آمادگی مازندران برای ورود به بازار روسیه

19:20 - 17 تير 1395
کد خبر: ۱۹۴۵۷۴
دسته بندی: سیاست ، عمومی
اسحاق جهانگیری با بیان اینکه بندر امیرآباد کانون اصلی توسعه در شمال کشور است، گفت: مازندران دارای همه ویژگی‌ها برای ورود به بازار روسیه از طریق بندر امیرآباد است.
آمادگی مازندران برای ورود به بازار روسیهبه گزارش گروه سیاسی ، اسحاق جهانگیری شب گذشته (شانزدهم تیر) در بازدید از حوضچه‌های شماره یک و 2  بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر، اظهار کرد: بندر امیرآباد در یک‎ سال گذشته با حجم کار و تعداد اسکله‌های زیادی که ساخته، رشد زیادی داشته است.

وی با بیان اینکه بندر امیرآباد در آینده کانون اصلی زیرساخت و توسعه شمال کشور است، افزود: کشورهای اطراف دریای خزر برای ترانزیت کالاهای خود نیاز دارند که از بندری مانند امیرآباد استفاده کنند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به نیاز جدی روسیه به ایران، گفت: مازندران همه ویژگی‌ها را برای این موضوع در بخش کشاورزی به‌ویژه محصولات باغی و مرکبات دارد و بخش لبنی دارد.

جهانگیری بیان کرد: ظرفیت خوبی برای تجار و بازرگانان در ایران و روسیه وجود دارد و باید به لحاظ راهبردی در این زمینه کار بیشتری صورت بگیرد.

وی ادامه داد: بندر امیرآباد تنها بندر متصل به راه‌آهن سراسری است و اسکله جدید که از کشتی به ریل متصل و بارگیری می‌شود نیز در جای خود مهم است.

معاون اول رئیس جمهور درباره بازدید از سد گلورد در سال گذشته، گفت: البته هوا مساعد نبود و نتوانستیم بازدید داشته باشیم، فکر می‌کنم که راه را گم کردیم، رفتیم و هر چی گشتیم آن را پیدا نکردیم.

این مسؤول با بیان اینکه بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد باید با اشتیاق زیادی سرمایه‌گذاری کند، افزود: در مازندران از قدیم محدودیت صنعت و کشاورزی وجود داشت، اما در استان‌های شمالی بحث محیط‌زیست برای ما مهم است و در عین حال نیز جوانان نیاز به اشتغال دارند و فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به افزایش مساحت منطقه ویژه اقتصادی به 2 هزار و 60 هکتار، اظهار کرد: منابع خصوصی باید وارد عرصه تولید شود، نظام بانکی نیز باید کمک کرده و منابع مورد نیاز را تأمین کند.

جهانگیری ادامه داد: یکی از سیاست‎های در سال گذشته و سال‌جاری، تأمین سرمایه در گردش است که حتماً نظام بانکی کمک می‌کند.

معاون اول رئیس جمهور درباره تالاب بین‎المللی میانکاله، اظهار کرد: جلساتی در این زمینه انجام شده است و به هر حال احیای این مجموعه و حفاظت از آن جزو کارهایی است که باید انجام شود، جلسه‎ای نیز به‎زودی انجام و در آن، حتماً تصمیم گرفته می‎شود تا مشکلات آن حل شود.

وی در پایان با عذرخواهی از امام جمعه و فرماندار بهشهر برای اینکه نتوانست دیداری با مردم این شهرستان داشته باشد، گفت: در فرصت دیگری این مهم انجام می‌شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *