روایت یک دوستار محیط زیست، یک شکارچی و نماینده اولیای دم یک محیط بان در «ماه عسل»+ فیلم

22:31 - 15 تير 1395
کد خبر: ۱۹۴۳۴۵
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
در آخرین قسمت از برنامه تلویزیونی «ماه عسل» روایت های متفاوتی از داستان زندگی یک فرد علاقه مند به محیط زیست، یک شکارچی و نماینده اولیای یک محیط بان روایت شد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، آخرین قسمت از برنامه تلویزیونی «ماه عسل» با حضور 4 میهمان و با اجرای احسان علیخانی روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

نخستین میهمان این برنامه آقای دکتر خزلی بود که از استان گیلان و از 16 کیلومتری رشت به این برنامه آمده بود.

خزلی در ابتدای این برنامه گفت: 24 سال از اتریش و مشغول درس خواندن بودم و بعد به ایران آمدم و دوست داشتم به حیوانات کمک کند.

وی ادامه داد: از کودکی به طبیعت و محیط زیست علاقه داشتم و پدرم که یک کشاورز بود حیوانات زیادی داشت که من آنها را هم دوست داشتم. به زندگی مدرن اعتقادی ندارم.

دکتر خزلی همچنین افزود: هم اکنون در خانه من بین 70 تا 80 حیوان حضور دارند. اقامت چند ساله من در اروپا در رابطه با محیط زیست روی من تاثیر بسیاری  گذاشت و می دیدم که در آنجا هر فردی خودش یک محیط بان است.

وی همچنین اظهار کرد: همیشه نگران هستم که کسی در فصل بهار حیوانات را شکار نکند. من گوشت حیوانات را نمی خورم بلکه هر جایی که حیوان آسیب دیده ای را ببینم به کمک او می روم و حتی مدتی یک گرگ را پیش خود نگه داشته بودم.
حتی بیاد دارم که یک برادرم قصد شکار کبک را داشت و او را به محیط زیست معرفی کردم و او سه سال با من قهر کرد.

در بخش دیگری از این برنامه میهمانی به نام سعید که در روستایی نزدیک به خراسان جنوبی به دنیا آمده بود و اهل طبیعت بود در برنامه حضور پیدا کرد.

سعید در ابتدای این برنامه گفت: از کودکی به تیراندازی علاقه داشتم و به مرور زمانی که بزرگتر شدم با خرید تفنگ و رفتن به صحرا شکار انجام می دادم و شکار را فقط برای لذت این کار انجام می دادم وگرنه به آن احتیاجی نداشتم.

میهمان دوم ماه عسل در ادامه صحبت های خود گفت: به یاد دارم آخرین باری که شکار کردم، یک قوچ را به شکل بدی زدم و وقتی بالای سر او حاضر شدم او نگاه خاصی به من می کرد و اشک می ریخت و همان جا از خدا خواستم که اتفاق بدی برای خانواده ام نیفتد.

علیخانی در ادامه صحبت های دومین میهمان «ماه عسل» گفت که سعید این روزها محیط بان شده و همراه با همسرش در لباس محیط بانی مشغول فعالیت است.

در بخش دیگری از این برنامه سومین و چهارمین میهمان «ماه عسل» روی صحنه حاضر شدند که میهمان سوم آقای صادقی مدیرکل محیط زیست استان خراسان رضوی بود که فرماندار قوچان نیز محسوب می شد.

صادقی پس از حضور در برنامه گفت: در راه حفاظت از محیط زیست 19 شهید داده ایم چرا که اعتبار و امکانات لازم را نداریم ولی امام رضا (ع) امام مهربانی ها همیشه ضامن ما بوده و به ما کمک کرده است.

در بخش پایانی آخرین قسمت «ماه عسل» آقای فصیحی و نماینده اولیای دم محیط بان روی صحنه حضور پیدا کردند.

محیط بانی که نماینده اولیای دم او در«ماه عسل» امشب حاضر شده بود در حقیقت وظیفه خود را در مقابل محیط زیست انجام داده بود و یک رفتار پهلوانی را به نمایش گذاشته بود.

آقای فصیحی با اعلام اینکه هدفش از حضور در برنامه «ماه عسل» گذشت و بخشش است گفت: بخش در برخی موارد بسیار مشکل است به خصوص در این زمینه دختر و نوه ام را می بینم.

وی تصریح کرد: برای محیط بان جوان که داماد مرا کشته است حکم قصاص صادر شده اما خودم، همسرم و دخترم الهام فصیحی از او گذشت می کنیم تا با این بخشش بتوانیم توشه ای از سفره ماه پربرکت رمضان برداریم.

برای تماشای فیلم مربوط به ماه عسل (اینجا) کلیک کنید.

گزارش از بهاره کنجکاوفرد




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *