وابستگی 100درصدی بازار دوچرخه به واردات/ تعطیلی واحدهای صنفی در پی تداوم رکود
رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت با بیان وابستگی صد در صد به واردات در این صنف، گفت:99 درصد دوچرخه از چین و باقی آن از تایوان به کشور وارد میشود.
محمد خادم منصوری رئیس اتحادیه دوچرخه و موتور سیکلت در گفتوگو با خبرنگار گروه اقتصاد ، با اشاره به تداوم رکود در بازار گفت: متاسفانه هر ماه شاهد تعطیلی یکی از واحدهای صنفی این صنف هستیم و در سه ماهه نخست سال شاهد کاهش 30 تا 40 درصدی فروش نسبت به سال گذشته هستیم.
وی افزود: این در حالی است که قیمت دوچرخه نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده است.
منصوری تصریح کرد: از دلایل کاهش فروش در این صنف کاهش قدرت خرید مردم است چرا که در سالهای گذشته اگر وسیلهای خراب میشد مردم آن را تعویض میکردند اما در حال حاضر به دلیل افزایش هزینهها و کاهش درآمد مردم تنها به تعمیر اکتفا میکنند.
رئیس اتحادیه دوچرخه و موتور سیکلت به این نکته نیز اشاره کرد که در شرایط کنونی با توجه به مشکلات تولید مردم بیشتر رغبت دارند تا پول خود را در بانکها سپرده گزاری کنند تا در کنار دریافت سود از مسائلی مانند پرداخت مالیات در امان باشند.
وی با اشاره به اینکه در بخش دوچرخه 99 درصد اجناس از طریق واردات تأمین میشود، گفت: عمده واردات دوچرخه از چین انجام میشود اما در کنار آن از کشور تایوان نیز واردات انجام میشود.
منصوری با اشاره به تعطیلی کارخانههای تولید دوچرخه در سالهای گذشته گفت: به دلیل نبود حمایت از واحدهای تولیدی برخی از آنها با مشکل مواجه شده و ناچار به تعطیلی شدند اما خوشبختانه یک کارخانه مونتاژ شروع به فعالیت کرده که امید است در سال آینده به مرحله تولید دوچرخه برسد.
وی تصریح کرد: در بخش موتورسیکلت نیز موتور آن از چین وارد میشود و بقیه اجزا و قطعات آن در کشور تولید میشود.
رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتور سیکلت از ارزشگذاری در گمرک نیز انتقاد کرد و گفت: متاسفانه از تجربیات فعالان این بخش استفاده نمیشود در صورتی که اگر با فعالان این بخش مشورت شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
وی با اشاره به قیمت دوچرخه بزرگ در بازار گفت: قیمت دوچرخه متفاوت است اما قیمت آن از 500 هزار تومان تا 18 میلیون تومان است.
انتهای پیام /
وی افزود: این در حالی است که قیمت دوچرخه نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده است.
منصوری تصریح کرد: از دلایل کاهش فروش در این صنف کاهش قدرت خرید مردم است چرا که در سالهای گذشته اگر وسیلهای خراب میشد مردم آن را تعویض میکردند اما در حال حاضر به دلیل افزایش هزینهها و کاهش درآمد مردم تنها به تعمیر اکتفا میکنند.
رئیس اتحادیه دوچرخه و موتور سیکلت به این نکته نیز اشاره کرد که در شرایط کنونی با توجه به مشکلات تولید مردم بیشتر رغبت دارند تا پول خود را در بانکها سپرده گزاری کنند تا در کنار دریافت سود از مسائلی مانند پرداخت مالیات در امان باشند.
وی با اشاره به اینکه در بخش دوچرخه 99 درصد اجناس از طریق واردات تأمین میشود، گفت: عمده واردات دوچرخه از چین انجام میشود اما در کنار آن از کشور تایوان نیز واردات انجام میشود.
منصوری با اشاره به تعطیلی کارخانههای تولید دوچرخه در سالهای گذشته گفت: به دلیل نبود حمایت از واحدهای تولیدی برخی از آنها با مشکل مواجه شده و ناچار به تعطیلی شدند اما خوشبختانه یک کارخانه مونتاژ شروع به فعالیت کرده که امید است در سال آینده به مرحله تولید دوچرخه برسد.
وی تصریح کرد: در بخش موتورسیکلت نیز موتور آن از چین وارد میشود و بقیه اجزا و قطعات آن در کشور تولید میشود.
رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتور سیکلت از ارزشگذاری در گمرک نیز انتقاد کرد و گفت: متاسفانه از تجربیات فعالان این بخش استفاده نمیشود در صورتی که اگر با فعالان این بخش مشورت شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
وی با اشاره به قیمت دوچرخه بزرگ در بازار گفت: قیمت دوچرخه متفاوت است اما قیمت آن از 500 هزار تومان تا 18 میلیون تومان است.
انتهای پیام /
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *