فعالیت رسانهای در شبکههای اجتماعی ضابطهمند میشود
دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: کسانیکه در شبکههای اجتماعی فعالیت رسانهای دارند باید خود را برای اخذ مجوز از این شورا آماده کنند.
خبرگزاری میزان -
به گزارش ابوالحسن فیروزآبادی با بیان اینکه تلاش میشود فعالیت رسانهای در شبکههای اجتماعی ضابطهمند شود، اظهار کرد: بر همین اساس کسانیکه در این شبکهها فعالیت رسانهای دارند باید بهزودی خود را برای دریافت مجوز آماده کنند.
وی رعایت الزامات دینی، اخلاقی و قانونی را برای فعالیت شبکههای اجتماعی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: رسانههای داخلی چه در بخش مکتوب و چه در بخش صوتی و تصویری تاکنون پایبندی خود را به این الزامات نشان دادهاند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی یادآور شد: اکثر شبکههای اجتماعی مجازی در خارج از مرزهای کشورمان قرار دارند که همین عاملی است تا چندان پایبند به الزامات داخلی نباشند.
او به تصویب طرحی در این شورا که در آن مقرر شده همه شبکههای پیامرسان فعال در کشور در یک دوره یک ساله، ذخیرهسازی دادههای خود را در داخل کشور انجام دهند، اشاره و ابراز امیدواری کرد: پس از این الزام همه کسانیکه قصد دارند در شبکههای اجتماعی برای ایران فعالیت داشته باشند با انتقال سرورهای خود پایبندی به قوانین کشورمان را نشان دهند تا امنیت این شبکهها برای کاربران داخلی ارتقا یابد.
وی به تلاشهای صورت گرفته برای راهاندازی شبکه اجتماعی داخلی اشاره کرد و یادآور شد: اکنون در حال مذاکره با بخش خصوصی هستیم تا اقدام به راهاندازی کنسرسیومی برای شبکه اجتماعی کند.
فیروزآبادی خاطرنشان کرد: مذاکره با اپراتورهای داخلی هم با هدف تشویق آنها برای ایجاد شبکه اجتماعی داخلی ادامه دارد.
دبیر شورای عالی فضای مجازی اظهار امیدواری کرد: مذاکرهها به نتیجه برسد و بهزودی سه شرکت داخلی فعال با توانایی جذب بیش از 10 میلیون مشترک راهاندازی شود.
فیروزآبادی از تلاش برای جذاب سازی فعالیت در این بخش برای شرکتهای داخلی خبر داد و افزود: به دنبال آن هستیم تا با اقدامهای مناسب طرحهای این بخش دارای فایده اقتصادی برای فعالان باشد. مصمم به حمایت از ایجاد سه شبکه پیامرسان داخلی هستیم تا به کاربران ایرانی خدمات ارائه دهند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه گفت: قیمت ظرفیت برای تولید محتوای داخلی به شدت کاهش داده شده و شبهه رایگان شده است تا تولیدکنندگان محتوا بیشتر به این سمت جذب شوند.
وی ابراز امیدواری کرد: با اقدامهای صورت گرفته تولیدکنندگان محتوای داخل برای تولید بیشتر تشویق شوند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی پیشتر اعلام کرده بود، امسال تلاش میشود حوزههایی که بیشترین فعالیت را در فضای مجازی دارند مورد حمایت جدیتری قرار گیرند که مهمترین آنها راهاندازی شبکه ملی اطلاعات و صیانت از فضای مجازی است.
پیش از این محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از سیاستهای خود را حمایت جدی از ایجاد شبکههای پیامرسان داخلی عنوان کرده و گفته بود: ایجاد شبکههای اجتماعی داخلی مورد حمایت جدی خواهد بود.
رئیس جمهوری در دیدار نوروزی خود با مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در شانزدهم فروردین ماه جاری، بر ایجاد شبکههای اجتماعی داخلی تاکید کرده و گفته بود: این گونه نباشد که مردم به شبکههای پیامرسان خارجی بیش از داخلیها اطمینان کنند.
وی رعایت الزامات دینی، اخلاقی و قانونی را برای فعالیت شبکههای اجتماعی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: رسانههای داخلی چه در بخش مکتوب و چه در بخش صوتی و تصویری تاکنون پایبندی خود را به این الزامات نشان دادهاند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی یادآور شد: اکثر شبکههای اجتماعی مجازی در خارج از مرزهای کشورمان قرار دارند که همین عاملی است تا چندان پایبند به الزامات داخلی نباشند.
او به تصویب طرحی در این شورا که در آن مقرر شده همه شبکههای پیامرسان فعال در کشور در یک دوره یک ساله، ذخیرهسازی دادههای خود را در داخل کشور انجام دهند، اشاره و ابراز امیدواری کرد: پس از این الزام همه کسانیکه قصد دارند در شبکههای اجتماعی برای ایران فعالیت داشته باشند با انتقال سرورهای خود پایبندی به قوانین کشورمان را نشان دهند تا امنیت این شبکهها برای کاربران داخلی ارتقا یابد.
وی به تلاشهای صورت گرفته برای راهاندازی شبکه اجتماعی داخلی اشاره کرد و یادآور شد: اکنون در حال مذاکره با بخش خصوصی هستیم تا اقدام به راهاندازی کنسرسیومی برای شبکه اجتماعی کند.
فیروزآبادی خاطرنشان کرد: مذاکره با اپراتورهای داخلی هم با هدف تشویق آنها برای ایجاد شبکه اجتماعی داخلی ادامه دارد.
دبیر شورای عالی فضای مجازی اظهار امیدواری کرد: مذاکرهها به نتیجه برسد و بهزودی سه شرکت داخلی فعال با توانایی جذب بیش از 10 میلیون مشترک راهاندازی شود.
فیروزآبادی از تلاش برای جذاب سازی فعالیت در این بخش برای شرکتهای داخلی خبر داد و افزود: به دنبال آن هستیم تا با اقدامهای مناسب طرحهای این بخش دارای فایده اقتصادی برای فعالان باشد. مصمم به حمایت از ایجاد سه شبکه پیامرسان داخلی هستیم تا به کاربران ایرانی خدمات ارائه دهند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه گفت: قیمت ظرفیت برای تولید محتوای داخلی به شدت کاهش داده شده و شبهه رایگان شده است تا تولیدکنندگان محتوا بیشتر به این سمت جذب شوند.
وی ابراز امیدواری کرد: با اقدامهای صورت گرفته تولیدکنندگان محتوای داخل برای تولید بیشتر تشویق شوند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی پیشتر اعلام کرده بود، امسال تلاش میشود حوزههایی که بیشترین فعالیت را در فضای مجازی دارند مورد حمایت جدیتری قرار گیرند که مهمترین آنها راهاندازی شبکه ملی اطلاعات و صیانت از فضای مجازی است.
پیش از این محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از سیاستهای خود را حمایت جدی از ایجاد شبکههای پیامرسان داخلی عنوان کرده و گفته بود: ایجاد شبکههای اجتماعی داخلی مورد حمایت جدی خواهد بود.
رئیس جمهوری در دیدار نوروزی خود با مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در شانزدهم فروردین ماه جاری، بر ایجاد شبکههای اجتماعی داخلی تاکید کرده و گفته بود: این گونه نباشد که مردم به شبکههای پیامرسان خارجی بیش از داخلیها اطمینان کنند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *