اتمام پروژه آزادراه تهران - شمال تا پایان سال 99/ پیشرفت 93 درصدی مسکن مهر
وزیر راه و شهرسازی زمان اتمام پروژه آزادراه تهران - شمال تا پایان سال 1399 اعلام کرد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، عباس آخوندی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با توجه به زمان بر شدن پروژه تهران- شمال، از نیاز 9 هزار میلیارد تومانی این پروژه در باقیمانده راه خبر داد و گفت: تا کنون کمی بیشتر از 1040 میلیارد تومان در مرحله اول این پروژه هزینه شده است.
او ادامه داد: دستمزد کارکنان این پروژه تا به حال به روز پرداخت شده و هیچ بدهیای در کار نیست.
آخوندی با بیان اینکه در هر 250 متر از این پروژه 120 کیلومتری، یک کارگاه مستقر است، افزود: در قطعه اول این پروژه (یعنی 32 کیلومتر اول) کار بسیار دشوار بود زیرا در این مسیر پلی به درازای 300 متر تعبیه شده است که اجرای آن با دشواریهای زیادی همراه است.
آخوندی از حرفهای جدید این پروژه این گونه یاد کرد که روسازی این جاده در مرحله یک تا سه کاملاً از بتن است و مزیت این اقدام، مقاومت بالا در برابر سرما و گرما و افزایش عمر مفید جاده است.
او به معماری منحصر به فرد این جاده 120 کیلومتری اشاره کرد و گفت: برخی از مراحل این مسیر یکپارچه تونل است که زیباسازی این تونلها به منظور خسته نشدن رانندگان، مهندسی خلاقی را میطلبد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی تمایل دارد امکان بازدید مردم از روند اجرای این جادهها را فراهم کند افزود: با توجه به اینکه پیمانکاران این پروژه کاملاً ایرانی هستند، بهتر است تا مردم از این دستاورد بومی دیدن کنند.
آخوندی گفت: سراسر این پروژه به گونهای طراحی شده که هیچ کجای جاده سنگریزهای از دیوارهها سرازیر نشود و دیوارهها کاملاً تثبیت شده باشند.
وی از احداث بزرگترین تونل جادهای ایران به طول 6450 متر در قسمت سیاه بیشه خبر داد و افزود: مقاومت این تونل به گونهای است که زلزله 9 ریشتری را تحمل کند.
آخوندی با بیان اینکه برای فاز سوم این پروژه مذاکراتی با کرهای ها در جایگاه فاینانسور انجام شده است و احتمالاً بخش هزار چم این جاده را کرهای ها تکمیل خواهند کرد، گفت: فاز 2 این پروژه در سال 98 و باقی مراحل در دست هم تا پایان سال 99 به اتمام خواهد رسید.
وزیر راه و شهرسازی با اعلام پیشرفت 93 درصدی مسکن مهر افزود: با چنین پیشرفتی میتوان گفت که تقریباً پروژه مسکن مهر به اتمام رسیده است.
وی ادامه داد: از 2215 واحد مسکونی پروژه مهر حدود 1915 واحد به اتمام رسیده و در مورد واحدهای باقیمانده هم کارگاهها بی وقفه مشغولاند و این عدم تأمین امکانات زیرساختی مانند آب، برق و گاز است که در روند انجام پروژه، اختلال به وجود میآورد.
آخوندی گفت: تا جایی که به ما مربوط میشده برای اتمام پروژه تا سال 95 تلاش کردهایم و فراهم آوردن امکانات زیرساختی به دیگر ارگانهای مسئول مربوط است که باید از آنها مطالبه شود.
وزیر راه و شهرسازی افزود: سازمان برنامه و بودجه برای باقی مانده این پروژه برآورد مالی حدود 5600 میلیارد تومان به عمل آورده که البته شایان ذکر است در سال 94 حدود 800 میلیارد تومان از دارایی وزارت راه و شهرسازی برای امکانات زیربنایی هزینه شده است.
وی روی هم رفته از پایان پروژه مسکن مهر تا اوایل سال 96 خبر داد و افزود: ادامه یافتن پرداختهای مردمی به سال شروع پروژهها بستگی دارد و این احتمال وجود دارد که باز هم پرداختی مردم ادامه داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت مذاکرات مثبت با مسئولان ایرباس خبر داد.
عباس آخوندی تصریح کرد: تا امروز بیش از 10 هیئت در ردههای ارشد به مذاکراتی برای مباحث مهمی همچون تنظیم قرارداد دریافت قطعات داخلی، موتوری، خدمات پس از فروش و امکانات رفاهی داخل هواپیماهای مورد معامله از ایرباس در حال مذاکره بوده و هستند که احتمال میرود 3 یا 4 هفته آینده نتایج این مذاکرات قطعی شود.
وی در مورد انتخاب فاینانسور این قرارداد هم گفت: تا چهار هفته آینده سرمایه گذار یا سرمایه گذاران اصلی قرارداد قطعی و معرفی خواهند شد.
آخوندی تصریح کرد: ایرباس هم باید مجوزهای خودش را از آمریکا اخذ کند که البته مذاکرات اولیه آنها هم با موفقیت به پایان رسیده است.
وی با بیان اینکه فقط 162 هواپیما در ناوگان هوایی کشور فعال و قابل بهره برداری هستند افزود: ناوگان هوایی هر کشور بعد از 24 سال دیگر به خرج آفتابه لحیم میرسد و خرید و نوسازی هواپیماهای ایرباس و احتمالاً بوئینگ یک التزام است.
وزیر راه و شهرسازی در مورد خرید از کمپانی بوئینگ هم گفت: مذاکرات اولیه انجام شده و میتوانم بگویم مذاکرات بوئینگ با طرفهای آمریکاییاش هم انجام شده است و احتمالاً میزان خرید ما از بوئینگ با ایرباس برابر است.
آخوندی در مورد نوع جدید معامله با کمپانی ایرباس این گونه گفت که دولت ایران نه بازپرداختی را تضمین میکند و نه زیر بار فاینانس میرود بلکه یک شرکت واسطه میآید و پول هواپیماها را به فرانسه پرداخت میکند و ایران از آن شرکت واسط، به نحوه اجاره به شرط تملیک هواپیماها را دریافت میکند.
وی ادامه داد: با این خرید سالانه 3 تا 4 هزار میلیون دلار ارز به کشور باز میگردد.
آخوندی تصریح کرد: اگر ظرف پنج هفته آینده مذاکرات با بوئینگ و ایرباس به قطعیت برسد، مهر ماه باید اولین هواپیما وارد کشور شود.
وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال 95، ترمینال سلام هم در فرودگاه بینالمللی امام خمینی (ره) راه اندازی شود.
وی تصریح کرد: این ترمینال تنها به زائران اختصاص ندارد و تمامی پروازهای خارجی از آن صورت خواهد گرفت.
عباس آخوندی از گشایش آل سی برای قطارهای پرسرعت تهران- قم خبر داد و گفت: با زمان بندی انجام شده، حدود 40 ماه دیگر این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.
وی در مورد قطارهایی با سرعت 200 کیلومتر در ساعت در مسیر تهران- مشهد هم گفت: احتمالاً تأمین مالی این پروژه از سوی چینیها انجام خواهد شد زیرا مذاکرات انجام شده اخیر با آنها نتایج مثبتی را در پی داشته است.
او ادامه داد: دستمزد کارکنان این پروژه تا به حال به روز پرداخت شده و هیچ بدهیای در کار نیست.
آخوندی با بیان اینکه در هر 250 متر از این پروژه 120 کیلومتری، یک کارگاه مستقر است، افزود: در قطعه اول این پروژه (یعنی 32 کیلومتر اول) کار بسیار دشوار بود زیرا در این مسیر پلی به درازای 300 متر تعبیه شده است که اجرای آن با دشواریهای زیادی همراه است.
آخوندی از حرفهای جدید این پروژه این گونه یاد کرد که روسازی این جاده در مرحله یک تا سه کاملاً از بتن است و مزیت این اقدام، مقاومت بالا در برابر سرما و گرما و افزایش عمر مفید جاده است.
او به معماری منحصر به فرد این جاده 120 کیلومتری اشاره کرد و گفت: برخی از مراحل این مسیر یکپارچه تونل است که زیباسازی این تونلها به منظور خسته نشدن رانندگان، مهندسی خلاقی را میطلبد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی تمایل دارد امکان بازدید مردم از روند اجرای این جادهها را فراهم کند افزود: با توجه به اینکه پیمانکاران این پروژه کاملاً ایرانی هستند، بهتر است تا مردم از این دستاورد بومی دیدن کنند.
آخوندی گفت: سراسر این پروژه به گونهای طراحی شده که هیچ کجای جاده سنگریزهای از دیوارهها سرازیر نشود و دیوارهها کاملاً تثبیت شده باشند.
وی از احداث بزرگترین تونل جادهای ایران به طول 6450 متر در قسمت سیاه بیشه خبر داد و افزود: مقاومت این تونل به گونهای است که زلزله 9 ریشتری را تحمل کند.
آخوندی با بیان اینکه برای فاز سوم این پروژه مذاکراتی با کرهای ها در جایگاه فاینانسور انجام شده است و احتمالاً بخش هزار چم این جاده را کرهای ها تکمیل خواهند کرد، گفت: فاز 2 این پروژه در سال 98 و باقی مراحل در دست هم تا پایان سال 99 به اتمام خواهد رسید.
وزیر راه و شهرسازی با اعلام پیشرفت 93 درصدی مسکن مهر افزود: با چنین پیشرفتی میتوان گفت که تقریباً پروژه مسکن مهر به اتمام رسیده است.
وی ادامه داد: از 2215 واحد مسکونی پروژه مهر حدود 1915 واحد به اتمام رسیده و در مورد واحدهای باقیمانده هم کارگاهها بی وقفه مشغولاند و این عدم تأمین امکانات زیرساختی مانند آب، برق و گاز است که در روند انجام پروژه، اختلال به وجود میآورد.
آخوندی گفت: تا جایی که به ما مربوط میشده برای اتمام پروژه تا سال 95 تلاش کردهایم و فراهم آوردن امکانات زیرساختی به دیگر ارگانهای مسئول مربوط است که باید از آنها مطالبه شود.
وزیر راه و شهرسازی افزود: سازمان برنامه و بودجه برای باقی مانده این پروژه برآورد مالی حدود 5600 میلیارد تومان به عمل آورده که البته شایان ذکر است در سال 94 حدود 800 میلیارد تومان از دارایی وزارت راه و شهرسازی برای امکانات زیربنایی هزینه شده است.
وی روی هم رفته از پایان پروژه مسکن مهر تا اوایل سال 96 خبر داد و افزود: ادامه یافتن پرداختهای مردمی به سال شروع پروژهها بستگی دارد و این احتمال وجود دارد که باز هم پرداختی مردم ادامه داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت مذاکرات مثبت با مسئولان ایرباس خبر داد.
عباس آخوندی تصریح کرد: تا امروز بیش از 10 هیئت در ردههای ارشد به مذاکراتی برای مباحث مهمی همچون تنظیم قرارداد دریافت قطعات داخلی، موتوری، خدمات پس از فروش و امکانات رفاهی داخل هواپیماهای مورد معامله از ایرباس در حال مذاکره بوده و هستند که احتمال میرود 3 یا 4 هفته آینده نتایج این مذاکرات قطعی شود.
وی در مورد انتخاب فاینانسور این قرارداد هم گفت: تا چهار هفته آینده سرمایه گذار یا سرمایه گذاران اصلی قرارداد قطعی و معرفی خواهند شد.
آخوندی تصریح کرد: ایرباس هم باید مجوزهای خودش را از آمریکا اخذ کند که البته مذاکرات اولیه آنها هم با موفقیت به پایان رسیده است.
وی با بیان اینکه فقط 162 هواپیما در ناوگان هوایی کشور فعال و قابل بهره برداری هستند افزود: ناوگان هوایی هر کشور بعد از 24 سال دیگر به خرج آفتابه لحیم میرسد و خرید و نوسازی هواپیماهای ایرباس و احتمالاً بوئینگ یک التزام است.
وزیر راه و شهرسازی در مورد خرید از کمپانی بوئینگ هم گفت: مذاکرات اولیه انجام شده و میتوانم بگویم مذاکرات بوئینگ با طرفهای آمریکاییاش هم انجام شده است و احتمالاً میزان خرید ما از بوئینگ با ایرباس برابر است.
آخوندی در مورد نوع جدید معامله با کمپانی ایرباس این گونه گفت که دولت ایران نه بازپرداختی را تضمین میکند و نه زیر بار فاینانس میرود بلکه یک شرکت واسطه میآید و پول هواپیماها را به فرانسه پرداخت میکند و ایران از آن شرکت واسط، به نحوه اجاره به شرط تملیک هواپیماها را دریافت میکند.
وی ادامه داد: با این خرید سالانه 3 تا 4 هزار میلیون دلار ارز به کشور باز میگردد.
آخوندی تصریح کرد: اگر ظرف پنج هفته آینده مذاکرات با بوئینگ و ایرباس به قطعیت برسد، مهر ماه باید اولین هواپیما وارد کشور شود.
وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال 95، ترمینال سلام هم در فرودگاه بینالمللی امام خمینی (ره) راه اندازی شود.
وی تصریح کرد: این ترمینال تنها به زائران اختصاص ندارد و تمامی پروازهای خارجی از آن صورت خواهد گرفت.
عباس آخوندی از گشایش آل سی برای قطارهای پرسرعت تهران- قم خبر داد و گفت: با زمان بندی انجام شده، حدود 40 ماه دیگر این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.
وی در مورد قطارهایی با سرعت 200 کیلومتر در ساعت در مسیر تهران- مشهد هم گفت: احتمالاً تأمین مالی این پروژه از سوی چینیها انجام خواهد شد زیرا مذاکرات انجام شده اخیر با آنها نتایج مثبتی را در پی داشته است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *