندسی انگلستان، جنگنده اسپیتفایر نقش بسیار مهمی را در دفاع از پادشاهی انگلستان طی جنگ جهانی دوم ایفا کرد. این جنگنده برای اولین بار در سال ۱۹۳۸ معرفی شد و تنها دو سال بعد به خدمت نیروی هوایی سلطنتی انگلستان (RAF) درآمد؛ نیروی هوایی سلطنتی انگلستان نخستین استفاده کننده از این جنگنده بود اما بعدتر نیروهای هوایی کانادا و ایالات متحده نیز آن را به خدمت گرفتند. این هواپیمای جنگنده تا سال ۱۹۶۱ در خدمت قرار داشت.
این هواپیما در طی خدمت خود در کشورهای مختلف عملکرد حیرتانگیز و شگرفی را از خود بر جای گذاشت که مهمترین آنها نقش این هواپیما در شکست دادن آلمان نازی بود. به همین دلیل ارزش این هواپیما بسیار بیشتر از آن است که برای آن تنها یک مدل خاص استونمارتین ساخته شود. هرچند که این خودرو قطعا طرفداران و علاقهمندان جنگندهی اسپیتفایر را به سمت خود جلب خواهد کرد.
چه چیزی استون مارتین V12 ونتیج اسپیتفایر ۸۰ را تا این حد خاص کرده است؟
نسخه اسپیتفایر چیزی جز یک استون مارتین V12 ونتیج اس عادی نیست و تنها تفاوت آن با این مدل در رنگ آمیزی آن است. اما این خودرو نکات زیادی دارد که آن را تبدیل به خودرویی بسیار خاص میکند.
بخش Q شرکت استون مارتین این خودروی کوپه را به رنگ سبز تیره متالیک رنگ آمیزی کرده است، این رنگ به عنوان مشخصه ای برای خودروهای مسابقه ای ساخت انگلستان شناخته میشود و با نام Duxford Green شناخته میشود. این نام، نام پایگاه نیروی هوایی سلطنتی است که نخستین اسکادران جنگندههای اسپیتفایر در آن مستقر شدند.
این رنگ سبز خیره کننده با نوارهای زرد رنگ تکمیل شده است که روی درها و کاپوت جلو نقش بستهاند، این نوارها دقیقا مشابه خطوطی هستند که روی وردیهای هوا و بالهای جنگنده اسپیتفایر وجود داشت. این خودرو همچنین با مجموعهای از قطعات عرضه خواهد شد که توسط شرکت ترمیم و بازسازی هواپیماهای فردگاه داکسفورد (Duxford) تولید شدهاند. بر اساس اعلام استون مارتین، یکی از این قطعات خروجیهای اگزوز این خودرو هستند که دارای اثرات و نقوش رنگین کمانی هستند. این نوع رنگ، خروجیهای اگزوز را هرچه بیشتر به اگزوزهای اسپیتفایر شبیهتر میکنند. این رنگ در تصاویر قابل مشاهده نیست اما ما وجود آنها را به استناد به استون مارتین در اینجا قید کردهایم.
در داخل کابین، مشخصهها و امکانات، همانهایی هستند که از یک ساخته بخش Q استون مارتین انتظار میرود. بارزترین مشخصهها شامل دوخته شدن نام خودرو روی پشت سریها و همچنین وجود نشان نیروی هوایی سلطنتی در کنسول مرکزی هستند. صندلیهای این مدل با چرم قهوهای رنگ همراه با دوخت مشکی روکش شدهاند؛ درحالی که کنسول و تونل مرکزی دارای روکش چرم مشکی همراه با دوخ قهوه ای هستند. چرم استفاده شده بر روی داشبورد نیز از نوع آلکانترا و به رنگ مشکی است. برای ایجاد تضاد در داخل کابین، در بخش تودریها از فیبر کربن و چرم قهوهای رنگ استفاده شده است. بر روی ستونها و سقف نیز از رنگ خاکستری تیره استفاده شده است که نمایی کاملا مشابه با رنگهای اصیل انگلستانی را به کابین بخشیده است.
در زیر کاپوت اسپیتفایر ۸۰ همان پیشرانه استاندارد V12 با حجم ۵.۹ لیتر قرار دارد که با مدل V12 ونتیج اس مشابه است. این پیشرانه تنفس طبیعی توانایی تولید قدرت و گشتاور ۵۶۵ اسب بخار و ۶۱۹ نیوتنمتر را دارد. این نیرو از طریق یک جعبهدنده هفت سرعته دستی یا هفت سرعته خودکار با نام تجاری Speedshift III به چرخهای عقب انتقال می یابد. چنین مجموعهای، این کوپه را قادر میسازد تا در عرض ۳.۹ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و تا سرعت ۳۲۹ کیلومتر بر ساعت نیز سرعت بگیرد.
تولید استون مارتین اسپیتفایر ۸۰ تنها به ۸۰ دستگاه محدود خواهد شد و قیمت آن نیز بنا بر گزارش تاپگیر معادل ۱۸۰ هزار پوند تعیین شده است که این رقم بیش از ۴۰ هزار پوند گرانتر از مدل ونتیج اس است. درصدی از این مبلغ به بنیاد خیریه متعلق به نیروی هوایی سلطنتی انگلستان اهدا خواهد شد.
نکات خاص دیگری نیز در خصوص این خودرو وجود دارند که شامل تحویل آن در موزهی جنگ امپراطوری در داکسفورد و همچنین تدارک برنامه ای ویژه برای خریداران است که شامل صحبت با خلبانان کهنه کار اسپیتفایر، تجربه رانندگی با خودروی زرهی و نمایش اختصاصی جنگنده MK I Spitfire میشود. مالکان این خودرو این امکان را خواهند داشت که لوازم جانبی مانند کاپشن خلبانی، عینک خلبانی و کلاه خلبانی را هم خریداری کنند.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
همانند سایر مدلهای استون مارتین، از ونتیج نیز طی سالهای گذشته چندین نسخه خاص و تولید محدود، نیز به تولید رسیده است. مشهورترین این مدل های خاص عبارت بودند از مدل مسابقهای GT12 و GT8. اما بریتانیاییها به همین اکتفا نکردند و بخش Q شرکت استون مارتین نسخههای دیگری را نیز با رنگ و طراحی داخلی سفارشی به صورت تولید محدود به تولید رساند که بارزترین مثال آنها مدل اسپیتفایر۸۰ است؛ این مدل به مناسبت هشتادمین سالگرد پرواز اسپیتفایر، هواپیمای جنگنده مشهور بریتانیایی، ساخته شده است.
به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای فنی مهندسی انگلستان، جنگنده اسپیتفایر نقش بسیار مهمی را در دفاع از پادشاهی انگلستان طی جنگ جهانی دوم ایفا کرد. این جنگنده برای اولین بار در سال ۱۹۳۸ معرفی شد و تنها دو سال بعد به خدمت نیروی هوایی سلطنتی انگلستان (RAF) درآمد؛ نیروی هوایی سلطنتی انگلستان نخستین استفاده کننده از این جنگنده بود اما بعدتر نیروهای هوایی کانادا و ایالات متحده نیز آن را به خدمت گرفتند. این هواپیمای جنگنده تا سال ۱۹۶۱ در خدمت قرار داشت.
این هواپیما در طی خدمت خود در کشورهای مختلف عملکرد حیرتانگیز و شگرفی را از خود بر جای گذاشت که مهمترین آنها نقش این هواپیما در شکست دادن آلمان نازی بود. به همین دلیل ارزش این هواپیما بسیار بیشتر از آن است که برای آن تنها یک مدل خاص استونمارتین ساخته شود. هرچند که این خودرو قطعا طرفداران و علاقهمندان جنگندهی اسپیتفایر را به سمت خود جلب خواهد کرد.
چه چیزی استون مارتین V12 ونتیج اسپیتفایر ۸۰ را تا این حد خاص کرده است؟
نسخه اسپیتفایر چیزی جز یک استون مارتین V12 ونتیج اس عادی نیست و تنها تفاوت آن با این مدل در رنگ آمیزی آن است. اما این خودرو نکات زیادی دارد که آن را تبدیل به خودرویی بسیار خاص میکند.
بخش Q شرکت استون مارتین این خودروی کوپه را به رنگ سبز تیره متالیک رنگ آمیزی کرده است، این رنگ به عنوان مشخصه ای برای خودروهای مسابقه ای ساخت انگلستان شناخته میشود و با نام Duxford Green شناخته میشود. این نام، نام پایگاه نیروی هوایی سلطنتی است که نخستین اسکادران جنگندههای اسپیتفایر در آن مستقر شدند.
این رنگ سبز خیره کننده با نوارهای زرد رنگ تکمیل شده است که روی درها و کاپوت جلو نقش بستهاند، این نوارها دقیقا مشابه خطوطی هستند که روی وردیهای هوا و بالهای جنگنده اسپیتفایر وجود داشت. این خودرو همچنین با مجموعهای از قطعات عرضه خواهد شد که توسط شرکت ترمیم و بازسازی هواپیماهای فردگاه داکسفورد (Duxford) تولید شدهاند. بر اساس اعلام استون مارتین، یکی از این قطعات خروجیهای اگزوز این خودرو هستند که دارای اثرات و نقوش رنگین کمانی هستند. این نوع رنگ، خروجیهای اگزوز را هرچه بیشتر به اگزوزهای اسپیتفایر شبیهتر میکنند. این رنگ در تصاویر قابل مشاهده نیست اما ما وجود آنها را به استناد به استون مارتین در اینجا قید کردهایم.
در داخل کابین، مشخصهها و امکانات، همانهایی هستند که از یک ساخته بخش Q استون مارتین انتظار میرود. بارزترین مشخصهها شامل دوخته شدن نام خودرو روی پشت سریها و همچنین وجود نشان نیروی هوایی سلطنتی در کنسول مرکزی هستند. صندلیهای این مدل با چرم قهوهای رنگ همراه با دوخت مشکی روکش شدهاند؛ درحالی که کنسول و تونل مرکزی دارای روکش چرم مشکی همراه با دوخ قهوه ای هستند. چرم استفاده شده بر روی داشبورد نیز از نوع آلکانترا و به رنگ مشکی است. برای ایجاد تضاد در داخل کابین، در بخش تودریها از فیبر کربن و چرم قهوهای رنگ استفاده شده است. بر روی ستونها و سقف نیز از رنگ خاکستری تیره استفاده شده است که نمایی کاملا مشابه با رنگهای اصیل انگلستانی را به کابین بخشیده است.
در زیر کاپوت اسپیتفایر ۸۰ همان پیشرانه استاندارد V12 با حجم ۵.۹ لیتر قرار دارد که با مدل V12 ونتیج اس مشابه است. این پیشرانه تنفس طبیعی توانایی تولید قدرت و گشتاور ۵۶۵ اسب بخار و ۶۱۹ نیوتنمتر را دارد. این نیرو از طریق یک جعبهدنده هفت سرعته دستی یا هفت سرعته خودکار با نام تجاری Speedshift III به چرخهای عقب انتقال می یابد. چنین مجموعهای، این کوپه را قادر میسازد تا در عرض ۳.۹ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و تا سرعت ۳۲۹ کیلومتر بر ساعت نیز سرعت بگیرد.
تولید استون مارتین اسپیتفایر ۸۰ تنها به ۸۰ دستگاه محدود خواهد شد و قیمت آن نیز بنا بر گزارش تاپگیر معادل ۱۸۰ هزار پوند تعیین شده است که این رقم بیش از ۴۰ هزار پوند گرانتر از مدل ونتیج اس است. درصدی از این مبلغ به بنیاد خیریه متعلق به نیروی هوایی سلطنتی انگلستان اهدا خواهد شد.
نکات خاص دیگری نیز در خصوص این خودرو وجود دارند که شامل تحویل آن در موزهی جنگ امپراطوری در داکسفورد و همچنین تدارک برنامه ای ویژه برای خریداران است که شامل صحبت با خلبانان کهنه کار اسپیتفایر، تجربه رانندگی با خودروی زرهی و نمایش اختصاصی جنگنده MK I Spitfire میشود. مالکان این خودرو این امکان را خواهند داشت که لوازم جانبی مانند کاپشن خلبانی، عینک خلبانی و کلاه خلبانی را هم خریداری کنند.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *