بهبود شاخصهای رسیدگی به پروندهها در محاکم گلستان/ کاهش 13 هزار پرونده در 62 روز
رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت : میانگین مختومه پرونده ها در استان گلستان از 9/64 پرونده به 111 پرونده رسیده است که این شاخص نشان از افزایش سرعت تعیین تکلیف پرونده ها در محاکم و کاهش مدت رسیدگی حکایت دارد .
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلستان، هادی هاشمیان درجلسه شورای اداری گفت : تلاش می کنیم با برنامه های پیشگیرانه و در تعامل با دستگاه های اجرایی و فرهنگی ، ورودی پرونده به محاکم را کمتر کنیم تا قضات فرصت بیشتری برای رسیدگی به پرونده ها داشته باشند.
وی افزود: حاصل این تلاش ها کاهش ورودی 13 هزار پرونده در فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه پارسال است .
هاشمیان ادامه داد: همین کاهش ، فرصتی را برای قضات ما فراهم کرد تا بتوانند 15 هزار پرونده ای که از مدت ها قبل در شعب مانده بود ، تعیین تکلیف و رسیدگی کنند.
این مقام ارشد قضایی استان ، ارتقای رتبه ی استان از 24 کشور در استفاده از سیستم جامع مدیریت پرونده های قضایی ( cms ) به دوم را دستاورد مهم دیگر دادگستری استان در سال گذشته عنوان کرد و گفت : استفاده از cms ، علاوه بر این که شتاب حذف قلم و کاغذ از محاکم استان را بیشتر کرده ، از روند رسیدگی به پرونده ها هم کاسته است .
وی افزود: سیستمی شدن روند ثبت و رسیدگی پرونده ها، امکان آگاهی مردم از روند رسیدگی را از طریق اینترنت هم فراهم کرده است .
رئیس شورای قضایی استان در بخش دیگر سخنان خود ، خطاب به مدیران سازمان های زیرمجموعه قوه قضاییه در استان از آنان خواست مدیریت هزینه ها را به سمت و سویی ببرند که بهره وری بیشتری داشته باشد .
هادی هاشمیان با اشاره به این که بیشترین گلایه ی مردم در ملاقات حضوری سه شنبه ها از برخورد کارکنان است گفت: روسای دستگاه های عضو شورای قضایی استان باید نظارت جدی بر نحوه ی برخورد کارکنان خود با مردم داشته باشند.
وی افزود: مردم ولی نعمتان این انقلاب هستند و باید در پاسخگویی به آنان ، شفافیت و سلامت اداری را حفظ کرد .
وی همچنین تاکید کرد: در نظارت ها با مشاهده کوچکترین مصادیق فساد اداری ، به شدت با آن برخورد شود. در ادامه این نشست سایر اعضا نیز مشکلات سازمانهای ذیربط خود را مطرح کردند.
وی افزود: حاصل این تلاش ها کاهش ورودی 13 هزار پرونده در فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه پارسال است .
هاشمیان ادامه داد: همین کاهش ، فرصتی را برای قضات ما فراهم کرد تا بتوانند 15 هزار پرونده ای که از مدت ها قبل در شعب مانده بود ، تعیین تکلیف و رسیدگی کنند.
این مقام ارشد قضایی استان ، ارتقای رتبه ی استان از 24 کشور در استفاده از سیستم جامع مدیریت پرونده های قضایی ( cms ) به دوم را دستاورد مهم دیگر دادگستری استان در سال گذشته عنوان کرد و گفت : استفاده از cms ، علاوه بر این که شتاب حذف قلم و کاغذ از محاکم استان را بیشتر کرده ، از روند رسیدگی به پرونده ها هم کاسته است .
وی افزود: سیستمی شدن روند ثبت و رسیدگی پرونده ها، امکان آگاهی مردم از روند رسیدگی را از طریق اینترنت هم فراهم کرده است .
رئیس شورای قضایی استان در بخش دیگر سخنان خود ، خطاب به مدیران سازمان های زیرمجموعه قوه قضاییه در استان از آنان خواست مدیریت هزینه ها را به سمت و سویی ببرند که بهره وری بیشتری داشته باشد .
هادی هاشمیان با اشاره به این که بیشترین گلایه ی مردم در ملاقات حضوری سه شنبه ها از برخورد کارکنان است گفت: روسای دستگاه های عضو شورای قضایی استان باید نظارت جدی بر نحوه ی برخورد کارکنان خود با مردم داشته باشند.
وی افزود: مردم ولی نعمتان این انقلاب هستند و باید در پاسخگویی به آنان ، شفافیت و سلامت اداری را حفظ کرد .
وی همچنین تاکید کرد: در نظارت ها با مشاهده کوچکترین مصادیق فساد اداری ، به شدت با آن برخورد شود. در ادامه این نشست سایر اعضا نیز مشکلات سازمانهای ذیربط خود را مطرح کردند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *