بازگشت رونق به فرودگاهها با نوسازی صنعت هوانوردی
رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: که نوسازی و تجهیز ناوگان هوایی زمینه توسعه و بازگشت رونق به حمل و نقل هوایی را ایجاد خواهد شد و نحوه خرید هواپیماهای جدید در بهترین مدل و نوع خود طراحی شده است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، محمد رضا رضایی کوچی به تشریح اهمیت نوسازی ناوگان هوایی کشور پرداخت و گفت: با نوسازی ناوگان هوایی سرمایههای زیادی فعال میشود که به نفع وضعیت اقتصادی کشور است.
نماینده مردم جهرم در مجلس با اشاره به نیمه تعطیل شدن برخی فرودگاهها و غیرفعال بودن آنها، تصریح کرد: نوسازی و تجهیز ناوگان هوایی به کمک این وضعیت خواهد آمد و زمینه توسعه و بازگشت رونق به حمل و نقل هوایی را ایجاد خواهد کرد.
وی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر جایگاه صنعت هوانوردی ما در ردههای آخر است و از سوی دیگر تجهیزات فرودگاهی ما نیز نقصهای جدی دارد. بعضی از هواپیماها حتماً باید از رده خارج و یا به ناوگان باری اضافه شوند. بنابراین سرمایه گذاری در این بخش از اوجب واجبات است و هرچه سریعتر باید انجام بگیرد.
رضایی کوچی با اعلام اینکه نباید مردم را به استفاده از هواپیماهای کهنه عادت داد، گفت: با عقد قرارداد با شرکتهای خارجی برای خرید ۱۳۸ فروند هواپیما شاهد تحول بزرگی در ناوگان هوایی خواهیم بود. این در حالی است که نحوه خرید این هواپیماها نیز در بهترین مدل و نوع خود تنظیم شده است. البته وقتی موضوع خرید ۱۰۰ یا ۲۰۰ فروند هواپیما مطرح میشود، به این معنا نیست که چندین میلیارد دلار باید به صورت نقد پرداخت شود. قرارداد خرید هواپیما به صورت اجاره به شرط تملیک است و قرض خاصی را متوجه دولت و بانک مرکزی نخواهد کرد و بر همین اساس برای تأمین منابع مالی آن خیلی به زحمت نخواهیم افتاد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس دهم با بیان اینکه ورود هواپیماهای نو به کشور آن هم در سال جاری میتواند خبر خوشی برای مردم و صنعت هوایی کشور باشد، تصریح کرد: همزمان با ورود هواپیماهای نو و تازه نفس، توسعه فرودگاههای کشور هم باید در دستور کار قرار گیرد و بحث تأمین منابع مالی و داشتن اعتبار برای انجام این امور متأسفانه یکی از دلایل اصلی روی زمین ماندن برخی طرحهای توسعهای و ساخت ترمینالها در فرودگاهها است.
بر اساس اسین گزارش در حال حاضر ۲۶۶ هواپیما در کل ناوگان هوایی داریم که از این تعداد ۱۱۰ فروند آن غیرفعال است، بنابراین تنها ۱۵۶ فروند هواپیمای فعال با میانگین عمر ۲۳ سال در ناوگان هوایی مسافری موجود است.
نماینده مردم جهرم در مجلس با اشاره به نیمه تعطیل شدن برخی فرودگاهها و غیرفعال بودن آنها، تصریح کرد: نوسازی و تجهیز ناوگان هوایی به کمک این وضعیت خواهد آمد و زمینه توسعه و بازگشت رونق به حمل و نقل هوایی را ایجاد خواهد کرد.
وی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر جایگاه صنعت هوانوردی ما در ردههای آخر است و از سوی دیگر تجهیزات فرودگاهی ما نیز نقصهای جدی دارد. بعضی از هواپیماها حتماً باید از رده خارج و یا به ناوگان باری اضافه شوند. بنابراین سرمایه گذاری در این بخش از اوجب واجبات است و هرچه سریعتر باید انجام بگیرد.
رضایی کوچی با اعلام اینکه نباید مردم را به استفاده از هواپیماهای کهنه عادت داد، گفت: با عقد قرارداد با شرکتهای خارجی برای خرید ۱۳۸ فروند هواپیما شاهد تحول بزرگی در ناوگان هوایی خواهیم بود. این در حالی است که نحوه خرید این هواپیماها نیز در بهترین مدل و نوع خود تنظیم شده است. البته وقتی موضوع خرید ۱۰۰ یا ۲۰۰ فروند هواپیما مطرح میشود، به این معنا نیست که چندین میلیارد دلار باید به صورت نقد پرداخت شود. قرارداد خرید هواپیما به صورت اجاره به شرط تملیک است و قرض خاصی را متوجه دولت و بانک مرکزی نخواهد کرد و بر همین اساس برای تأمین منابع مالی آن خیلی به زحمت نخواهیم افتاد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس دهم با بیان اینکه ورود هواپیماهای نو به کشور آن هم در سال جاری میتواند خبر خوشی برای مردم و صنعت هوایی کشور باشد، تصریح کرد: همزمان با ورود هواپیماهای نو و تازه نفس، توسعه فرودگاههای کشور هم باید در دستور کار قرار گیرد و بحث تأمین منابع مالی و داشتن اعتبار برای انجام این امور متأسفانه یکی از دلایل اصلی روی زمین ماندن برخی طرحهای توسعهای و ساخت ترمینالها در فرودگاهها است.
بر اساس اسین گزارش در حال حاضر ۲۶۶ هواپیما در کل ناوگان هوایی داریم که از این تعداد ۱۱۰ فروند آن غیرفعال است، بنابراین تنها ۱۵۶ فروند هواپیمای فعال با میانگین عمر ۲۳ سال در ناوگان هوایی مسافری موجود است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *