«صدا و سیما» رکورد زد
حجم برنامههای تلویزیونی در مورد نمایشگاه قرآن نسبت به سال قبل، رشد 60 درصدی داشته است به طوری که در نمایشگاه قرآن امسال، روزانه 12 الی 22 شبکه حضور داشتند.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه فرهنگی ، 27 شبکه تلویزیونی و هفت کانال رادیویی از شش کشور ایران، عراق، ترکیه، لبنان، افغانستان و کویت، اخبار بیستوچهارمین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم را به شش زبان فارسی، عربی، انگلیسی، ترکی، پشتو و اسپانیایی در سطح جهان مخابره کردند.
بر اساس این گزارش، هفت شبکه خارجی برای پوشش خبری این دوره نمایشگاه قرآن حاضر بودند به طوری که دو شبکه تلویزیونی الغدیر و الفرات از کشور عراق؛ دو شبکه تلویزیونی آناتولی و تیآرتی از کشور ترکیه؛ شبکه تلویزیونی المیادین از کشور لبنان؛ شبکه تلویزیونی تمدن از کشور افغانستان؛ و شبکه تلویزیونی الکوت از کشور کویت، در نمایشگاه قرآن حضور داشتند.
گفتنی است 20 شبکه تلویزیونی داخلی نیز اخبار این دوره نمایشگاه قرآن را در سطح جهانی و به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اسپانیایی پوشش دادند، به طوری که شبکههای تلویزیونی قرآن، الکوثر، العالم، پرس تیوی، هیسپان تیوی، آیفیلم، سحر، جامجم، یک سیما، دو سیما، سه سیما، چهار سیما، پنج سیما، خبر، آموزش، مستند، افق، نسیم، تهران و پویا، در نمایشگاه قرآن حضور داشتند.
همچنین هفت کانال رادیویی رادیو قرآن، رادیو تلاوت، رادیو فرهنگ، رادیو جوان، رادیو تهران، رادیو سلامت و رادیو اقتصاد، اخبار این دوره نمایشگاه قرآن را در سطح کشور پوشش دادند.
لازم به ذکر است در پوشش خبری این دوره نماشگاه قرآن، در میان شبکههای تلویزیونی شبکه قرآن سیما و در میان کانالهای رادیویی رادیو قرآن، نقش محوری داشتند که در این میان، نقش حسین فراست؛ تهیه کننده قرآن سیما، محمدرضا خالقی مدیر گروه رادیو قرآن، مسعود خالقی تهیهکننده رادیو قرآن و علی پازکی مسئول هماهنگی ستاد خبری نمایشگاه قرآن با صداوسیما، پر رنگ بوده است.
همچنین آمارها نشان میدهد رکورد حضور رسانهها به ویژه صداوسیما در نمایشگاه قرآن، شکسته شده است به طوری که حجم برنامههای تلویزیونی با موضوع نمایشگاه قرآن نسبت به سال قبل، رشد 60 درصدی داشته است و در نمایشگاه قرآن امسال، روزانه 12 الی 22 شبکه حضور داشتند که نشاندهنده پیوند عمیق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صداوسیما در جهت عملی ساختن شعار حرکت به سوی فهم قرآن است.
برخی گزارشهای غیررسمی حاکی است که حجم برنامههای تولیدی صداوسیما از موارد یاد شده نیز بیشتر بوده است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *