امضای وام ۵۰۰ میلیون دلاری برای احداث خط آهن رشت- آستارا
معاون وزیر راه و شهرسازی ایران گفت: بانک بینالمللی آذربایجان قراردادی را با تهران برای اختصاص یک وام ۵۰۰ میلیون دلاری برای احداث خط آهن رشت- آستارا امضا کرده است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی ایران در خصوص احداث خط آهن رشت- آستارا گفت: بانک بینالمللی آذربایجان قراردادی را با تهران برای اختصاص یک وام 500 میلیون دلاری برای احداث خط آهن رشت- آستارا امضا کرده است.
خط آهن رشت- آستارا بخشی از پروژه کریدور ترانزیتی شمال- جنوب است که هدف از آن اتصال کشورهای هند، روسیه، ایران، اتحادیه اروپا و آسیای میانه به یکدیگر است. در مرحله نخست، قرار است از طریق این کریدور سالانه 5 میلیون تن بار ترانزیت شود. این رقم بعداً به 10 میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.
نورزاد گفت: «شاهین مصطفایف، وزیر اقتصاد آذربایجان در ماه می به ایران سفر کرد و در جریان روند اجرای پروژه خط آهن قزوین- رشت- آستارا قرار گرفت و اکنون ما در حال بحث در مورد همکاریها بین ایران و آذربایجان درباره ساخت بخش رشت- آستارای این خط ریلی هستیم. بانک بینالمللی آذربایجان یک وام 500 میلیون دلاری به این پروژه اختصاص خواهد داد.
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی ایران، کلیات این وام مورد توافق ظرفیت قرار گرفته و دو طرف هم اکنون در حال بحث بر روی جزئیات و شرایط پرداخت وام هستند.
هزینههای پیش بینی شده احداث خط آهن رشت- آستارا حدود 1.1 میلیارد دلار برآورد شده است. به گفته نورزاد، بخش ریلی دیگری از کوریدور ترانزیتی شمال- جنوبی یعنی خط آهن قزوین- رشت پیشرفت 93 درصدی داشته و تا مارس سال آینده تکمیل خواهد شد.
خط آهن رشت- آستارا بخشی از پروژه کریدور ترانزیتی شمال- جنوب است که هدف از آن اتصال کشورهای هند، روسیه، ایران، اتحادیه اروپا و آسیای میانه به یکدیگر است. در مرحله نخست، قرار است از طریق این کریدور سالانه 5 میلیون تن بار ترانزیت شود. این رقم بعداً به 10 میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.
نورزاد گفت: «شاهین مصطفایف، وزیر اقتصاد آذربایجان در ماه می به ایران سفر کرد و در جریان روند اجرای پروژه خط آهن قزوین- رشت- آستارا قرار گرفت و اکنون ما در حال بحث در مورد همکاریها بین ایران و آذربایجان درباره ساخت بخش رشت- آستارای این خط ریلی هستیم. بانک بینالمللی آذربایجان یک وام 500 میلیون دلاری به این پروژه اختصاص خواهد داد.
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی ایران، کلیات این وام مورد توافق ظرفیت قرار گرفته و دو طرف هم اکنون در حال بحث بر روی جزئیات و شرایط پرداخت وام هستند.
هزینههای پیش بینی شده احداث خط آهن رشت- آستارا حدود 1.1 میلیارد دلار برآورد شده است. به گفته نورزاد، بخش ریلی دیگری از کوریدور ترانزیتی شمال- جنوبی یعنی خط آهن قزوین- رشت پیشرفت 93 درصدی داشته و تا مارس سال آینده تکمیل خواهد شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *