کادر درمانی بیمارستان ها نباید با هم درگیر شوند/ ایجاد دلسردی و توهین ممنوع
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت:کادر درمانی بیمارستان و کارکنان نباید با یکدیگر درگیر شوند و این موضوع به هیچ وجه پذیرفته نیست.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه جامعه ،سید سجاد رضوی با اشاره به درگیری بین پزشک و پرستار در یکی از مراکز درمانی، گفت: این افراد به واحد تخلفات و کمیته انضباطی دانشگاه علوم پزشکی مربوطه معرفی شدهاند و علاوه بر پیگیری شاکیان این پروندهها، دانشگاههای علوم پزشکی مربوطه هم پیگیر این پرونده هستند.
رضوی با تاکید بر این که نباید در مورد این مسائل دیدگاهی صنفی داشته باشیم، گفت: انتظار می رود کارکنان بهداشت و درمان که همیشه به صورت تیم واحد عمل میکردند در سلامت بیماران کوشا باشند و چنین اتفاقاتی را به صنف خاصی ارتباط ندهیم و نباید نظام پزشکی و نظام پرستاری وارد این مباحث شوند.
وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم که فشار کاری، بدحالی بیماران، مشکلات خانوادگی و تحصیلی در نوع برخورد پزشک و پرستار و رسیدگی به بیمار تاثیر داشته باشد. تیم درمانی باید به هنگام مراجعه بیمار و خدمت به او تمام مشکلات خود را فراموش کند.
وی افزود: اگر پزشک و پرستاری به موردی برخورد کنند که خلاف مقررات باشد و اجحاف در حق دیگری باشد، باید به مسئولان بیمارستان اطلاع دهند و نباید فحاشی و یا برخورد فیزیکی کنند.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت با بیان این که برخورد قانونی با این قبیل مسائل براساس آیین نامهها از تذکر تا اخراج میباشد، افزود: قانون براساس سوابق افراد، نظرات همکاران، اظهارات و نیت افراد تصمیم گیری می کند.
وی یادآور شد: کمیته اخلاق براساس شغل و برتری افراد تصمیمگیری نمیکند؛ چرا که همه همکاران جز اصلی مراکز درمانی هستند و زحمت میکشند و هیچ گونه ایجاد دلسردی و توهین از سوی کسی پذیرفته نیست.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت افزود: فحاشی و یا برخورد فیزیکی به پزشک و پرستار صنفی نیست و ممکن است همان پزشک یا پرستار متخلف با اطرافیان خود نیز رفتاری نامناسب و خشونت آمیز داشته باشند.
انتهای پیام/
رضوی با تاکید بر این که نباید در مورد این مسائل دیدگاهی صنفی داشته باشیم، گفت: انتظار می رود کارکنان بهداشت و درمان که همیشه به صورت تیم واحد عمل میکردند در سلامت بیماران کوشا باشند و چنین اتفاقاتی را به صنف خاصی ارتباط ندهیم و نباید نظام پزشکی و نظام پرستاری وارد این مباحث شوند.
وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم که فشار کاری، بدحالی بیماران، مشکلات خانوادگی و تحصیلی در نوع برخورد پزشک و پرستار و رسیدگی به بیمار تاثیر داشته باشد. تیم درمانی باید به هنگام مراجعه بیمار و خدمت به او تمام مشکلات خود را فراموش کند.
وی افزود: اگر پزشک و پرستاری به موردی برخورد کنند که خلاف مقررات باشد و اجحاف در حق دیگری باشد، باید به مسئولان بیمارستان اطلاع دهند و نباید فحاشی و یا برخورد فیزیکی کنند.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت با بیان این که برخورد قانونی با این قبیل مسائل براساس آیین نامهها از تذکر تا اخراج میباشد، افزود: قانون براساس سوابق افراد، نظرات همکاران، اظهارات و نیت افراد تصمیم گیری می کند.
وی یادآور شد: کمیته اخلاق براساس شغل و برتری افراد تصمیمگیری نمیکند؛ چرا که همه همکاران جز اصلی مراکز درمانی هستند و زحمت میکشند و هیچ گونه ایجاد دلسردی و توهین از سوی کسی پذیرفته نیست.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت افزود: فحاشی و یا برخورد فیزیکی به پزشک و پرستار صنفی نیست و ممکن است همان پزشک یا پرستار متخلف با اطرافیان خود نیز رفتاری نامناسب و خشونت آمیز داشته باشند.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *