صرفهجویی ۱۳۰۷ میلیاردی در سوخت با ساخت آزادراه مراغه- هشترود
معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان آذربایجان شرقی از آزادراه مراغه- هشترود، کمربندی عجبشیر، تقاطع غیر همسطح ملکان و پل میدان معلم شهر بناب بازدید کرد و گفت: ۳۸۵ میلیارد ریال صرفه جویی ریالی مصرف بنزین و ۹۲۲ میلیارد ریال در مصرف گازوییل از جمله مزایای احداث آزادراه مراغه-هشترود است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، علی نورزاد در خصوص جزئیات آزاد راه مراغه-هشترود گفت: جاده دو بانده مراغه- هشترود یکی از جادههای مواصلاتی پرخطر کشور محسوب میشود و احداث آزادراه مراغه- هشترود به طول ۹۲ کیلومتر با توجه به پتانسیلهای منطقه و داشتن توجیه فنی و اقتصادی در توسعه این منطقه و ایمنسازی مسیر تأثیر بسزایی دارد.
وی افزود: آزادراه مراغه- هشترود از شهرستان هشترود آغاز و از طریق کمربندی جنوبی مراغه به بزرگراه تبریز- میاندوآب و استان کردستان متصل میشود.
نورزاد این آزادراه را از پروژههای اولویتدار دولت دانست و عنوان کرد: اولویت ما نیز تسریع در اجرای عملیات قطعه ۲ آزادراه مراغه- هشترود است و به منظور احترام حقوق شهروندان نسبت به پرداخت هزینههای تملک اراضی این محدوده دستور تسریع داده شده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۱۸ درصدی این آزادراه افزود: به منظور اجرای این پروژه تا کنون ۴۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است و پیشبینی میشود که برای تکمیل آن به ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی کاهش ۸ کیلومتری مسیر، کاهش ۲۴ دقیقهای زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک و ۴۳ دقیقهای برای وسایل نقلیه سنگین، ۳۵۳ میلیارد ریال ناشی از صرفه جویی در زمان سفر، ۳۸۵ میلیارد ریال صرفه جویی ریالی مصرف بنزین و ۹۲۲ میلیارد ریال در مصرف گازوییل را از جمله مزایای احداث آزادراه مراغه-هشترود عنوان کرد.
نورزاد در ادامه از روند احداث پل میدان معلم شهر بناب بازدید کرد و گفت: شهر بناب در ۱۶ کیلومتری جنوب غربی مراغه، ۸ کیلومتری شرق دریاچه ارومیه و در مسیر عبور محور چهار خطه ترانزیتی تبریز- آذرشهر- میاندوآب قرار دارد و با توجه به اینکه این شهر استان آذربایجان شرقی را به استان آذربایجان غربی و استانهای مجاور متصل میکند، ترافیک محور ترانزیتی با عبور از بناب با ترافیک شهری تداخل پیدا میکند.
وی افزود: در محل میدان معلم بناب با توجه به ترافیک سنگین به دلیل تداخل ترافیک شهری و ترافیک ترانزیتی، تقاطع غیر همسطح و پل مربوطه به منظور جداسازی ترافیک عبوری ترانزیت و ترافیک شهری در حال احداث است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار هزینه شده برای این طرح را ۷۵ میلیارد ریال دانست و گفت: به منظور اتمام عملیات احداث این پل ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است و در صورت تأمین این اعتبار در پایان فصل کاری سال جاری تکمیل و به بهره برداری میرسد.
وی افزود: آزادراه مراغه- هشترود از شهرستان هشترود آغاز و از طریق کمربندی جنوبی مراغه به بزرگراه تبریز- میاندوآب و استان کردستان متصل میشود.
نورزاد این آزادراه را از پروژههای اولویتدار دولت دانست و عنوان کرد: اولویت ما نیز تسریع در اجرای عملیات قطعه ۲ آزادراه مراغه- هشترود است و به منظور احترام حقوق شهروندان نسبت به پرداخت هزینههای تملک اراضی این محدوده دستور تسریع داده شده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۱۸ درصدی این آزادراه افزود: به منظور اجرای این پروژه تا کنون ۴۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است و پیشبینی میشود که برای تکمیل آن به ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی کاهش ۸ کیلومتری مسیر، کاهش ۲۴ دقیقهای زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک و ۴۳ دقیقهای برای وسایل نقلیه سنگین، ۳۵۳ میلیارد ریال ناشی از صرفه جویی در زمان سفر، ۳۸۵ میلیارد ریال صرفه جویی ریالی مصرف بنزین و ۹۲۲ میلیارد ریال در مصرف گازوییل را از جمله مزایای احداث آزادراه مراغه-هشترود عنوان کرد.
نورزاد در ادامه از روند احداث پل میدان معلم شهر بناب بازدید کرد و گفت: شهر بناب در ۱۶ کیلومتری جنوب غربی مراغه، ۸ کیلومتری شرق دریاچه ارومیه و در مسیر عبور محور چهار خطه ترانزیتی تبریز- آذرشهر- میاندوآب قرار دارد و با توجه به اینکه این شهر استان آذربایجان شرقی را به استان آذربایجان غربی و استانهای مجاور متصل میکند، ترافیک محور ترانزیتی با عبور از بناب با ترافیک شهری تداخل پیدا میکند.
وی افزود: در محل میدان معلم بناب با توجه به ترافیک سنگین به دلیل تداخل ترافیک شهری و ترافیک ترانزیتی، تقاطع غیر همسطح و پل مربوطه به منظور جداسازی ترافیک عبوری ترانزیت و ترافیک شهری در حال احداث است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار هزینه شده برای این طرح را ۷۵ میلیارد ریال دانست و گفت: به منظور اتمام عملیات احداث این پل ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است و در صورت تأمین این اعتبار در پایان فصل کاری سال جاری تکمیل و به بهره برداری میرسد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *