كندی نوسازی بافت فرسوده به دلیل وجود راه آهن
شهردار منطقه ١٧ وجود راه آهن تهران تبریز را یكی ازعوامل كندی نو سازی بافت فرسوده اعلام كرد و گفت زیر زمینی شدن تونل راه آهن تهران - تبریز علاوه بر آسیب های اجتماعی منطقه بر ارزش ریالی املاك نیز تاثیر گذاشته است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه جامعه ، مهدی عباسی با اشاره به ظرفیتهای نوسازی بافت فرسوده در منطقه 17 گفت: وجود خط راه آهن تهران- تبریز و مشکلات ناشی از آن،روند نوسازی بافت فرسوده را در این منطقه کند کرده و از ارزش املاک کاسته است.
وی جلسه دویست و هفتاد و پنجم شورای اسلامی شهر تهران با موضوع خط راه آهن تهران تبریز را در تصمیم گیری های بعدی مفید ارزیابی کرد و افزود: در این جلسه به خوبی مشکلات حضور رآه اهن در منطقه مسکونی و بافت شهری منطقه بررسی و بر رفع این مشکلات با همکاری دوجانبه شهرداری و راه آهن تاکید شد.
شهردار منطقه ١٧ گذر راه آهن از درون بافت مسکونی را آسیب زا دانست و تصریح کرد: اکنون و با زیرزمینی شدن تونل ریلی راه آهن تهران- تبریز، فضای مناسبی برای رشد و بروز آسیبهای اجتماعی متعددی نظیر توزیع و مصرف مواد مخدر و تجمع کارتن خوابها و معتادین پدید آمده که متاسفانه علاوه بر آنکه انگیزه های اجتماعی شهروندان از سکونت در جوار حریم راه آهن را کم کرده،در کاهش ارزش ریالی املاک این منطقه هم تاثیرگذار بوده است.
عباسی با اشاره به بافت متراکم و فرسوده منطقه گفت: بخش عمده ای از سطح محلات را بافت فرسوده متراکم و نفوذناپذیری اشغال کرده که تنها با نوسازی املاک قابل تغییر است و طبق تحقیقات انجام شده وجود راه آهن تهران تبریز و مشکلات ایجاد شده توسط این خط ریلی، یکی از دلایل کند شدن روند نوسازی در محلات همجوار حریم است.
شهردار منطقه 17 ابراز امیدواری کرد که جلسه شورای شهر بتواند گره های موجود در مسئله راه آهن تهران تبریز را باز کند و در همین خصوص اظهار داشت: در جلسه مذکور مشکلات زندگی در حریم راه آهن و عواقب ناشی از عدم ساماندهی این حریم به گوش اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مدیرعامل شرکت ملی راه آهن رسید و مقرر شد در جلسات کارشناسی راه های برون رفت از این بن بست و ساماندهی حریم راه آهن احصا شود.
عباسی انجام عملیات عمرانی در معابر مجاور حریم را تایید کرد و افزود: برای تامین رفاه و آسایش شهروندان از سال گذشته عملیات عمرانی در اراضی حریم راه آهن آغاز شده و تاکنون بیش از 10 معبر در این محدوده ایجاد شده و دسترسی شهروندان به شمال و جنوب محلات و همچنین خیابان قزوین را تسهیل کرده است.
وی جزیره ایی بودن محلات و عدم دسترسی آسان به معابر را از پیامدهای وجود راه آهن در منطقه مسکونی دانست و تصریح کرد: متاسفانه این وضعیت محیط مطلوبی را برای رشد انواع آسیبهای اجتماعی پدید آورده که خطرات ناشی از این آسیب ها شهروندان ساکن را آزار می دهد.
انتهای پیام/
وی جلسه دویست و هفتاد و پنجم شورای اسلامی شهر تهران با موضوع خط راه آهن تهران تبریز را در تصمیم گیری های بعدی مفید ارزیابی کرد و افزود: در این جلسه به خوبی مشکلات حضور رآه اهن در منطقه مسکونی و بافت شهری منطقه بررسی و بر رفع این مشکلات با همکاری دوجانبه شهرداری و راه آهن تاکید شد.
شهردار منطقه ١٧ گذر راه آهن از درون بافت مسکونی را آسیب زا دانست و تصریح کرد: اکنون و با زیرزمینی شدن تونل ریلی راه آهن تهران- تبریز، فضای مناسبی برای رشد و بروز آسیبهای اجتماعی متعددی نظیر توزیع و مصرف مواد مخدر و تجمع کارتن خوابها و معتادین پدید آمده که متاسفانه علاوه بر آنکه انگیزه های اجتماعی شهروندان از سکونت در جوار حریم راه آهن را کم کرده،در کاهش ارزش ریالی املاک این منطقه هم تاثیرگذار بوده است.
عباسی با اشاره به بافت متراکم و فرسوده منطقه گفت: بخش عمده ای از سطح محلات را بافت فرسوده متراکم و نفوذناپذیری اشغال کرده که تنها با نوسازی املاک قابل تغییر است و طبق تحقیقات انجام شده وجود راه آهن تهران تبریز و مشکلات ایجاد شده توسط این خط ریلی، یکی از دلایل کند شدن روند نوسازی در محلات همجوار حریم است.
شهردار منطقه 17 ابراز امیدواری کرد که جلسه شورای شهر بتواند گره های موجود در مسئله راه آهن تهران تبریز را باز کند و در همین خصوص اظهار داشت: در جلسه مذکور مشکلات زندگی در حریم راه آهن و عواقب ناشی از عدم ساماندهی این حریم به گوش اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مدیرعامل شرکت ملی راه آهن رسید و مقرر شد در جلسات کارشناسی راه های برون رفت از این بن بست و ساماندهی حریم راه آهن احصا شود.
عباسی انجام عملیات عمرانی در معابر مجاور حریم را تایید کرد و افزود: برای تامین رفاه و آسایش شهروندان از سال گذشته عملیات عمرانی در اراضی حریم راه آهن آغاز شده و تاکنون بیش از 10 معبر در این محدوده ایجاد شده و دسترسی شهروندان به شمال و جنوب محلات و همچنین خیابان قزوین را تسهیل کرده است.
وی جزیره ایی بودن محلات و عدم دسترسی آسان به معابر را از پیامدهای وجود راه آهن در منطقه مسکونی دانست و تصریح کرد: متاسفانه این وضعیت محیط مطلوبی را برای رشد انواع آسیبهای اجتماعی پدید آورده که خطرات ناشی از این آسیب ها شهروندان ساکن را آزار می دهد.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *