"مقام روسی": زیبایی و کیفیت سنگ ایران شگفت آور است
مدیر نمایشگاه بین المللی سنگ روسیه اعلام کرد: صنعت سنگ ایران با توجه به گوناگونی، کیفیت و زیبایی شگفت آور تولیدات و همچنین توان صادرات در میزان زیاد برای پروژهای بزرگ، فرصت بسیار خوبی برای حضور در بازار روسیه دارد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش سرویس بین الملل خانم ماریا ترتیاکووا مدیر نمایشگاه بین المللی سنگ روسیه موسوم به "ایندوستریا کامنیا" در پایان برگزاری این نمایشگاه افزود: افزون بر روسیه، تامین نیازهای کشورهای همجوار نیز می تواند یک هدف گذاری دارای بهره وری برای صنعت سنگ ایران باشد.
وی گفت: نمونه های ارائه شده در غرفه های سالن اختصاصی صنعت سنگ ایران در نمایشگاه با کیفیت بالا و زیبایی برای هر خریداری اغوا کننده بود و این مزیت بزرگی برای شرکت های ایرانی با هدف دستیابی به بازارهای صادراتی جدید است.
مقام روسی همچنین با بیان اینکه بازار سنگ ساختمانی روسیه بسیار پرمصرف و سود ده است، اظهار کرد: شرکت های ایرانی با کارشناسی و بررسی های فنی و بازرگانی لازم می توانند سهم زیادی از این بازار را به خود اختصاص دهند و از موقعیت روسیه نیز برای صادرات به کشورهای همجوار بهره بگیرند.
ترتیاکووا گفت که اولین حضور شرکت های ایرانی در 17 دوره نمایشگاه سنگ روسیه پرقدرت برگزار شد، بگونه ای براساس ارزیابی انجام شده در جمع برجسته ترین شرکت کنندگان در نمایشگاه قرار گرفتند.
وی ادامه داد: اکنون با توجه حضور موفق ایرانی ها در نمایشگاه و رایزنی ها و مذاکرات انجام شده، فرصت گسترش همکاری ها در این حوزه بین طرف های ایرانی و روسی فراهم شده است که نباید در استفاده از آن تعلل کرد.
وی افزود: شرکت ها، معماران و طراحان روسی تلاش می کنند تا تولیدکنندگان برتر را بیابند و شرکای ایرانی در نمایشگاه سنگ هم فرصت مناسبی برای چنین آشنایی یافتند تا زمینه را برای عقد قراردادهای فروش سنگ فراهم کنند.
مقام روسی در پایان گفت: اکنون تا برگزاری هجدهمین نمایشگاه سنگ روسیه در سال 2017 فرصت زیادی برای شرکت های ایرانی فراهم شده تا با طرف های روسی که تاکنون برای همکاری تجاری ابراز علاقه کرده اند، مذاکرات لازم و کاری انجام دهند و نخستین گام های صادرات سنگ به روسیه را بردارند.
جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این باره به خبرنگار ایرنا در مسکو گفت: انتظار شرکت های ایرانی فعال در تولید و تجارت سنگ های ساختمانی برای صادرات به روسیه و کشورهای همجوار سالانه حدود 100 میلیون دلار است و حتی برخی کارشناسان هدف گذاری یک میلیارد دلاری را نیز عملی می دانند.
احمد شریفی دبیر انجمن سنگ ایران نیز به ایرنا گفت: برای عملی شدن 2،5 میلیارد دلار صادرات سنگ در برنامه پنج ساله، تشکیل 50 کنسرسیوم صادراتی در سال 95، شرکت در نمایشگاه های بزرگ بین المللی و حضور در بازار روسیه و کشورهای همجوار برنامه ریزی شده است.
ایران با حدود 4،5 میلیارد تن ذخیره انواع سنگ های ساختمانی با مشتریان بسیار در بازارهای خارجی و 150 معدن فعال، فقط سالانه 200 میلیون دلار در هر سال صادرات دارد.
11 شرکت ایرانی حاضر در هفدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ روسیه که روز یکشنبه پایان یافت، تولیدات مختلفی از جمله مرمر، گرانیت و تراورتن را در سالن مرکزی به مساحت 400 متر مربع عرضه کردند که مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت.
در هفدهمین نمایشگاه سنگ روسیه که با حضور معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه و دبیر کل انجمن سنگ ایران گشایش یافت، 285 شرکت از کشورهای مختلف از جمله ایران، چین، ایتالیا، یونان، هند، ترکیه و مصر شرکت داشتند.
/
وی گفت: نمونه های ارائه شده در غرفه های سالن اختصاصی صنعت سنگ ایران در نمایشگاه با کیفیت بالا و زیبایی برای هر خریداری اغوا کننده بود و این مزیت بزرگی برای شرکت های ایرانی با هدف دستیابی به بازارهای صادراتی جدید است.
مقام روسی همچنین با بیان اینکه بازار سنگ ساختمانی روسیه بسیار پرمصرف و سود ده است، اظهار کرد: شرکت های ایرانی با کارشناسی و بررسی های فنی و بازرگانی لازم می توانند سهم زیادی از این بازار را به خود اختصاص دهند و از موقعیت روسیه نیز برای صادرات به کشورهای همجوار بهره بگیرند.
ترتیاکووا گفت که اولین حضور شرکت های ایرانی در 17 دوره نمایشگاه سنگ روسیه پرقدرت برگزار شد، بگونه ای براساس ارزیابی انجام شده در جمع برجسته ترین شرکت کنندگان در نمایشگاه قرار گرفتند.
وی ادامه داد: اکنون با توجه حضور موفق ایرانی ها در نمایشگاه و رایزنی ها و مذاکرات انجام شده، فرصت گسترش همکاری ها در این حوزه بین طرف های ایرانی و روسی فراهم شده است که نباید در استفاده از آن تعلل کرد.
وی افزود: شرکت ها، معماران و طراحان روسی تلاش می کنند تا تولیدکنندگان برتر را بیابند و شرکای ایرانی در نمایشگاه سنگ هم فرصت مناسبی برای چنین آشنایی یافتند تا زمینه را برای عقد قراردادهای فروش سنگ فراهم کنند.
مقام روسی در پایان گفت: اکنون تا برگزاری هجدهمین نمایشگاه سنگ روسیه در سال 2017 فرصت زیادی برای شرکت های ایرانی فراهم شده تا با طرف های روسی که تاکنون برای همکاری تجاری ابراز علاقه کرده اند، مذاکرات لازم و کاری انجام دهند و نخستین گام های صادرات سنگ به روسیه را بردارند.
جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این باره به خبرنگار ایرنا در مسکو گفت: انتظار شرکت های ایرانی فعال در تولید و تجارت سنگ های ساختمانی برای صادرات به روسیه و کشورهای همجوار سالانه حدود 100 میلیون دلار است و حتی برخی کارشناسان هدف گذاری یک میلیارد دلاری را نیز عملی می دانند.
احمد شریفی دبیر انجمن سنگ ایران نیز به ایرنا گفت: برای عملی شدن 2،5 میلیارد دلار صادرات سنگ در برنامه پنج ساله، تشکیل 50 کنسرسیوم صادراتی در سال 95، شرکت در نمایشگاه های بزرگ بین المللی و حضور در بازار روسیه و کشورهای همجوار برنامه ریزی شده است.
ایران با حدود 4،5 میلیارد تن ذخیره انواع سنگ های ساختمانی با مشتریان بسیار در بازارهای خارجی و 150 معدن فعال، فقط سالانه 200 میلیون دلار در هر سال صادرات دارد.
11 شرکت ایرانی حاضر در هفدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ روسیه که روز یکشنبه پایان یافت، تولیدات مختلفی از جمله مرمر، گرانیت و تراورتن را در سالن مرکزی به مساحت 400 متر مربع عرضه کردند که مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت.
در هفدهمین نمایشگاه سنگ روسیه که با حضور معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه و دبیر کل انجمن سنگ ایران گشایش یافت، 285 شرکت از کشورهای مختلف از جمله ایران، چین، ایتالیا، یونان، هند، ترکیه و مصر شرکت داشتند.
/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *