طراحی ۲ خط متروی جدید در بازنگری طرح جامع ترافیک تهران
معاون حمل ونقل ترافیک اعلام کردخطوط مترو فعلی برای تهران کافی نیست و علاوه بر خطوط پیش بینی شده فعلی به دو خط مترو دیگر در شهر تهران نیازمندیم که در بازنگری طرح جامع ترافیک پیش بینی شده است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه جامعه ،سیدجعفر تشکری هاشمی درباره نیاز شهر تهران به خطوط مترو تکمیلی گفت: در اوایل دهه ۸۰ توسط توسط مشاورین خارجی داخلی هشت خط مترو درون شهری و ۴ خط حومه ای برای تهران پیش بینی وطراحی شد که سند بالا دستی طراحی مترو تلقی می شود.
وی با اشاره به تکمیل هفت خط مترو پیش بینی شده در این دوره از مدیریت شهری تهران گفت: در حال حاضر هفت خط از این خطوط پیش بینی شده در حال تکمیل شدن است و به جز خط هشت بقیه خطوط اجرایی و یا در مراحل تکمیل شدن قرار دارد.
وی با تاکید بر تکمیل خطوط حومه ای شهر تهران گفت: خط تهران وکرج درحال حاضر تکمیل شده و با تکمیل ایستگاه فرودگاه امام خمینی خط پرند تکمیل می شود.
معان حمل نقل ترافیک تاکید کرد :خط ورامین و گرمسار طبق مصوبه دولت از شهرداری گرفته شده و عملیات عمرانی آن به دولت داده شد.خط اسلامشهر نیز در برنامه کاری ما قرار دارد وبه زودی عملیات عمرانی آن انجام می شود.
تشکری هاشمی با اشاره به نیاز بیشتر تهران بر خطوط مترو گفت :من معتقدم تهران به خطوط مترو بیشتری نیاز دارد و نباید به این حد قانع بود به همین دلیل در بازنگری طرح جامع حمل و نقل و ترافیک خطوط ۹ و ۱۰ و خطوط اتصالی دیگر پیشنهاد شد که این طرح در شورای اسلامی شهر تهران و شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور در حال بررسی است.
وی خاطرنشان کرد: مسلما بعد از انجام و تایید مصوبه های قانونی وارد ساخت و ساز این خطوط پیش بینی شده، خواهیم شد.
انتهای پیام/
وی با اشاره به تکمیل هفت خط مترو پیش بینی شده در این دوره از مدیریت شهری تهران گفت: در حال حاضر هفت خط از این خطوط پیش بینی شده در حال تکمیل شدن است و به جز خط هشت بقیه خطوط اجرایی و یا در مراحل تکمیل شدن قرار دارد.
وی با تاکید بر تکمیل خطوط حومه ای شهر تهران گفت: خط تهران وکرج درحال حاضر تکمیل شده و با تکمیل ایستگاه فرودگاه امام خمینی خط پرند تکمیل می شود.
معان حمل نقل ترافیک تاکید کرد :خط ورامین و گرمسار طبق مصوبه دولت از شهرداری گرفته شده و عملیات عمرانی آن به دولت داده شد.خط اسلامشهر نیز در برنامه کاری ما قرار دارد وبه زودی عملیات عمرانی آن انجام می شود.
تشکری هاشمی با اشاره به نیاز بیشتر تهران بر خطوط مترو گفت :من معتقدم تهران به خطوط مترو بیشتری نیاز دارد و نباید به این حد قانع بود به همین دلیل در بازنگری طرح جامع حمل و نقل و ترافیک خطوط ۹ و ۱۰ و خطوط اتصالی دیگر پیشنهاد شد که این طرح در شورای اسلامی شهر تهران و شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور در حال بررسی است.
وی خاطرنشان کرد: مسلما بعد از انجام و تایید مصوبه های قانونی وارد ساخت و ساز این خطوط پیش بینی شده، خواهیم شد.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان
با سلام. چرا برای میدان ونک هیچ ایستگاه مترویی در نظر گرفته نمی شود. آیا نمی توان در ادامه خط 7 از میدان صنعت به میدان ونک مترو کشید؟
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *