مزدا ۳ جدید با فناوری G-Vectoring معرفی شد + تصاویر
نسل جدید مزدا ۳ به تازگی در ژاپن رونمایی شده است؛ این خودرو شباهت زیادی با نسل قبلی خود دارد. اما فرای این ویژگیهای ظاهری، فناوریهای جدیدی نیز در آن به کار گرفته شده که یکی از این آنها، سامانه G-Vectoring است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از زومیت، تاکنون فیسلیفت مزدا ۳، فقط برای کشور ژاپن (که با نام اکسلا شناخته میشود)، معرفی شده است. تشخیص تغییرات این خودرو نسبت به نسل قبلی آن، دشوار است؛ اما به طور کلی، تغییراتی در جلو پنجره و چراغهای جلوی آن مشاهده میشود. این تغییرات در بخش انتهایی خودرو بسیار نامحسوستر هستند و تنها فرم سپر آن تغییر کرده است. در مورد فضای داخلی خودرو، طراحان سعی کردند که خودرو را اندکی با کیفیتتر طراحی کنند که در نتیجه، شکل فرمان و طراحی داشبورد آن جدید شده است.
اما خبر مهم، بهکارگیری فناوری جدیدی به نام G-Vectoring در این مدل است. این فناوری، اولین مجموعه از سری تکنولوژیهای جدید فناوریهای دینامیک خودرویی Skyactive است که هدف آن بهبود کیفیت رانندگی ناوگان تولیدی مزدا به کمک تنظیم پیاپی اجزایی مانند پیشرانه، سامانه انتقال قدرت، شاسی و بدنه است.
ایده نهفته پشت فناوری G-Vectoring، استفاده از کنترل پیشرانه برای بهبود عملکرد شاسی است. به این ترتیب، سطح گشتاور پیشرانه، بر پایه ورودی دریافتی از سوی فرمان، کنترل میشود، تا بار عمودی وارده بر هر محور، کنترل شود و سامانه کنترل کشش خودرو بهبود پیدا کند.
مزدا عنوان میکند که فناوری G-Vectoring، موجب هماهنگی بیشتر حرکت خودرو نسبت به عکسالعمل راننده میشود و همچنین نیاز به تصحیح و اصلاح در چرخش فرمان را کاهش میدهد و به بهبود کنترل و پایداری خودرو نیز کمک میکند. علاوه بر این تغییرات شتابگیری خودرو نرمتر خواهد شد که به تبع آن نوسانات انتقالی به کابین و سرنشینان کاهش مییابد.
مزدا ۳ جدید در پاییز سال جاری عرضه میشود. انتظار تغییری در خط پیشرانه و انتقال قدرت این خودرو نداریم که به این معناست که مزدا ۳ مدل ۲۰۱۷ از پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۱۵۵ اسببخاری در نسخه پایه و پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سلیندر ۱۸۴ اسب بخاری در نمونه قدرتمندتر، بهره میبرد.
/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
اما خبر مهم، بهکارگیری فناوری جدیدی به نام G-Vectoring در این مدل است. این فناوری، اولین مجموعه از سری تکنولوژیهای جدید فناوریهای دینامیک خودرویی Skyactive است که هدف آن بهبود کیفیت رانندگی ناوگان تولیدی مزدا به کمک تنظیم پیاپی اجزایی مانند پیشرانه، سامانه انتقال قدرت، شاسی و بدنه است.
ایده نهفته پشت فناوری G-Vectoring، استفاده از کنترل پیشرانه برای بهبود عملکرد شاسی است. به این ترتیب، سطح گشتاور پیشرانه، بر پایه ورودی دریافتی از سوی فرمان، کنترل میشود، تا بار عمودی وارده بر هر محور، کنترل شود و سامانه کنترل کشش خودرو بهبود پیدا کند.
مزدا عنوان میکند که فناوری G-Vectoring، موجب هماهنگی بیشتر حرکت خودرو نسبت به عکسالعمل راننده میشود و همچنین نیاز به تصحیح و اصلاح در چرخش فرمان را کاهش میدهد و به بهبود کنترل و پایداری خودرو نیز کمک میکند. علاوه بر این تغییرات شتابگیری خودرو نرمتر خواهد شد که به تبع آن نوسانات انتقالی به کابین و سرنشینان کاهش مییابد.
مزدا ۳ جدید در پاییز سال جاری عرضه میشود. انتظار تغییری در خط پیشرانه و انتقال قدرت این خودرو نداریم که به این معناست که مزدا ۳ مدل ۲۰۱۷ از پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۱۵۵ اسببخاری در نسخه پایه و پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سلیندر ۱۸۴ اسب بخاری در نمونه قدرتمندتر، بهره میبرد.
/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *