تولید 60 هزار خودرو برقی تا سال 2023 در ایران
قرار است شرکت الجی کره محصولات ایرانخودرو را از اوایل پاییز برقی کند تا 7 سال دیگر، 60 هزار وسیله نقلیه برقی میشود.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ،به نقل از بلومبرگ اعلام کرد، شرکت کرهای الجی خودروهای ایران خودرو را برقی میکند.
هاشم یکهزارع مدیرعامل ایران خودرو گفته است مذاکرات در حال انجام است و این شرکت ممکن است انجام این قرارداد را در پاییز آغاز کند.
شرکت بینالمللی الجی قرار است باطری و دیگر قطعات مورد نیاز را برای این شرکت خودروساز تأمین کند و نیز ایستگاههای شارژ برق نصب کند و ایران خودرو، خودروها را میسازد.
قرار است توسط این همکاری تا سال 2023، 60 هزار خودروی برقی تولید شود.
سخنگوی شرکت الجی گفت: در حال حاضر نقشه توسعه وسایل نقلیه برقی و احداث زیربناهای شارژ برقی را در ایران انجام میدهیم. این شرکت جزئیات بیشتری را اشاره نکرد.
علی ایزدی نجفآبادی تحلیلگر در بخش مالی انرژی بلومبرگ گفت: ایران قطعاً از برقیسازی خودرو در بخش حملونقل منتفع خواهد شد چرا که باعث کاهش تقاضا برای بنزین و نیز کاهش آلودگی هوا و انتشار گازهای گلخانهای میشود.
به گفته نجفآبادی، بهرغم منابع طبیعی فراوان این کشور ظرفیت پالایشگاهی داخلی برای پاسخ به تقاضای بنزین در کشور ندارد و اکنون متکی به واردات است.
براساس وب سایت شرکت کنترل هوای تهران در ایران، میزان سطح آلودگی به ویژه در پایتخت بالا است و میزان آلودگی 2.5PM است که بیش از حد استاندار سازمان جهانی است.
انتهای پیام/
هاشم یکهزارع مدیرعامل ایران خودرو گفته است مذاکرات در حال انجام است و این شرکت ممکن است انجام این قرارداد را در پاییز آغاز کند.
شرکت بینالمللی الجی قرار است باطری و دیگر قطعات مورد نیاز را برای این شرکت خودروساز تأمین کند و نیز ایستگاههای شارژ برق نصب کند و ایران خودرو، خودروها را میسازد.
قرار است توسط این همکاری تا سال 2023، 60 هزار خودروی برقی تولید شود.
سخنگوی شرکت الجی گفت: در حال حاضر نقشه توسعه وسایل نقلیه برقی و احداث زیربناهای شارژ برقی را در ایران انجام میدهیم. این شرکت جزئیات بیشتری را اشاره نکرد.
علی ایزدی نجفآبادی تحلیلگر در بخش مالی انرژی بلومبرگ گفت: ایران قطعاً از برقیسازی خودرو در بخش حملونقل منتفع خواهد شد چرا که باعث کاهش تقاضا برای بنزین و نیز کاهش آلودگی هوا و انتشار گازهای گلخانهای میشود.
به گفته نجفآبادی، بهرغم منابع طبیعی فراوان این کشور ظرفیت پالایشگاهی داخلی برای پاسخ به تقاضای بنزین در کشور ندارد و اکنون متکی به واردات است.
براساس وب سایت شرکت کنترل هوای تهران در ایران، میزان سطح آلودگی به ویژه در پایتخت بالا است و میزان آلودگی 2.5PM است که بیش از حد استاندار سازمان جهانی است.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *