افزایش پذیرش دانشجوی پژوهش محور در مراکز تحقیقاتی بررسی شد
راهکار های افزایش جذب دانشجوی پژو هش محور در مراکز تحقیقاتی بررسی شد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه جامعه ،طی نشست مشترکی میان سازمان پژوهش های علمی و صنعتی کشور و معاونت آموزشی وزارت علوم موضوع افزایش جذب و پذیرش دانشجوی پژوهش محور در مراکز تحقیقاتی بررسی شد.
در این نشست مشترک درخصوص چگونگی افزایش جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی پژوهش محور در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی از جمله سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران، بحث و تبادلنظر صورت گرفت.
مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم در نشست افزایش جذب دانشجویان پژوهش محور در مراکز تحقیقاتی گفت: سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران یک سرمایه گرانبها برای نظام و انقلاب اسلامی است و از کانونهای مورد توجه در مجامع بینالمللی به شمار میرود.
وی افزود: با توجه به نگاه ویژهای که وزارت علوم به این سازمان دارد، انتظار میرود در تمام حوزههای علمی و فناوری کشور نیز درصدر قرار گیرد.
معاون آموزشی وزیر علوم اظهار داشت: در سطح کشور رشد قابل توجهی در حوزه پژوهش و تحقیقات ایجاد شده اما همواره یکی از دغدغهها و چالشهای مهم این وزارتخانه، ارتباط اندک فارغالتحصیلان تحصیلات تکمیلی و ظرفیت اشتغال و ضرورت توجه به ماموریتگرایی مراکز آموزشی است.
شریعتی نیاسر با اشاره به تصویب طرح آمایش آموزش عالی در سال گذشته گفت: حدود ۱۱ ماه به طول انجامید تا این طرح با چندین ویرایش مورد تصویب قرار گیرد که یکی از بندهای این طرح ثبت ماموریتگرایی است.
وی عنوان کرد: دستگاه آموزش عالی کشور به هیچ وجه مخالفتی ندارد که امر تحقیق با نیروی جوان و دانشجو انجام شود اما واقعیت این است که این نیروهای جذب شده چطور مورد استفاده قرار گیرند.
معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: توجه به آمارهای ثبت اختراع، اشتغال دانشجویان پس از فارغالتحصیلی، نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی به اعضای هیات علمی و توجه به ماموریتهای و سیاستهای سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران از جمله شاخصهای جدید جذب دانشجویان پژوهش محور است.
شریعتی با اشاره به اینکه سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران باید الگوی شاخص نظام در عرصه پژوهش و تحقیقات باشد، گفت: این مرکز یکی از افتخارات کشور و آموزش عالی است و کمک می کنیم تا در مسیر گامهای تحقیقاتی این سازمان قدم برداریم.
وی با اشاره به موضوعاتی چون ایجاد ساختارهای جدید برای ورود به حوزههای بینرشتهای و تقویت این زمینه بیان داشت: در همین خصوص همیاری و کمک هرچه بیشتر سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران به سایر مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی باید به صورت جدیتر و معنادارتری شکل گیرد.
معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به ایجاد و بکارگیری دوره پست دکتری در سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران بر تولید دانش فنی به معنای واقعی و وسیعتر در این سازمان تاکید کرد.
در این نشست مشترک درخصوص چگونگی افزایش جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی پژوهش محور در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی از جمله سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران، بحث و تبادلنظر صورت گرفت.
مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم در نشست افزایش جذب دانشجویان پژوهش محور در مراکز تحقیقاتی گفت: سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران یک سرمایه گرانبها برای نظام و انقلاب اسلامی است و از کانونهای مورد توجه در مجامع بینالمللی به شمار میرود.
وی افزود: با توجه به نگاه ویژهای که وزارت علوم به این سازمان دارد، انتظار میرود در تمام حوزههای علمی و فناوری کشور نیز درصدر قرار گیرد.
معاون آموزشی وزیر علوم اظهار داشت: در سطح کشور رشد قابل توجهی در حوزه پژوهش و تحقیقات ایجاد شده اما همواره یکی از دغدغهها و چالشهای مهم این وزارتخانه، ارتباط اندک فارغالتحصیلان تحصیلات تکمیلی و ظرفیت اشتغال و ضرورت توجه به ماموریتگرایی مراکز آموزشی است.
شریعتی نیاسر با اشاره به تصویب طرح آمایش آموزش عالی در سال گذشته گفت: حدود ۱۱ ماه به طول انجامید تا این طرح با چندین ویرایش مورد تصویب قرار گیرد که یکی از بندهای این طرح ثبت ماموریتگرایی است.
وی عنوان کرد: دستگاه آموزش عالی کشور به هیچ وجه مخالفتی ندارد که امر تحقیق با نیروی جوان و دانشجو انجام شود اما واقعیت این است که این نیروهای جذب شده چطور مورد استفاده قرار گیرند.
معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: توجه به آمارهای ثبت اختراع، اشتغال دانشجویان پس از فارغالتحصیلی، نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی به اعضای هیات علمی و توجه به ماموریتهای و سیاستهای سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران از جمله شاخصهای جدید جذب دانشجویان پژوهش محور است.
شریعتی با اشاره به اینکه سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران باید الگوی شاخص نظام در عرصه پژوهش و تحقیقات باشد، گفت: این مرکز یکی از افتخارات کشور و آموزش عالی است و کمک می کنیم تا در مسیر گامهای تحقیقاتی این سازمان قدم برداریم.
وی با اشاره به موضوعاتی چون ایجاد ساختارهای جدید برای ورود به حوزههای بینرشتهای و تقویت این زمینه بیان داشت: در همین خصوص همیاری و کمک هرچه بیشتر سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران به سایر مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی باید به صورت جدیتر و معنادارتری شکل گیرد.
معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به ایجاد و بکارگیری دوره پست دکتری در سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران بر تولید دانش فنی به معنای واقعی و وسیعتر در این سازمان تاکید کرد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *