ساخت خط آهن اصفهان-اهواز توسط کرهایها
هیئت کرهای از محل اجرای پروژه مسیر راه آهن اصفهان-اهواز بازدید کردند.
به گزارش گروه اقتصاد ، در سفر اخیر رئیس جمهور کره جنوبی به ایران الحاقیه تفاهم نامه ساخت راهآهن اصفهان-اهواز به طول ۵۴۰ کیلومتر به عنوان بزرگترین قرارداد در این سفر، به امضا رسید. پس از گذشت کمتر از یک ماه از امضای این الحاقیه هیئتی به ریاست مدیرعامل شرکت کرهای در شرکت ساخت حاضر و گزارشی در رابطه با روند اجرایی این تفاهم نامه ارائه داد.
در این جلسه مقرر شد تا این شرکت در مدت ۱۰ روز آینده نتایج بررسیها شامل طراحی مفهومی را به صورت مکتوب به شرکت ساخت و توسعه ارائه کند. در همین راستا صبح امروز هیاتی از این شرکت کرهای همراه با مدیرکل پیمان و رسیدگی امور فنی شرکت ساخت و توسعه با سفر به استانهای اصفهان و چهارمحال و بختیاری از محل اجرای پروژه بازدید کردند.
برآورد اولیه ساخت این خط آهن ۵.۴ میلیارد یورو است که در الحاقیه آن مقرر شده تا طرف کرهای ظرف مدت ۴ ماه از روز امضای قرارداد، طراحی مفهومی، مطالعات امکان سنجی و پیشنهاد مدل تأمین مالی پروژه را ارائه کند.
کاهش حدود ۵۰۰ کیلومتری فاصله ریلی بین دو استان خوزستان و اصفهان، افزایش قابل ملاحظه ظرفیت حمل بار و مسافر بین این دو استان و مناطق مرکزی کشور، کاهش تنگنای ظرفیتی محور جنوب و افزایش بهرهوری کل شبکه ریلی کشور، تحت پوشش قرار دادن استان چهار محال و بختیاری (شهرستانهای شهرکرد، بروجرد، لردگان در خط اصلی یا فرعی)، افزایش ایمنی ترابری در منطقه، جوابگویی به تقاضای روزافزون حمل و نقل صنایع مادر به ویژه فولاد خوزستان و فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان، صرفهجویی قابل ملاحظه در مصرف سوخت از جمله اهداف مطالعاتی احداث این محور است.
در این جلسه مقرر شد تا این شرکت در مدت ۱۰ روز آینده نتایج بررسیها شامل طراحی مفهومی را به صورت مکتوب به شرکت ساخت و توسعه ارائه کند. در همین راستا صبح امروز هیاتی از این شرکت کرهای همراه با مدیرکل پیمان و رسیدگی امور فنی شرکت ساخت و توسعه با سفر به استانهای اصفهان و چهارمحال و بختیاری از محل اجرای پروژه بازدید کردند.
برآورد اولیه ساخت این خط آهن ۵.۴ میلیارد یورو است که در الحاقیه آن مقرر شده تا طرف کرهای ظرف مدت ۴ ماه از روز امضای قرارداد، طراحی مفهومی، مطالعات امکان سنجی و پیشنهاد مدل تأمین مالی پروژه را ارائه کند.
کاهش حدود ۵۰۰ کیلومتری فاصله ریلی بین دو استان خوزستان و اصفهان، افزایش قابل ملاحظه ظرفیت حمل بار و مسافر بین این دو استان و مناطق مرکزی کشور، کاهش تنگنای ظرفیتی محور جنوب و افزایش بهرهوری کل شبکه ریلی کشور، تحت پوشش قرار دادن استان چهار محال و بختیاری (شهرستانهای شهرکرد، بروجرد، لردگان در خط اصلی یا فرعی)، افزایش ایمنی ترابری در منطقه، جوابگویی به تقاضای روزافزون حمل و نقل صنایع مادر به ویژه فولاد خوزستان و فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان، صرفهجویی قابل ملاحظه در مصرف سوخت از جمله اهداف مطالعاتی احداث این محور است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *