صادرات سنگ از ایران به روسیه
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکتهای ایرانی فعال در حوزه تولید و تجارت سنگهای ساختمانی برای صادرات به روسیه و کشورهای عضو جامعه همسود برنامه ریزی کردهاند.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، جعفر سرقینی در خصوص هدف اجرای برنامه منسجم و مدون صادرات سنگ گفت: نخستین حضور شرکتهای ایرانی با گستردگی و تنوع محصولات در نمایشگاه بینالمللی سنگ مسکو با هدف اجرای برنامه منسجم و مدون صادرات در این عرصه است تا سنگهای ایران به روسیه و کشورهای عضو جامعه همسود صادر شود.
وی افزود: برخی کارشناسان فعال در بازار سنگ، میزان توانمندی شرکتهای ایرانی برای تأمین نیازهای بازار روسیه به انواع سنگهای ساختمانی را حداقل یک میلیارد دلار در سال ارزیابی میکنند که میتواند به عنوان هدف در نظر گرفته شود.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت همچنین اظهار کرد: گوناگونی و فراوانی معادن سنگ در ایران و همچنین میزان تولید با میزان صادرات اندک کنونی مناسب نیست.
وی ادامه داد: ایران با حدود 4،5 میلیارد تن ذخیره انواع سنگهای ساختمانی با مشتریان بسیار در بازارهای خارجی و 150 معدن فعال، متأسفانه فقط 200 میلیون دلار در هر سال صادرات دارد و باید زمینههای لازم برای افزایش آن در نظر گرفته شود که روسیه و کشورهای عضو جامعه همسود یکی از بازارهای هدف میباشد.
سرقینی تاکید کرد: با توجه به نامتناسب بودن توانمندی ایران در بخش صنعت و بازار سنگ با میزان عرضه محصولات و تولیدات در بازارهای خارجی، افزایش صادرات شرکتهای ایرانی به عنوان یک اولویت در دستور کار است که یکی از راهکارهای آن حضور نمایشگاهی در خارج میباشد.
روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، بلاروس، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان و مولداوی از جمهوریهای شوروی سابق اعضای جامعه همسود هستند.
هفدهمین نمایشگاه بینالمللی سنگ مسکو با حضور 258 شرکت از 27 کشور از جمله 11 شرکت ایرانی با حضور معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه و احمد شریفی دبیر کل انجمن سنگ ایران دیروز (سه شنبه) در مرکز نمایشگاههای سرا سری روسیه (ودنخا) گشایش یافت.
شرکتهای ایرانی در نخستین حضور خود در نمایشگاه بینالمللی سنگ مسکو، تولیدات مختلفی از جمله مرمر، گرانیت و تراورتن را در غرفهای به مساحت 400 متر مربع عرضه کردهاند که مورد توجه حاضران در مراسم گشایش قرار گرفت.
مارینا ترتیاکووا مدیر نمایشگاه بینالمللی سنگهای تزیینی ساختمانی روسیه (ایندوستریا کامنیا) در این مراسم با ارزشمند خواندن حضور شرکتهای ایرانی در کنار بزرگترین شرکتهای دنیا از روسیه، اروپا و آسیا گفت: اولین حضور ایران در نمایشگاه سنگهای روسیه بسیار پرقدرت و متنوع است که توجه شرکتهای روسی را به خود جلب خواهد کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که شرکتهای ایرانی در نمایشگاه بینالمللی سنگهای تزیینی ساختمانی مسکو با شرکای روسی قرارداد همکاری امضا کنند.
ترتیاکووا ادامه داد: بازار سنگ در روسیه گسترده و مشتریان زیادی دارد که با توجه به تنوع تولیدات ایران در این بخش، شرکتهای ایرانی میتوانند شرکای خوبی برای همکاری در بخشهای مختلف پیدا کنند.
نمایشگاه بینالمللی سنگ مسکو که افزون بر شرکتهای روسی و ایرانی، شرکتهایی از کشورهای مختلف از جمله چین، ایتالیا، یونان، هند، ترکیه و مصر نیز حضور دارند تا شنبه آینده در سالن شماره 75 مرکز نمایشگاههای سرا سری مسکو ادامه دارد.
انتهای پیام/
وی افزود: برخی کارشناسان فعال در بازار سنگ، میزان توانمندی شرکتهای ایرانی برای تأمین نیازهای بازار روسیه به انواع سنگهای ساختمانی را حداقل یک میلیارد دلار در سال ارزیابی میکنند که میتواند به عنوان هدف در نظر گرفته شود.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت همچنین اظهار کرد: گوناگونی و فراوانی معادن سنگ در ایران و همچنین میزان تولید با میزان صادرات اندک کنونی مناسب نیست.
وی ادامه داد: ایران با حدود 4،5 میلیارد تن ذخیره انواع سنگهای ساختمانی با مشتریان بسیار در بازارهای خارجی و 150 معدن فعال، متأسفانه فقط 200 میلیون دلار در هر سال صادرات دارد و باید زمینههای لازم برای افزایش آن در نظر گرفته شود که روسیه و کشورهای عضو جامعه همسود یکی از بازارهای هدف میباشد.
سرقینی تاکید کرد: با توجه به نامتناسب بودن توانمندی ایران در بخش صنعت و بازار سنگ با میزان عرضه محصولات و تولیدات در بازارهای خارجی، افزایش صادرات شرکتهای ایرانی به عنوان یک اولویت در دستور کار است که یکی از راهکارهای آن حضور نمایشگاهی در خارج میباشد.
روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، بلاروس، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان و مولداوی از جمهوریهای شوروی سابق اعضای جامعه همسود هستند.
هفدهمین نمایشگاه بینالمللی سنگ مسکو با حضور 258 شرکت از 27 کشور از جمله 11 شرکت ایرانی با حضور معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه و احمد شریفی دبیر کل انجمن سنگ ایران دیروز (سه شنبه) در مرکز نمایشگاههای سرا سری روسیه (ودنخا) گشایش یافت.
شرکتهای ایرانی در نخستین حضور خود در نمایشگاه بینالمللی سنگ مسکو، تولیدات مختلفی از جمله مرمر، گرانیت و تراورتن را در غرفهای به مساحت 400 متر مربع عرضه کردهاند که مورد توجه حاضران در مراسم گشایش قرار گرفت.
مارینا ترتیاکووا مدیر نمایشگاه بینالمللی سنگهای تزیینی ساختمانی روسیه (ایندوستریا کامنیا) در این مراسم با ارزشمند خواندن حضور شرکتهای ایرانی در کنار بزرگترین شرکتهای دنیا از روسیه، اروپا و آسیا گفت: اولین حضور ایران در نمایشگاه سنگهای روسیه بسیار پرقدرت و متنوع است که توجه شرکتهای روسی را به خود جلب خواهد کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که شرکتهای ایرانی در نمایشگاه بینالمللی سنگهای تزیینی ساختمانی مسکو با شرکای روسی قرارداد همکاری امضا کنند.
ترتیاکووا ادامه داد: بازار سنگ در روسیه گسترده و مشتریان زیادی دارد که با توجه به تنوع تولیدات ایران در این بخش، شرکتهای ایرانی میتوانند شرکای خوبی برای همکاری در بخشهای مختلف پیدا کنند.
نمایشگاه بینالمللی سنگ مسکو که افزون بر شرکتهای روسی و ایرانی، شرکتهایی از کشورهای مختلف از جمله چین، ایتالیا، یونان، هند، ترکیه و مصر نیز حضور دارند تا شنبه آینده در سالن شماره 75 مرکز نمایشگاههای سرا سری مسکو ادامه دارد.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *